Dietetyka i zdrowe odżywianie

Kolory owoców i warzyw i ich właściwości

Kolory owoców i warzyw i ich właściwości

W codziennej diecie każdego z nas, a zwłaszcza osób, które cenią sobie zdrowie i chcą zachować wysoką kondycję organizmu, niezbędne są warzywa i owoce. Dostarczają one do organizmu cenne składniki odżywcze takie jak witaminy i minerały. Nie braknie w nich również makroskładników, czyli błonnika, białka i cukrów. Są one więc zestawem niemal wszystkich składników, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. To lekarze i specjaliści alarmują, że dla zdrowia konieczne jest spożywanie pięciu porcji warzyw i owoców dziennie. Warto wiedzieć co znaczą kolory warzyw i owoców, jakie mają one właściwości i jakie zawierają składniki odżywcze.

Czerwone warzywa i owoce

Na początek warto wymienić sobie te najważniejsze i najczęściej wybierane przez nas czerwone warzywa i owoce:

  • Pomidory,
  • Buraki,
  • Czerwona papryka,
  • Wiśnie,
  • Rzodkiewki,
  • Owoce granatu

Ich jedzenie ma największy wpływ na pracę serca i układu naczyniowego. Szczególnie silne działają warzywa i owoce o silnej barwie czerwonego. Swoje działanie i prozdrowotne właściwości zawdzięczają one zawartemu w nim likopenu, który jest jednym z najsilniejszych przeciwutleniaczy, który jednocześnie wspiera i usprawnia pracę serca. Czerwone warzywa i owoce przyczyniają się do szybkiego zmniejszenia się poziomu złego cholesterolu we krwi. Mają również działanie odmładzające i niektóre z nich mają właściwości przeciwnowotworowe.

Zielone warzywa o owoce

Tym razem również warto dowiedzieć się, o jakie warzywa o owoce chodzi. Najzdrowsze zielone owoce i warzywa, to:

  • Sałata,
  • Kapusta,
  • Szpinak,
  • Brokuły,
  • Ogórek,
  • Kiwi,
  • Natka pietruszki,
  • Kiełki,
  • Jarmuż.

To składniki, które zawierają w sobie substancje odżywcze, które niezbędne są dla prawidłowej pracy całego organizmu. Bogate są w kwas foliowy, błonnik i silne przeciwutleniacze. Dzięki temu, że dostarczają one do organizmu duże ilości witaminy C, mają działanie przeciwstarzeniowe. Dodatkowo zawierają w sobie również składniki, które oczyszczają organizm z toksyn. Warto je włączyć do diety, ponieważ przyśpieszają odchudzanie, poprawiają pracę jelit, a także są niskokaloryczne, a bardzo zdrowie.

Żółto-pomarańczowe owoce i warzywa

Do grupy żółtych i pomarańczowych owoców i warzyw zaliczane są:

  • Pomarańcze,
  • Mandarynki,
  • Banany,
  • Morele,
  • Cytrusy,
  • Dynia,
  • Marchewka,
  • Brzoskwinia

Ich głównym działaniem jest zwiększenie odporności organizmu na negatywne działanie promieniowania UV. Doskonale sprawdzają się również do oczyszczania organizmu z wolnych rodników, ponieważ zawierają w swoim składzie przeciwutleniacze. Dodatkowo zawierają one dużo witaminy A, która pomaga zachować zdrowy wygląd na dłużej. Dba ona również o zdrowie oczu, a także przyczynia się do prawidłowego rozwoju dzieci. Warto również sięgać po żółte i pomarańczowe owoce i warzywa, kiedy mamy problemy z libido. Zawierają one w sobie luteinę, która pozwala poprawić naszą sprawność seksualną.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zastosowanie awokado

KlaudiaCzerwiec 18, 2019

Odchudzanie a dieta wegańska – co trzeba wiedzieć?

Spalacze.plCzerwiec 17, 2019

Niedokrwistość związana z niedoborem żelaza. Jakie są objawy, jakie skutki, jak leczyć?

SylwiaCzerwiec 15, 2019

Czy warto jeść truskawki?

KlaudiaCzerwiec 11, 2019

Co trzeba jeść podczas długiego i krótkiego treningu?

KlaudiaCzerwiec 10, 2019

Co jeść, by  przybrać  na wadze?

KlaudiaCzerwiec 8, 2019

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

MonikaMaj 26, 2019

Bób – działanie i właściwości

MonikaMaj 25, 2019

Skrobia – gdzie występuje i jakie ma właściwości?

MonikaMaj 24, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone