Odchudzanie

Jak poprawić swój metabolizm?

Jak poprawić swój metabolizm?

Szybki metabolizm ułatwia zachowanie szczupłej sylwetki, dlatego wiele osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób można usprawnić jego pracę. Pytanie to zadają sobie przede wszystkim osoby, które dążą do redukcji masy ciała i narzekają na to, że mimo diety ciężko im pozbyć się nadmiernych kilogramów.

Pierwszym warunkiem prawidłowego funkcjonowania metabolizmu jest spożywanie śniadania tuż po przebudzeniu. Zaleca się, aby pierwszy posiłek spożywać nie później niż 30 minut po wstaniu z łóżka. Opóźnianie śniadania sprawia, że organizm zaczyna odczuwać głód, a w efekcie dochodzi do produkcji kortyzolu, czyli hormonu stresu sprzyjającego zamianie kalorii w tkankę tłuszczową. Warto zatem wstać trochę wcześniej, aby przed wyjściem do pracy mieć czas na spożycie śniadania.

Kolejny sposób na usprawnienie metabolizmu to jedzenie odpowiedniej ilości białka. Spożywanie produktów białkowych sprawia, że uwalniany jest glukagon, czyli hormon będący antagonistą dla insuliny. Dzięki glukagonowi tłuszcz uwalania się z komórek tłuszczowych i trafia do krwioobiegu, dzięki czemu może zostać zamieniony na energię. Trzeba jednak pamiętać o tym, że mowa tutaj o białku o niższej zawartości tłuszczu, takim jak białko jaj, serwatka w proszku czy chudy ser. Białka te są zarazem sycące, co także stanowi ważną zaletą w trakcie odchudzania.

Następny sposób na poprawę metabolizmu to picie dużej ilości wody (2-3 litrów dziennie). Woda jest potrzebna naszemu organizmowi do przeprowadzenia każdej reakcji enzymatycznej, dlatego w przypadku jej niedoboru dochodzi do spowolnienia przemiany materii. Należy mieć na uwadze fakt, że pragnienie odczuwamy w momencie, kiedy doszło już do niewielkiego odwodnienia organizmu. Picie wody powinno być zatem nawykiem, a nie sposobem na ugaszenie dokuczliwego pragnienia.

Wiele osób twierdzi, że w poprawie metabolizmu pomogła im zielona herbata. Zawarte w niej przeciwutleniacze przyśpieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Co więcej, posiada ona właściwości obniżające stężenie cukru we krwi. Optymalna dzienną dawkę wynosi 3-4 filiżanki zielonej herbaty. Za pomocnika w odchudzaniu uznaje się również czerwoną herbatę, która zawiera dużą dawkę enzymów i polifenoli. Polifenole regulują wydzielanie żółci, wspomagają trawienie i sprawiają, że tłuszcz szybciej zamienia się w energię. Warto zatem zastąpić najpopularniejszą w Polsce herbatę czarną herbatą zieloną albo czerwoną.

Bardzo pomocne są również przyprawy. Imbir, pieprz, curry, a także wiele innych przypraw nie tylko poprawia smak jedzenia, lecz także usprawnia metabolizm oraz przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Warto zatem zastąpić tymi przyprawami kuchenną sól, która nie tylko nie pomaga w trakcie odchudzania, ale ma jeszcze inne niekorzystne dla organizmu człowieka właściwości.

O dobrą przemianę materii można zadbać także poprzez stosowanie odpowiednich suplementów diety. Na uwagę zasługuje przede wszystkim błonnik pokarmowy. To naturalny i bezpieczny produkt, który usprawnia pracę jelit, a jednocześnie daje uczucie sytości. Bardzo dobrym suplementem jest także Hyper T2 marki Lecheek Nutrition. W składzie tego produktu znajdują się między innymi ketony malinowe oraz kapsaicyna.

W przypadku zaobserwowania u siebie poważnych problemów z przemianą materii warto skontrolować swój stan zdrowia. Przyczyną takiego stanu mogą bowiem być pewne choroby, na przykład schorzenia tarczycy lub trzustki. Wówczas rozwiązanie problemu będzie możliwe wyłącznie poprzez zastosowanie odpowiedniego leczenia, które jednocześnie zapobiegnie postępowi choroby.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Odchudzanie

Iść na siłownię – najczęstsze pytania sportowców

KlaudiaPaździernik 7, 2018

Turystyka górska – sposób na odchudzanie

spalaczePaździernik 2, 2018

Jak wyszczuplić sylwetkę w miesiąc

MonikaWrzesień 30, 2018

Post Dąbrowskiej – opis diety i zasady stosowania

SylwiaWrzesień 29, 2018

Dieta 1500 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 28, 2018

Dieta 1200 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 27, 2018

Dieta 1000 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 26, 2018

Czy odchudzanie wpływa na zmniejszenie odporności?

Spalacze.plWrzesień 25, 2018

Najlepsze na rynku środki do spalania tłuszczu

spalaczeWrzesień 19, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone