Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak przyspieszyć efekty odchudzania? 5 sprawdzonych sposobów

Jak przyspieszyć efekty odchudzania? 5 sprawdzonych sposobów

Z odchudzaniem nie warto się spieszyć. Nie chodzi bowiem o to, by jak najszybciej zrzucić zbędne kilogramy, ale by pozbyć się przede wszystkim tkanki tłuszczowej. Głodzenie się, rezygnowanie z posiłków i ciągłe obcinanie kalorii nic Ci nie da. Wręcz przeciwnie, może być powodem rezygnacji z odchudzania lub złamania diety. Zamiast tego, proponujemy Ci kilka sprawdzonych sposobów na to, aby przyspieszyć lub ulepszyć efekty odchudzania.

Spożywaj białko

Białko niewątpliwie kojarzone jest z okresem budowania masy mięśniowej. Jest bowiem składnikiem budulcowym, odpowiadającym za uzupełnianie aminokwasów po treningu oraz regenerację włókien mięśniowych. To jednak nie koniec jego zalet. Trawienie białka wymaga od organizmu większego zaangażowania niż trawienie węglowodanów oraz zajmuje mu znacznie więcej czasu. Skutkuje to podwyższoną termogenezą, a co za tym idzie, przyspieszonym metabolizmem. Ponadto białko działa antykatabolicznie, czyli chroni nasze mięśnie przed degradacją na skutek długotrwałego utrzymywania ujemnego bilansu kalorycznego. Stwarza to doskonałe warunki do spalania tkanki tłuszczowej, a nie mięśni. W okresie redukcji warto utrzymywać spożycie białka na poziomie ok. 2 – 3 g/ 1 kg wagi ciała. W ogólnej diecie białko powinno zaś zaspokajać ok. 30 – 40% dziennego zapotrzebowania kalorycznego.

Najlepsze odżywki białkowe! Kliknij

Wybierz schody zamiast windy

Wielokrotnie wspominaliśmy, że doskonałym sposobem na odchudzanie jest trening o charakterze beztlenowym, wytwarzający dług tlenowy i podnoszący metabolizm na wiele godzin. To jednak nie oznacza, ze należy rezygnować z innych aktywności fizycznych. Oprócz podniesienia metabolizmu warto spalać kalorie na bieżąco. Każda aktywność wymaga przecież od nas energii, więc dodatkowa dawka ruchu w ciągu dnia może przynieść wymierne skutki. Jak to zrobić? Zamiast windy wybierz schody, samochód zastąp rowerem, a oglądanie serialu przed telewizorem zamień na długi spacer po okolicy. Niby nic wielkiego, a z pewnością poprawi Twoje efekty odchudzania oraz kondycję.

Skorzystaj z mocy spalaczy tłuszczu

Osoby doświadczone mogą także w końcowym okresie redukcji skorzystać ze spalaczy tłuszczu. Są one niezwykle pomocne w momencie, gdy tradycyjne sposoby odchudzania stają się mało efektywne. Warto bowiem wiedzieć, że w pewnym momencie samo utrzymywanie diety oraz ćwiczenia fizyczne nie przynoszą już tak dużych skutków, jak na początku odchudzania. W okresie stagnacji warto skorzystać z bezpiecznych i sprawdzonych spalaczy tłuszczu, które przyspieszą redukcję. Będą też nieocenione w spalaniu tzw. opornego tłuszczu, czyli tego znajdującego się na biodrach, brzuchu i udach. Pamiętaj, aby korzystać wyłącznie z zaufanych źródeł spalaczy tłuszczu! Bezpieczne i sprawdzone spalacze tłuszczu kupisz tutaj.

Postaw na kuchnię przyspieszającą metabolizm

Co ciekawe, wiele naturalnych spalaczy tłuszczu znajdziesz w swojej kuchni. To przyprawy oraz produkty, które wpływają na przyspieszenie metabolizmu. Znakomitymi termogenikami są np. ostre przyprawy, zawierające kapsaicynę (ostra papryka) czy piperynę (czarny pieprz). Właściwości odchudzające ma także imbir, cynamon oraz przyprawa curry. Co ciekawe, wagę stracisz także pijąc herbatę. Dowiedziono, że już samo picie zielonej lub czerwonej (pu-erh) herbaty, bez zmiany diety, może skutkować chudnięciem. Pamiętaj tylko, aby nie dodawać do nich kalorycznego cukru, bo efekt będzie odwrotny.

Pij wodę i… pozbywaj się wody

W okresie spożywania dużej ilości białka niezwykle ważne jest regularne picie wody. Działa to ochronnie na nerki i pomaga utrzymać organizm w dobrej kondycji. Woda ma także wpływ na samo odchudzanie, bo nie dość, że jej optymalny poziom jest niezbędny do prawidłowej lipolizy oraz spalania tłuszczu, to na dodatek sama może przyspieszyć metabolizm. Picie zimnej wody może nie spala zbyt wielu kalorii, ale przynajmniej ich nie dostarcza, jak w przypadku słodkich napojów i soków. Ponadto na odchudzanie spory wpływ ma także pozbywanie się podskórnej wody z organizmu. Pozbywając się jej, stracisz kilka kilogramów oraz poprawisz wygląd ciała. Skorzystaj w tym celu z naturalnych diuretyków, czyli substancji odwadniających. Są to m.in. czerwona i zielona herbata, mniszek lekarski, skrzyp polny oraz pokrzywa.

Zmniejsz apetyt

W odchudzaniu ważne są nie tylko efekty, ale i samopoczucie w trakcie. Po co się katować i zmagać z przeszywającym głodem, jeśli możesz wyeliminować wilczy apetyt bez przyswajania dużych ilości kalorii. Podstawą będzie spożywanie sporej ilości warzyw, które są niskokaloryczne, a dostarczają do żołądka dużo treści pokarmowej oraz wolno trawionego błonnika. Twój apetyt obniżą także: napar z morwy białej, cynamon (np. dodawany do kawy) oraz chrom zawarty w kaszach, płatkach owsianych oraz pełnoziarnistym pieczywie. Możesz też skorzystać z suplementów zmniejszających apetyt, które sprawią, że odchudzanie będzie znacznie łatwiejsze i przyjemniejsze.

Mamy nadzieję, że powyższe sposoby pomogą Ci w odchudzaniu oraz sprawią, że jego efekty będą znacznie lepsze. Życzymy Ci także przyjemnej redukcji, która nie będzie katorgą, a zmianą stylu życia na zdrowszy. Wszak to właśnie zmiana nawyków na stałe jest gwarantem utrzymania doskonałej sylwetki oraz uniknięcia efektu jojo.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Wsparcie flory bakteryjnej jelit – zapobieganie stłuszczenia wątroby

SylwiaListopad 14, 2018

Osmoza – delikatna równowaga

SylwiaListopad 13, 2018

Nietolerancja laktozy – jak sobie z tym radzić?

SylwiaListopad 7, 2018

Białko- wszystko o jego stosowaniu po treningu

SylwiaListopad 6, 2018

Receptory androgenowe- co to właściwie jest?

SylwiaListopad 5, 2018

Kroplówki witaminowe – czy warto je stosować?

SylwiaListopad 2, 2018

Hormonalna terapia zastępcza

SylwiaPaździernik 31, 2018

Niedokrwistość związana z niedoborem żelaza. Jakie są objawy, jakie skutki, jak leczyć?

SylwiaPaździernik 30, 2018

Istotna rola witaminy D. W czym jest? Czy można ją przedawkować? Dlaczego jest tak ważna?

SylwiaPaździernik 29, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone