Dietetyka i zdrowe odżywianie

Kwasy, które musisz znać

Kwasy, które musisz znać

Codzienna dieta każdego z nas powinna składać się z cennych składników odżywczych. Są składniki, które mają ogromny wpływ na nasze zdrowie i są nimi kwasy tłuszczowe. Zaliczane są one do grupy zdrowych tłuszczy, ale ze względu na to, że coraz więcej osób przechodzi na dietę odchudzającą i pozbywa się z codziennej diety tłuszczy, to w łatwy sposób można doprowadzić do ich niedoborów.

Nienasycone kwasy tłuszczowe mają wpływ na kondycję organizmu i wspierają pracę miedzy innymi:

  • Układu sercowego,
  • Układu naczyniowego,
  • Mózgu,
  • Układu nerwowego,
  • Układu immunologicznego.

Szczególnie ważne są kwasy omega-3, a jednak dla zachowania zdrowia niezbędne są również kwasy omega-6 i omega-9.

Kwasy omega-3

Kwasy omega-3 są popularne i wiele osób doskonale je zna. Mimo to zapominamy o tym, jak ważną rolę odgrywają one dla naszego organizmu. Najlepiej sięgać po nie w okresie jesienno-zimowym. To w tym czasie układ immunologiczny jest narażony na ataki drobnoustrojów chorobotwórczych. Kwasy omega-3 mają za zadanie zwiększyć odporność  i poprawić reakcje odpornościowe przeciwciał, które mają zwalczać bakterie i wirusy.

Jednak to nie jedyne działanie kwasów omega-3, przyczyniają się one również do zmniejszenia poziomu złego cholesterolu przy jednoczesnym nienaruszaniu poziomu dobrego cholesterolu. Dzięki temu dbają one o zdrowie układu sercowo-naczyniowego i zapobiegają rozwojowi:

  • Miażdżycy,
  • Udaru,
  • Zawału serca,
  • Zatorów.

Kwasy omega- 6

Nie można zapomnieć o kwasach omega-6, które również mają niezastąpiony wpływ na nasze zdrowie. Są one niezbędne do zachowania zdrowia układu naczyniowego i sercowego. Spożywanie kwasów omega-6 zmniejsza ryzyko zawału i innych chorób serca, ponieważ skutecznie obniża poziom złego cholesterolu we krwi. Nie wpływają one jednak jedynie na serce. Kwasy omega-6 biorą udział w procesie produkcji wielu hormonów. Przyczyniają się one także do budowy neuroprzekaźników.

Oznacza to więc, że kwasy omega-6 są niezbędnym składnikiem odżywczym, który wspomaga tworzyć połączenia między komórkami nerwowymi, a więc wpływa na pracę mózgu. Dodatkowo są one niezbędne do zachowania prawidłowego ciśnienia krwi.

Kwasy omega-9

W codziennej diecie nie może również zabraknąć kwasów omega-9. Dbają one o serce, przyczyniając się do szybkiego obniżenia poziomu złego cholesterolu we krwi. Kwasy omega-9 dbają także o zdrowie naczyń krwionośnych, a także regulują ciśnienie krwi.

Nie wiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale mają one także działanie przeciwnowotworowe, tak więc ich spożywanie przyczynia się do zmniejszenia ryzyka rozwoju różnego rodzaju nowotworów. Jeśli nie wiesz, gdzie szukać kwasów omega-9 to ich najlepszym źródłem są:

  • Awokado,
  • Migdały,
  • Oliwa z oliwek.
Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone