Trening

Kiedy biegać – rano, czy wieczorem?

Kiedy biegać – rano, czy wieczorem?

Biegać rano, czy wieczorem? Jaka pora na bieganie jest najlepsza? Istnieje wiele badań na ten temat, a jedne z nich wykazują, że bieganie rano może być efektowniejsze, niż w nocy. Jest to w szczególności ważne, jeżeli chodzi o odchudzanie. Jednak bieganie daje lepsze efekty w redukcji stresu i poprawy jakości snu. Co więc wybrać lepiej? Warto dowiedzieć się, która pora na bieganie będzie najlepsza.

Bieganie rano pobudza organizm

Bieganie rano jest doskonałym sposobem na to, by rozbudzić swój organizm. Ten trening znacząco przyśpiesza tętno, zwiększa krążenie krwi, a także dotlenia organizm. Dzięki temu możliwe jest rozpoczęcie pracy organizmu z rana już na wysokich obrotach i utrzymanie takiego stanu do końca dnia. Poranne bieganie przyczynia się również do poprawy pracy mózgu. Dodatkowo poprawia się praca jelit i żołądka, a serce mocniej pompuje krew. Jest wiele osób, które długo czują się słabo po przebudzeniu rano, a bieganie o tej porze dnia sprawi, że poczujesz się znacznie lepiej. Trening będzie miał działanie zdrowotne, a także doda Ci energii na resztę dnia.

Bieganie rano przyśpiesza metabolizm

Bieganie o poranku sprawia, że poprawiają się nasze procesy metaboliczne. Jest to jednak możliwe, jeżeli bieganie o stałym tempie zmienisz na wysiłek ze zmiennym tempem, czyli interwały. Taki trening polega na zmianie tempa wysiłkowego. Co oznacza, że raz twoje tempo biegu ma być szybkie, a potem wolne, spadające niemal do szybkiego marszu. Taka zmiana sprawi, że organizm zacznie intensywniej pracować, a najwięcej zmian pojawi się właśnie w obrębie procesów metabolicznych.

Bieganie rano wspomaga pracę mózgu

Podczas biegania poprawia się krążenie, a organizm jest lepiej dotleniony. To sprawia, że podczas biegania i zaraz po nim nasz mózg sprawniej pracuje. Poranne bieganie przyczynia się do poprawy koncentracji i pomaga w zapamiętywaniu. Dodatkowo sprawia, że organizm lepiej radzi sobie ze stresem, więc łatwiej będzie nam trzeźwo i racjonalnie myśleć w czasie stresujących sytuacji.

Bieganie wieczorem redukuje stres

Dla osób, które mają stresującą pracę dobrym rozwiżaniem będzie trening biegowy wieczorem. Jest to sposób na obniżenie poziomu stresu. Jednak trzeba pamiętać, że do osiągnięcia takiego działania wysiłek nie powinien być zbyt intensywny, ponieważ można doprowadzić do odwrotnej sytuacji.

Bieganie wieczorem ułatwia zasypianie

Bieganie wieczorem sprawia, że organizm jest lepiej dotleniony, a to znacząco ułatwi zasypianie i sprawia, że jesteśmy w stanie zasnąć w głęboki sen, dzięki czemu nie będziemy budzić się w ciągu nocy, a rano obudzimy się wypoczęci. Dodatkowo podczas treningu w organizmie zaczyna się wydzielać serotonina, a to wprawia nas w dobry nastrój i ułatwia zapadnięcie w zdrowy sen.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Trening

Pogodzenie treningów z pracą – jak to zrobić?

MonikaWrzesień 13, 2019

Odpowiednia technika treningowa – co jest ważne?

KlaudiaSierpień 4, 2019

Jak zapobiec kontuzjom w treningu siłowym?

Spalacze.plLipiec 18, 2019

 Jakie są zalety i wady ćwiczenia w domu?

KlaudiaCzerwiec 18, 2019

Jak trenować w czasie letnich upałów?

Spalacze.plCzerwiec 17, 2019

Najlepsza gimnastyka dla seniorów

KlaudiaCzerwiec 16, 2019

Mity na temat robienia brzuszków

KlaudiaCzerwiec 15, 2019

Jakie są wady i zalety ćwiczenia na siłowni?

KlaudiaCzerwiec 15, 2019

Jak prawidłowo wykonywać brzuszki

KlaudiaCzerwiec 14, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone