Trening

Jak zacząć ćwiczyć – porady dla mężczyzn

Jak zacząć ćwiczyć – porady dla mężczyzn

Rozpoczęcie regularnych ćwiczeń, które poprawią kondycję i wyrzeźbią sylwetkę to cel wielu mężczyzn. Jednak rozpoczęcie ćwiczeń sprawiać może wiele trudności. Trudno jest znaleźć czas kilka razy w tygodniu na trening oraz zmusić się do regularnego ćwiczenia. Problem może pojawić się również przy układaniu planu treningowego. Czas więc dowiedzieć się, jak zacząć ćwiczyć, by osiągnąć cel.

  1. Wyznacz sobie cel

Na początek musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć. Czy twój cel, to zwiększenie masy mięśniowej i wyrzeźbienie sylwetki, a może chcesz poprawić swoją kondycję i  zwiększyć wytrzymałość siłową. To jaki masz cel treningowy, decydować będzie jak często, masz ćwiczyć oraz jakie ćwiczenia powinny się znaleźć w twoim planie treningowym.

  • Rzeźbienie sylwetki – ćwiczenia, które angażują do pracy mięśnie,
  • Zwiększenie wytrzymałości siłowej – ćwiczenia siłowe,
  • Poprawienie kondycji – ćwiczenia wytrzymałościowe,
  • Zrzucenie masy tłuszczowej – ćwiczenia interwałowe.

 

  1. Szukaj planu treningowego

Jeśli sam nie wiesz, jakie ćwiczenia będą dla ciebie najlepsze, to warto byś poszukał gotowych planów treningowych, które mają pomóc ci osiągnąć twój wyznaczony cel. Nie możesz jednak zapominać, że na początek plan nie powinien być zbyt wymagający, ponieważ twoje możliwości siłowe nie są dobrze rozwinięte, a jeśli trening będzie za ciężki, to szybko się zniechęcisz, a może również dojść do obciążenia organizmu. Szukaj więc planu treningowego, który dostosowany jest nie tylko do twoich potrzeb, ale również do możliwości. Nie próbuj na siłę wykonywać trudnych  wymagających ćwiczeń, ponieważ nie będzie miało to dobrego wpływu na organizm i ciało. Na początek lepiej wybrać sobie łatwiejszy plan, by za tydzień nieco go zmienić.

  1. Zapytaj specjalisty

Warto również poprosić o pomoc, kogoś, kto na planach treningowych zna się najlepiej. Instruktor treningowy powie ci najlepiej, jakie ćwiczenia wykonywać, by osiągnąć wyznaczony przez ciebie cel. Powie również, ile powinieneś ćwiczyć tygodniowo oraz kiedy najlepiej zacząć. Takie instrukcje da ci jedynie specjalista, który od lat zajmuje się treningami.

  1. Zacznij do jutra!

Jeśli masz już cel treningowy, a twój plan jest już gotowy, to nie zwlekaj niepotrzebne, tylko zacznij ćwiczyć już dziś lub jutro. Zrób to, dopóki masz jeszcze zapał do ćwiczeń i nie zniechęcasz się. Pamiętaj, że najtrudniej jest zacząć, ale kiedy zaczniesz wyrabiać sobie regularność ćwiczeń, to nie będzie dla ciebie trudnością znaleźć jedną godzinę kilka razy w tygodniu, by odbyć kolejny trening. A nawet zacznie ci to sprawiać przyjemność, kiedy zaczniesz widzieć pierwsze efekty twojego wysiłku. Nie ma co jednak liczyć na to, że już pierwsze zmiany zauważysz po pierwszym treningu. Daj sobie nieco więcej czasu.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

5 najefektywniejszych ćwiczeń na klatkę piersiową

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Czy pływanie odchudza? 10 niesamowitych korzyści z pływania

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Tętno – jakie ma znaczenie w odchudzaniu?

Spalacze.plGrudzień 10, 2018

Zakwasy, a kolejny trening

MonikaGrudzień 9, 2018

Jak stworzyć domową siłownię – najlepsze sposoby

KlaudiaGrudzień 9, 2018

Jak osiągnąć sukces – porady dla sportowców

KlaudiaGrudzień 8, 2018

Odchudzanie z trenerem – jak wybrać dobrego trenera personalnego?

Spalacze.plGrudzień 8, 2018

Ćwiczenia i dieta na zdrowe piersi

KlaudiaGrudzień 5, 2018

Czy warto udać się na siłownie?

KlaudiaGrudzień 5, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone