Odchudzanie

Jak poprawić swój metabolizm?

Jak poprawić swój metabolizm?

Szybki metabolizm ułatwia zachowanie szczupłej sylwetki, dlatego wiele osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób można usprawnić jego pracę. Pytanie to zadają sobie przede wszystkim osoby, które dążą do redukcji masy ciała i narzekają na to, że mimo diety ciężko im pozbyć się nadmiernych kilogramów.

Pierwszym warunkiem prawidłowego funkcjonowania metabolizmu jest spożywanie śniadania tuż po przebudzeniu. Zaleca się, aby pierwszy posiłek spożywać nie później niż 30 minut po wstaniu z łóżka. Opóźnianie śniadania sprawia, że organizm zaczyna odczuwać głód, a w efekcie dochodzi do produkcji kortyzolu, czyli hormonu stresu sprzyjającego zamianie kalorii w tkankę tłuszczową. Warto zatem wstać trochę wcześniej, aby przed wyjściem do pracy mieć czas na spożycie śniadania.

Kolejny sposób na usprawnienie metabolizmu to jedzenie odpowiedniej ilości białka. Spożywanie produktów białkowych sprawia, że uwalniany jest glukagon, czyli hormon będący antagonistą dla insuliny. Dzięki glukagonowi tłuszcz uwalania się z komórek tłuszczowych i trafia do krwioobiegu, dzięki czemu może zostać zamieniony na energię. Trzeba jednak pamiętać o tym, że mowa tutaj o białku o niższej zawartości tłuszczu, takim jak białko jaj, serwatka w proszku czy chudy ser. Białka te są zarazem sycące, co także stanowi ważną zaletą w trakcie odchudzania.

Następny sposób na poprawę metabolizmu to picie dużej ilości wody (2-3 litrów dziennie). Woda jest potrzebna naszemu organizmowi do przeprowadzenia każdej reakcji enzymatycznej, dlatego w przypadku jej niedoboru dochodzi do spowolnienia przemiany materii. Należy mieć na uwadze fakt, że pragnienie odczuwamy w momencie, kiedy doszło już do niewielkiego odwodnienia organizmu. Picie wody powinno być zatem nawykiem, a nie sposobem na ugaszenie dokuczliwego pragnienia.

Wiele osób twierdzi, że w poprawie metabolizmu pomogła im zielona herbata. Zawarte w niej przeciwutleniacze przyśpieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Co więcej, posiada ona właściwości obniżające stężenie cukru we krwi. Optymalna dzienną dawkę wynosi 3-4 filiżanki zielonej herbaty. Za pomocnika w odchudzaniu uznaje się również czerwoną herbatę, która zawiera dużą dawkę enzymów i polifenoli. Polifenole regulują wydzielanie żółci, wspomagają trawienie i sprawiają, że tłuszcz szybciej zamienia się w energię. Warto zatem zastąpić najpopularniejszą w Polsce herbatę czarną herbatą zieloną albo czerwoną.

Bardzo pomocne są również przyprawy. Imbir, pieprz, curry, a także wiele innych przypraw nie tylko poprawia smak jedzenia, lecz także usprawnia metabolizm oraz przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Warto zatem zastąpić tymi przyprawami kuchenną sól, która nie tylko nie pomaga w trakcie odchudzania, ale ma jeszcze inne niekorzystne dla organizmu człowieka właściwości.

O dobrą przemianę materii można zadbać także poprzez stosowanie odpowiednich suplementów diety. Na uwagę zasługuje przede wszystkim błonnik pokarmowy. To naturalny i bezpieczny produkt, który usprawnia pracę jelit, a jednocześnie daje uczucie sytości. Bardzo dobrym suplementem jest także Hyper T2 marki Lecheek Nutrition. W składzie tego produktu znajdują się między innymi ketony malinowe oraz kapsaicyna.

W przypadku zaobserwowania u siebie poważnych problemów z przemianą materii warto skontrolować swój stan zdrowia. Przyczyną takiego stanu mogą bowiem być pewne choroby, na przykład schorzenia tarczycy lub trzustki. Wówczas rozwiązanie problemu będzie możliwe wyłącznie poprzez zastosowanie odpowiedniego leczenia, które jednocześnie zapobiegnie postępowi choroby.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Odchudzanie

Czy basen, jest sposobem na odchudzanie?

MonikaKwiecień 11, 2019
Tłuszcz wisceralny, tłuszcz wewnętrzny, otyłość brzuszna

Tłuszcz trzewny i podskórny: dlaczego zbyt niski poziom tłuszczu jest niezdrowy?

RedakcjaLuty 14, 2019

Ćwiczenia, które wspomagają odchudzanie

KlaudiaLuty 12, 2019

Adaptacje metaboliczne — co zrobić, gdy odchudzanie przestaje przynosić skutki?

Spalacze.plStyczeń 22, 2019

Nowy Rok i odchudzanie – jak dotrzymać postanowień noworocznych?

Spalacze.plStyczeń 9, 2019

Enzymy trawienne a odchudzanie

RedakcjaStyczeń 4, 2019

Marchewki i jabłka w diecie redukcyjnej

RedakcjaStyczeń 2, 2019

Tyję, choć mało jem

RedakcjaStyczeń 1, 2019

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczeGrudzień 27, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone