Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak wygląda dieta oczyszczająca?

Jak wygląda dieta oczyszczająca?

 

W dobie dwudziestego pierwszego wieku jesteśmy skazani na życie, gdzie nasz organizm jest narażony na substancje chemiczne i toksyczne. Codziennie do organizmu człowieka trafia nowa dawka toksyn. To się dzieje wraz z oddychaniem, jedzeniem, czy piciem. Nie jesteśmy w stanie zatrzymać tego procesu, a zanieczyszczenia, jakie gromadzą się w ciele człowieka mają negatywny wpływ na zdrowie, samopoczucie i wygląd. Sposobem na detoksykację jest dieta oczyszczająca. A jak ona powinna wyglądać?

Jakie składniki wspomagają oczyszczanie organizmu?

Na początek musimy sobie odpowiedzieć, czy są jakieś produkty, które mogą nam pomóc w oczyszczeniu organizmy z toksyn? Jeśli tak, to koniecznie trzeba je włączyć do diety. Takie składniki w dzisiejszych czasach są dla nas bardzo ważne, ponieważ wspomagają one wydalanie związków toksycznych z organizmu, dzięki czemu poprawiają zdrowie, wygląd i samopoczucie i zmniejszają ryzyko występowania wielu chorób. Jeśli już wiemy dla czego przydadzą nam się te produkty, czas zapoznać się z ich listą:

  • Zielona herbata – jej głównym działaniem jest redukcja i zwalczanie wolnych rodników,
  • Ostropest plamisty – wydala toksyny z całego organizmu, oczyszcza wątrobę i wspiera jej regenerację,
  • Błonnik – oczyszcza jelita ze złogów oraz toksyn,
  • Śliwka i winogrona – poprawiają pracę jelit wspomagając jednocześnie wydalanie toksyn z organizmu,
  • Bratek – oczyszcza organizm, poprawia zdrowie skóry.

Dieta sokowa na oczyszczanie

Dieta ta w szybkim tempie, bo tylko w dwa tygodnie jest w stanie oczyścić organizm z toksyn. Jej zasady mogą dla wielu osób wydawać się nieco restrykcyjne, ale daje ona znakomite efekty. Przez czternaście dni należy jeść tylko lekkostrawne potrawy. Najlepiej zrezygnować z tłuszczy i cukrów. Najważniejszym elementem tej diety są soki. Należy pić je codziennie. Łączna dawka soków na dzień powinna sięgać około 1,5 litrów. Soki muszą być świeżo wyciśnięte, a nie kupione w sklepie. Najlepsze soki to te zrobione z jabłek, cytryny, grejpfruta, marchewki, buraków, kapusty, pomidorów, pietruszki, pomarańczy, ogórka, selera, kiszonej kapusty.

Dieta zbożowa

To kolejna dieta oczyszczająca. Najlepiej stosować ją przez tydzień, jednak zaleca się jej przerwanie po dwunastu dniach. W ciągu jej trwania należy spożywać jedynie produkty zbożowe. Jednak głównymi składnikami tej diety są ziarna pszenicy i dzikiej róży. Oba te składniki wspierają pracę jelit, dzięki czemu przyczyniają się do oczyszczenia organizmu z toksyn. Oprócz tych składników do diety można włączyć kiełki i natkę pietruszki, która również ma działanie oczyszczające i jest bogata w wiele składników odżywczych. Zamiast soków, herbat, czy krwawy zaleca się picie naparów ziołowych. Przy tej diecie warto wybierać napary z zielonej herbaty, czy ostropestu plamistego, czyli dwóch składników, które znajdują się na liście tych skutecznie oczyszczających.

Dieta owocowo-warzywna

Podczas tej diety można skutecznie oczyścić organizm. Jednak stosowanie tej diety może być niebezpieczne dla zdrowia, dlatego przed jej zastosowaniem należy skonsultować się z lekarzem. Nie można stosować jej dłużej niż trzy dni, a kolejny raz można z niej korzystać za trzy miesiące. Podczas jej stosowanie należy jeść jedynie owoce i warzywa. Dania można przyprawiać oliwą z oliwek. Do picia zaleca się przyjmowanie soków owocowych własnej roboty, wodę lub napary ziołowe. Ze względu na to, że dieta owocowo-warzywna jest uboga i może prowadzić do wielu niedoborów nie można jej stosować dłużej niż trzy dni.

Dieta cytrynowa

Ta dieta powinna trwać tydzień. I ten czas jest potrzebny, by poprawić stan naszego zdrowia, samopoczucie i wygląd. Podczas jej stosowania najlepiej jeść potrawy lekkostrawne, a zamiast kawy, czy herbaty sięgać po sok z cytryny, który sami przygotowaliśmy. Jeśli sok jest dla nas za mocny, można rozcieńczyć go z wodą.

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone