Zdrowie

Jakie witaminy wpływają na mięśnie?

Jakie witaminy wpływają na mięśnie?

Witaminy należą do substancji, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ludzkiego ustroju. Mają one wpływ na wiele procesów i narządów, a w tym również na mięśnie. Każdy sportowiec, a zwłaszcza kulturysta powinien zdawać sobie sprawę, że oprócz białka, węglowodanów i tłuszczy na rozwój mięśni wpływają również witaminy. Bez ich odpowiedniego stężenia w organizmie może dojść do rozpadu tkanki mięśniowej, osłabienia struktury kośćca, a także do wielu innych zaburzeń w ludzkim organizmie. Czas dowiedzieć się, które witaminy mają największy wpływ na mięśnie.

Witamina E i jej wpływ na mięśnie

Bezwzględnie jedną z ważniejszych witamin, które mają ogromny wpływ na mięśnie człowieka, jest witamina E. Jest ona odpowiedzialna za ochronę błon komórkowych. Jest to bardzo istotne działanie, ponieważ większość procesów metabolicznych, które zachodzą w organizmie człowieka są zależne od prawidłowego funkcjonowania błon komórkowych. Ten ważny proces ma wpływ na między innymi regenerację i prawidłowy wzrost komórek mięśni. Witamina E wpływa również na proces transportu składników odżywczych do wszystkich komórek. Ma to ogromny wpływ na rozwój komórek mięśniowych. Składnik ten uważany jest w naturze, za jeden z najsilniejszych przeciwutleniaczy, a więc skutecznie chroni komórki przed działaniem wolnych rodników, a to wspomaga ochronę komórek mięśniowych, dzięki czemu przyśpieszają procesy typu naprawa i wzrost. Źródła witaminy E to między innymi:

  • Olej sojowy,
  • Olej słonecznikowy,
  • Migdały,
  • Olej lniany,
  • Sałata,
  • Kapusta,
  • Masło.

Jak witamina A wpływa na mięśnie?

Ten składnik bierze udział w syntezie białek, a jest to główny proces, który odpowiada za prawidłowy wzrost mięśni. Witamina A bierze udział w procesie produkcji glikogenu, a to składnik, który ma dominujący wpływ na poziom energii w czasie wykonywania intensywnych ćwiczeń. Uzupełnienie poziomu tej witaminy u sportowców jest kluczowe do prawidłowego funkcjonowania mięśni, zwłaszcza że aktywność fizyczna przyczynia się do zmniejszenia poziomu tego składnika w organizmie. To dlatego kulturyści szczególnie powinni uważać na ten składnik w czasie treningów. Źródłem witaminy A są:

  • Olej z wątroby dorsza,
  • Marchew,
  • Natka pietruszki,
  • Szpinak,
  • Dynia,
  • Pomidor,
  • Ser żółty.

Witamina B7 – jak wpływa na mięśnie?

Witamina B7 wpływa na syntezę i rozkład tłuszczów, aminokwasów i węglowodanów, a są to istotne procesy, które mają ogromne znaczenie przy budowie masy mięśniowej. Odpowiada ona za prawidłowy rozrost komórek, w tym również mięśniowych. Bierze udział w syntezie glukozy, a jest to proces, który nazywany jest potocznie produkcją energii, a ma on wpływ na witalność, siłę i dobre samopoczucie. Składnik ten ma swój udział w procesie tworzenia hemoglobiny, a jest to związek, który odpowiada za przenoszenie tlenu, co wpływa na natlenienie mięśni. Źródła witaminy B7, to:

  • Orzechy włoskie,
  • Migdały,
  • Pomidory,
  • Marchew,
  • Brązowy ryż,
  • Żółtko jaj,
  • Szpinak
Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Zdrowie

Ferrytyna- za co jest odpowiedzialna, co powoduje, co w sytuacji jej nadmiaru, a co z jej niedoborem?

SylwiaMaj 29, 2020

Kwasy tłuszczowe – jakie mają działanie na organizm człowieka

MonikaMaj 25, 2020

Co na zgagę?

SylwiaMaj 12, 2020

Najlepsze źródła magnezu i dlaczego jest tak ważny?

Spalacze.plKwiecień 30, 2020

Czystek – hit ziołowy

spalaczeKwiecień 27, 2020

Wzmocnienie odporności  – co stosować

SylwiaMarzec 27, 2020

Jak uzyskać zwolnienie lekarskie online (e-ZLA)?

SylwiaMarzec 25, 2020

Dieta ketogeniczna zasady ketozy – FAQ

SylwiaMarzec 17, 2020

Niedokrwistość związana z niedoborem żelaza. Jakie są objawy, jakie skutki, jak leczyć?

SylwiaLuty 15, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone