Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak wzmocnić układ odpornościowy w czasie walki z koronawirusem (COVID-19)?

Jak wzmocnić układ odpornościowy w czasie walki z koronawirusem (COVID-19)?

Temat koronawirusa nie schodzi z gorącego tematu od kilkunastu już dni. Cała Polska, ale i świat żyje  tak naprawdę tylko tym. Zastanawiając się nad kwestią naszej odporności, czy można zrobić cokolwiek, by móc się przed wirusem uchronić? Czy są jakiekolwiek sposoby na to, by koronawirus nie stanowił dla nas tak dużego zagrożenia?

***

Jak wiadomo, najgorsze objawy koronawirusa pojawiają się u osób starszych i chorych. Wirus ten atakuje przede wszystkim osoby, które mają obniżony układ odpornościowy i które nie są w stanie w odpowiedni sposób przed tym wirusem się chronić. Czy można więc w jakikolwiek sposób wzmocnić go? Czy istnieją sposoby na to, by być bardziej pewnym, że nasza odporność poradzi sobie ze skutkami tego jakże ,,popularnego” dziś wirusa?

Witamina D to podstawa

Choć mawia się, że tak naprawdę żadne witaminy nie są w stanie pomóc nam w zapobieganiu chorobie, to jednak wyjątek jest jeden, a mianowicie witamina D, którą powinniśmy przyjmować w odpowiednich dawkach. Układ odpornościowy jest w stanie pracować odpowiednio, jeśli dostarczamy do niego odpowiednie ilości witaminy D – bo właśnie ona chroni nas przed dużymi skutkami tego wirusa. W żadnym wypadku nie jest lekiem na obronę przed wirusem, ale pozwala jako suplement skutecznie zminimalizować skutki danej choroby.

Skąd wziąć witaminę D?

Jako jedyna dostępna jest nie tylko w formie pożywienia, ale przede wszystkim dzięki światłu słonecznemu. Wystarczy 20 minut ekspozycji na słońce, by dostarczyć organizmowi odpowiednią jej dawkę. Gdy w okresie jesiennym i zimowym tego słońca jest mniej, wówczas należy witaminę D w odpowiednich dawkach suplementować. Ponadto znajduje się ona w niektórych produktach, dlatego też warto wprowadzić je do swojej diety. Na co postawić? Na pewno na tłuste ryby- łosoś, tuńczyk i makrela, na wątrobę wołową, jaja, ser i na pieczarki.

Sen dobry na wszystko

Każdy z nas doskonale wie, że sen jest dobry dosłownie na wszystko. To sprawia więc, że powinniśmy dbać zarówno o jego jakość, jak również i ilość. Osoby dorosłe powinny spać około 7 – 8 godzin na dobę, dzieci około 10 godzin. Sen pozwala przywrócić organizm do odpowiedniej równowagi, zregenerować ciało i w lepszy sposób bronić się przed atakiem wirusów. Według przeprowadzonych badań, wystarczy jedna słaba noc z małą ilością snu, by komórki odpornościowe straciły swoje właściwości nawet o 70%.

Aktywność fizyczna to podstawa

W tym jakże trudnym czasie, na pewno bardzo duże znaczenie ma sama aktywność fizyczna. Dzięki niej można zachować pełnię zdrowia, jak również i szczęścia. Ruch sprawia, że nasz organizm funkcjonuje lepiej, że zmniejszają się stany zapalne, a komórki są na tyle silne, by móc zwalczyć infekcje. To, że nie możemy wyjść na siłownię, nie znaczy, że nie mamy możliwości, by zrobić dobry trening. Wystarczą odpowiednio dobrane ćwiczenia w domu lub kilka ciężarów, by móc zrobić efektywny trening całego ciała.

Walka ze stresem

Stres z całą pewnością nie działa na nas pozytywnie i nie ma, co do tego żadnych wątpliwości. Trzeba więc starać się ograniczać go do minimum, bo tylko dzięki temu możemy poprawić naszą odporność, jednocześnie mając więcej siły, by z wszelkiego rodzaju wirusami, w tym obecnie występującym koronawirusem walczyć. Warto postawić na techniki relaksacyjne, dużo odpoczynku i przyjemnego spędzania czasu z najbliższymi. Tylko to pozwoli nam się wyciszyć, uspokoić i zregenerować. Im mniej stresu w naszym życiu, tym lepsze to życie może być.

Odpowiednia dieta

Kolejną bardzo ważną kwestią jest to, co jemy i jak jemy. Na pewno śmieciowe jedzenie nie będzie dla nas działało korzystanie i na pewno nie sprawi, że będziemy mocni i silni. Podstawą jest pełnowartościowa, zdrowa i zbilansowana dieta. Powinniśmy postawić na pięć posiłków dziennie, na odpowiednie porcje, na wszelkie makroelementy. Unikajmy alkoholu w nadmiarze, niezdrowych przekąsek, słodyczy i żywności przetworzonej. Im bardziej zdrowa nasza dieta, tym lepiej funkcjonować będzie nasz układ odpornościowy.

A na sam koniec warto mieć na uwadze jeden zasadniczy punkt – myjmy ręce. Ciepła woda i odrobina mydła to podstawa, by móc uchronić się przed przenoszeniem wirusa. Im bardziej będziemy o to dbać, tym mniejsze ryzyko zachorowania. Stosując się do wszelkich powyższych rad, jesteśmy pewni, że nasz układ odpornościowy będzie działał na najwyższych obrotach, a my sami w pełni będziemy cieszyć się zdrowiem. A jeśli chodzi o koronawirusa – grunt to nie zwariować.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone