Dietetyka i zdrowe odżywianie

Kolory owoców i warzyw i ich właściwości

Kolory owoców i warzyw i ich właściwości

W codziennej diecie każdego z nas, a zwłaszcza osób, które cenią sobie zdrowie i chcą zachować wysoką kondycję organizmu, niezbędne są warzywa i owoce. Dostarczają one do organizmu cenne składniki odżywcze takie jak witaminy i minerały. Nie braknie w nich również makroskładników, czyli błonnika, białka i cukrów. Są one więc zestawem niemal wszystkich składników, które są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. To lekarze i specjaliści alarmują, że dla zdrowia konieczne jest spożywanie pięciu porcji warzyw i owoców dziennie. Warto wiedzieć co znaczą kolory warzyw i owoców, jakie mają one właściwości i jakie zawierają składniki odżywcze.

Czerwone warzywa i owoce

Na początek warto wymienić sobie te najważniejsze i najczęściej wybierane przez nas czerwone warzywa i owoce:

  • Pomidory,
  • Buraki,
  • Czerwona papryka,
  • Wiśnie,
  • Rzodkiewki,
  • Owoce granatu

Ich jedzenie ma największy wpływ na pracę serca i układu naczyniowego. Szczególnie silne działają warzywa i owoce o silnej barwie czerwonego. Swoje działanie i prozdrowotne właściwości zawdzięczają one zawartemu w nim likopenu, który jest jednym z najsilniejszych przeciwutleniaczy, który jednocześnie wspiera i usprawnia pracę serca. Czerwone warzywa i owoce przyczyniają się do szybkiego zmniejszenia się poziomu złego cholesterolu we krwi. Mają również działanie odmładzające i niektóre z nich mają właściwości przeciwnowotworowe.

Zielone warzywa o owoce

Tym razem również warto dowiedzieć się, o jakie warzywa o owoce chodzi. Najzdrowsze zielone owoce i warzywa, to:

  • Sałata,
  • Kapusta,
  • Szpinak,
  • Brokuły,
  • Ogórek,
  • Kiwi,
  • Natka pietruszki,
  • Kiełki,
  • Jarmuż.

To składniki, które zawierają w sobie substancje odżywcze, które niezbędne są dla prawidłowej pracy całego organizmu. Bogate są w kwas foliowy, błonnik o silne przeciwutleniacze. Dzięki temu, że dostarczają one do organizmu duże ilości witaminy C, mają działanie przeciwstarzeniowe. Dodatkowo zawierają w sobie również składniki, które oczyszczają organizm z toksyn. Warto je włączyć do diety, ponieważ przyśpieszają odchudzanie, poprawiają pracę jelit, a także są niskokaloryczne, a bardzo zdrowie.

Żółto-pomarańczowe owoce i warzywa

Do grupy żółtych i pomarańczowych owoców i warzyw zaliczane są:

  • Pomarańcze,
  • Mandarynki,
  • Banany,
  • Morele,
  • Cytrusy,
  • Dynia,
  • Marchewka,
  • Brzoskwinia

Ich głównym działaniem jest zwiększenie odporności organizmu na negatywne działanie promieniowania UV. Doskonale sprawdzają się również do oczyszczania organizmu z wolnych rodników, ponieważ zawierają w swoim składzie przeciwutleniacze. Dodatkowo zawierają one dużo witaminy A, która pomaga zachować zdrowy wygląd na dłużej. Dba ona również o zdrowie oczu, a także przyczynia się do prawidłowego rozwoju dzieci. Warto również sięgać po żółte i pomarańczowe owoce i warzywa, kiedy mamy problemy z libido. Zawierają one w sobie luteinę, która pozwala poprawić naszą sprawność seksualną.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Redukcja – czym jest i kiedy jest potrzebna

MonikaStyczeń 16, 2019

Zdrowa dieta na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 15, 2019

Płatki owsiane – czemu warto je jeść?

MonikaStyczeń 14, 2019

Najlepsze pomysły na śniadanie dla sportowca

MonikaStyczeń 13, 2019

Rodzaje żywności funkcjonalnej

KlaudiaStyczeń 12, 2019

Najlepsze diety oczyszczające

MonikaStyczeń 12, 2019

Kwasy, które musisz znać

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Kwasy omega –3 na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaStyczeń 11, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone