Suplementy i odżywki

Kreatyna, a spożywanie alkoholu

Kreatyna, a spożywanie alkoholu

Niemal każda osoba aktywnie fizycznie słyszała o kreatynie, a większość z nich spożywała suplementy diety z tym składnikiem. Logicznie myśląc, można dojść do wniosku, że większa grupa tych osób pije alkohol. Warto więc zastanowić się, czy połączenie alkoholu i kreatyny, jest dobre? Czy istnieje ryzyko, że po połączeniu tych dwóch składników pojawią się jakieś skutki uboczne? Te pytania często pojawiają się u osób aktywnych fizycznie nie tylko w przypadku kreatyny, ale również wszystkich innych suplementów diety, po które tak często sięgamy. Czas dowiedzieć się, czy spożywanie alkoholu może mieć jakiś wpływ na suplementację, czy można go pić bez obaw o pojawienie się skutków ubocznych?

Kreatyna – jak dawkować?

W organizmie człowieka kreatyna jest składnikiem, który występuje naturalnie w niewielkich zapasach. Niestety nie są one na tyle duże, by wystarczyły one do zaspokojenia potrzeb, szczególnie u osób aktywnych fizycznie. Dodatkowo dostarczenie kreatyny do organizmu wraz z pożywieniem we właściwych stężeniach, jest pawie niemożliwe. Dlatego właśnie tak wiele osób decyduje się na jej dodatkową suplementację, a zdaniem ekspertów, jest to zalecane. Działanie tego związku opiera się głównie na zasadzie konwersji niepotrzebnych cząsteczek ADP do energii wybuchowej, czyli ATP. Podczas wysiłku fizycznego, naturalne zapasy kreatyny są bardzo szybko wykorzystywane, a jej niedobory mogą doprowadzić do przemęczenia, bólu i zmniejszenia wytrzymałości w mięśniach. A wtedy z pomocą mogą przyjść suplementy diety z kreatyną, które są przemieniane do fosfokreatyny, czyli są one odpowiedzialne za konwertowanie ADP do ATP.

Kreatyna i jej wpływ na budowę mięśni

Mięśnie człowieka są zdolne do znaczącego zwiększenia swojej objętości, a efekt ten może być zyskany przez dobry trening i odpowiednio zbilansowana dietę. Jako trening można rozumieć uszkodzenie tkanek mięśniowych i pojawienie się ubytków, które potem, dzięki prawidłowej regeneracji zwiększają swoją objętość. Dodatkowo tkanka mięśniowa może skutecznie zwiększyć swoje rozmiary, a to dzięki diecie, która powinna być bogata w cenne aminokwasy. Tak więc można pokusić się o stwierdzenie, że pompa mięśniowa, to efekt spowodowany naderwaniem włókien mięśniowych, a utrzymuje się ona tylko podczas ćwiczeń. Niedługo po zakończeniu treningu efekt ten może zacząć spadać, ponieważ dochodzi do regeneracji mięśni. W tym udział ma oczywiście kreatyna. Ma ona pośredni wpływ na regenerację mięśni, a jest to możliwe dzięki temu, że dzięki nie podnosimy spore ciężary, a więc mocniej nadrywane są włókna mięśniowe.

Alkohol, a budowanie masy mięśniowej

O tym, że alkohol ma negatywne skutki dla zdrowia, powinien wiedzieć każdy z nas. Dodatkowo pojawiają się aż dwa powody, dla których osoby, które dbają o sylwetkę nie powinny sięgać po alkohol. Po pierwsze napoje alkoholowe nie będą miały korzystnego wpływu na budowanie masy mięśniowej, ponieważ alkohol znacząco spowalnia proces syntezy białek do mięśni, a przez to tkanka mięśniowa nie jest w stanie zwiększać swojej objętości. A dodatkowo spowalniają się procesy regeneracji.

Drugim powodem, jest działanie alkoholu na rozpad tkanki. Ten efekt pojawia się zwłaszcza u osób, które spożywają alkohol niedługo po wykonanym treningu.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Suplementy i odżywki

Co można przygotować z odżywki białkowej?

Spalacze.plSierpień 7, 2019

Przedtreningowe suplementy diety dla kobiet

KlaudiaLipiec 21, 2019

Pompa mięśniowa — jak ją osiągnąć?

Spalacze.plLipiec 19, 2019

Niedokrwistość związana z niedoborem żelaza. Jakie są objawy, jakie skutki, jak leczyć?

SylwiaCzerwiec 15, 2019

Kazeina – kiedy warto stosować – jakie ma działanie?

MonikaMaj 26, 2019

Suplementy diety wspierające układ kostno-stawowy

KlaudiaMaj 22, 2019

5 zalet cytruliny, które wykorzystasz w treningu siłowym

Spalacze.plMaj 11, 2019

Cała prawda o białku wołowym

KlaudiaMaj 8, 2019

Suplementy diety termogeniczne

KlaudiaLuty 23, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone