Suplementacja

Johimbina – czy działa ona skutecznie na tłuszcz?

Johimbina – czy działa ona skutecznie na tłuszcz?

Każdy z nas chciałby dobrze wyglądać. Nadwaga dla nikogo nie jest powodem do szczęścia i zadowolenia. Jedni stawiają na zbilansowaną, zdrową dietę, inni wybierają aktywność z trenerem personalnym, jeszcze inni decydują się na spalacze tłuszczu, które mają na celu wspomóc tą jakże ciężką walkę z zrzuceniem zbędnych kilogramów i zyskaniem wymarzonej figury.

W spalaczach tłuszczu znajduje się wiele różnorodnych substancji, które mają określony i zamierzony cel. Jedne walczą z tłuszczem, inne mają działanie zdrowotne dla organizmu, jeszcze inne pozwalają zachować siły, energię. Dziś chcielibyśmy przyjrzeć się nieco bliżej związkowi jakim jest johimbina. Kto słyszał? Z pewnością dla tych wszystkich, którzy jej nie znają, a także dla tych, którzy wiedzą czym jest, ale nic szczególnego na jej temat nie mają do powiedzenia powstał ten właśnie artykuł. Zapraszamy.

***

Johimbina jest środkiem, który bez wątpienia budzi spore kontrowersje przede wszystkim ze względu na to, że jest skuteczna w działaniu, ale i źle podawana może wpłynąć znacząco na bezpieczeństwo jej stosowania. Ale zacznijmy od początku.

Czym jest johimbina?

Jest to związek organiczny pochodzenia roślinnego, który wykazuje silne działanie na organizm człowieka. W postaci naturalnej występuje w takich gatunkach roślin jak: johimba lekarska z Afryki i rauwolfia żmijowa z Azji. Jeżeli chodzi o suplementy występuje ona jako johimbina hcl w postaci chlorowodorku.

Dlaczego może być niebezpieczna?

Ze względu bowiem na to, że jest ona syntezowana poprzez oczyszczanie z alkaloidów wpływa ona bardzo szkodliwie na aparat ruchu, jak również i na wszelkie funkcje neuroaktywne. Razem jednak ze skutkami idzie w parze jej skuteczność jeśli w grę wchodzi lipoliza tłuszczy.

Johimbina- Jak działa jako spalacz tłuszczu?

Pod wpływem zażywanej johimbiny rośnie poziom noradrenaliny, a więc hormonu, który odpowiedzialny jest za wspomaganie procesów lipolizy, a więc najbardziej opornej tkanki tłuszczowej z jaką zmagają się zarówno mężczyźni, jak również i kobiety. U panów tkanka ta gromadzi się przede wszystkim na brzuchu, u pań na pośladkach i na udach. Noradrenalina produkowana jest w pniu mózgu i wpływa ona przede wszystkim na regulację temperatury ciała. Wspomaga ona ciepło organizmu dlatego też tak ważna i istotna jest ona w prawidłowym funkcjonowaniu.

Czy warto więc stosować johimbinę?

Oczywiście wszystko jest dla ludzi i jeśli ma być skuteczne to wiadomo, że warto. Pamiętać należy przy tym jednak o ważnej zasadzie – maksymalnej eliminacji skutków ubocznych. Najważniejsze jest to, aby przyjąć odpowiednią dla swojego organizmu dawkę. Zalecana to 5 mg dziennie. Warto postawić na nią przed treningiem zażywając około 40-50 minut przed jego rozpoczęciem. Wraz z upływem czasu można zwiększać dawkę, ale nie można przekraczać 15-20 mg na dobę.

Ważne informacje i wskazówki podczas suplementowania się johimbiną:

  1. Osoby ważące więcej zobaczą efekty później, niż osoby mniej otyłe. Jest to jak najbardziej naturalne i w żaden sposób nie można przyspieszać efektu stosując więcej, niż zalecaną dawkę.
  2. Podczas brania johimbiny nie przyjmujemy węglowodanów, jeśli chcemy uzyskać efekty na jakich nam zależy i ograniczamy produkty bogate w tłuszcze bowiem spowalniają one wchłanianie tego związku
  3. Johimbinę dobrze jest połączyć z dietą o ujemnym bilansie kalorycznym, ektogeniczną i o niskiej podaży cukru
  4. Nie można łączyć johimbiny z lekami, szczególnie jeśli chodzi o leki antydepresyjne, przeciwpadaczkowe i inhibitory monoaminooksydazy.
  5. Johimbina może powodować bezsenność i podnosić ciśnienie krwi o czym każdy przed zażywaniem jej powinien pamiętać.
  6. Dobrze jest łączyć johimbinę z kofeiną (100-200mg) i z boosterami tlenku azotu wpływając na dobre ukrwienie mięśni
  7. Johimbina wpływa przeciwzapalnie, jeśli chodzi o reumatoidalne zapalenie stawów, a także działa w zaburzeniach erekcji.

W przypadku johimbiny trudno jest jednoznacznie określić jest pozytywne lub negatywne działanie. Oprócz tego, że doskonale radzi sobie ze spalaniem tłuszczu, że ma inne korzystne działanie na wiele zaburzeń i problemów zdrowotnych, to mimo wszystko niesie za sobą skutki uboczne o których trzeba pamiętać. Podstawą jest przyjmować takie dawki, jak są zalecane i w żadnym wypadku nie podnosić ich chcąc uzyskać efekty w szybszym czasie. To stanowi element nadrzędny.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

More in Suplementacja

witamina b12 kapsułki i tabletki

Witamina B12 – działanie, dawkowanie oraz przeciwwskazania.

spalaczewrzesień 18, 2021

Koenzym Q10 – zastosowanie i korzyści. Czy koenzym może pomóc w walce z koronawirusem?

spalaczesierpień 25, 2021

Przepisy na posiłki z odżywki białkowej

Monikaczerwiec 17, 2021

Najmocniejsze spalacze tłuszczu – ranking 2021

spalaczeczerwiec 6, 2021

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczemaj 6, 2021

Ashwagandha – dlaczego warto stosować adaptogeny?

Milenakwiecień 9, 2021

Berberyna a odchudzanie

spalaczelipiec 31, 2020

Tauryna – działanie dawkowanie i efekty suplementacji

Monikalipiec 3, 2020

Jaką rolę w odchudzaniu odgrywa witamina D?

Redakcjaczerwiec 23, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone