Zdrowie

Jak uzupełnić elektrolity w organizmie?

Jak uzupełnić elektrolity w organizmie?

Niedobór niektórych składników odżywczych może prowadzić do zaburzenia gospodarki elektrolitowej w organizmie. A jest to stan, który jest niezwykle niebezpieczny dla naszego zdrowia. Warto więc wiedzieć, kiedy narażeni jesteśmy na utratę elektrolitów oraz w jaki sposób możemy je uzupełnić.

Czym są elektrolity?

Elektrolity to składniki odżywcze, które dają o zdrowe całego organizmu. Są one również medycznie nazywane jonami soli, a znajdują się one w płynach naszego ciała. Tak więc elektrolity obecne są w osoczu, krwi, a także płynach tkankowych. Elektrolity są niezbędne do utrzymania prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Do jonów soli zalicza się:

Kiedy w organizmie jest za małe stężenie nawet jednego z tych minerałów, to dojść może do zaburzeń pracy serca i całego układu nerwowego. Są one bowiem odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowych funkcji nabłonka oraz za przesyłanie prawidłowych impulsów nerwowych do komórek  w całym ciele.

Kiedy tracimy elektrolity?

Najczęściej elektrolity wytrącane są z organizmu podczas upałów. Kiedy temperatura otoczenia jest wysoka, organizm zaczyna się nagrzewać, a w celu jego ochłodzenia produkowany zostaje pot. Wraz z nim z organizmu wytrącane zostają duże ilości cennych elektrolitów. Takie samo działanie może pojawić się podczas intensywnych treningów, kiedy organizm człowieka również zaczyna się nagrzewać i wydalać pot. Może również dojść do wydalenia elektrolitów, kiedy pojawia się u nas gorączka. Do zaburzenia równowagi gospodarki elektrolitowej dojść może również przy częstych biegunkach, a także wymiotach. Kiedy narażeni jesteśmy na utratę elektrolitów, warto wiedzieć, jak uzupełnić ich niedobory.

Jakie są objawy niedoboru elektrolitów w organizmie?

Kiedy w organizmie niewielkie jest stężenie elektrolitów, pojawić się może wiele nieprzyjemnych objawów. Na początku poczuć się możemy osłabieni, a mięśnie mogą zacząć drżeć. Możliwe jest również zaburzenie rytmu serca, a także nadciśnienie. Przy długotrwałym niedoborze elektrolitów może dojść do zawrotów głowy, a w skrajnych przypadkach nawet do omdlenia.

Jak uzupełnić niedobór elektrolitów?

Kiedy chcemy uzupełnić elektrolity w organizmie, to warto sięgnąć po wodę wysoko zmineralizowaną. Warto również sięgnąć po soki pomidorowe, ponieważ bogate są one w potas. Konieczne jest stosowanie się do zasad diety dobrze zbilansowanej, która do organizmu dostarczać będzie wszystkie cenne składniki mineralne, które w medycynie uznawane są na jony soli. Możemy również sięgnąć po suplementy diety, które uzupełniać będą niedobory elektrolitów. Warto w tym przypadku sięgnąć po chelaty aminokwasowe. Dla sportowców i osób aktywnych fizycznie dobrym rozwiązaniem będzie sięgnięcie po napoje izotoniczne, które bogate są w potas i sód. Konieczne jest również spanie osiem godzin, by gospodarka elektrolitowa nie została zaburzona.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Zdrowie

3 popularne mity dotyczące tłuszczy

SylwiaGrudzień 16, 2018

8 najważniejszych ziół adaptogennych i ich wpływ na redukcje stresu

SylwiaGrudzień 16, 2018

Wapno – czy warto stosować? Jakie właściwości ma wapno?

KlaudiaGrudzień 13, 2018

Picie wody – jaka jest najlepsza?

KlaudiaGrudzień 11, 2018

Johimbina – czy działa ona skutecznie na tłuszcz?

SylwiaGrudzień 11, 2018

Ostrzeżenia przed suplementami!

SylwiaGrudzień 11, 2018

Czy pływanie odchudza? 10 niesamowitych korzyści z pływania

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Jakie badania wykonywać co roku?

KlaudiaGrudzień 10, 2018

Jak zadbać o zdrowie przed zimą?

KlaudiaGrudzień 10, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone