Dietetyka i zdrowe odżywianie

Kwasy, które musisz znać

Kwasy, które musisz znać

Codzienna dieta każdego z nas powinna składać się z cennych składników odżywczych. Są składniki, które mają ogromny wpływ na nasze zdrowie i są nimi kwasy tłuszczowe. Zaliczane są one do grupy zdrowych tłuszczy, ale ze względu na to, że coraz więcej osób przechodzi na dietę odchudzającą i pozbywa się z codziennej diety tłuszczy, to w łatwy sposób można doprowadzić do ich niedoborów.

Nienasycone kwasy tłuszczowe mają wpływ na kondycję organizmu i wspierają pracę miedzy innymi:

  • Układu sercowego,
  • Układu naczyniowego,
  • Mózgu,
  • Układu nerwowego,
  • Układu immunologicznego.

Szczególnie ważne są kwasy omega-3, a jednak dla zachowania zdrowia niezbędne są również kwasy omega-6 i omega-9.

Kwasy omega-3

Kwasy omega-3 są popularne i wiele osób doskonale je zna. Mimo to zapominamy o tym, jak ważną rolę odgrywają one dla naszego organizmu. Najlepiej sięgać po nie w okresie jesienno-zimowym. To w tym czasie układ immunologiczny jest narażony na ataki drobnoustrojów chorobotwórczych. Kwasy omega-3 mają za zadanie zwiększyć odporność  i poprawić reakcje odpornościowe przeciwciał, które mają zwalczać bakterie i wirusy.

Jednak to nie jedyne działanie kwasów omega-3, przyczyniają się one również do zmniejszenia poziomu złego cholesterolu przy jednoczesnym nienaruszaniu poziomu dobrego cholesterolu. Dzięki temu dbają one o zdrowie układu sercowo-naczyniowego i zapobiegają rozwojowi:

  • Miażdżycy,
  • Udaru,
  • Zawału serca,
  • Zatorów.

Kwasy omega- 6

Nie można zapomnieć o kwasach omega-6, które również mają niezastąpiony wpływ na nasze zdrowie. Są one niezbędne do zachowania zdrowia układu naczyniowego i sercowego. Spożywanie kwasów omega-6 zmniejsza ryzyko zawału i innych chorób serca, ponieważ skutecznie obniża poziom złego cholesterolu we krwi. Nie wpływają one jednak jedynie na serce. Kwasy omega-6 biorą udział w procesie produkcji wielu hormonów. Przyczyniają się one także do budowy neuroprzekaźników.

Oznacza to więc, że kwasy omega-6 są niezbędnym składnikiem odżywczym, który wspomaga tworzyć połączenia między komórkami nerwowymi, a więc wpływa na pracę mózgu. Dodatkowo są one niezbędne do zachowania prawidłowego ciśnienia krwi.

Kwasy omega-9

W codziennej diecie nie może również zabraknąć kwasów omega-9. Dbają one o serce, przyczyniając się do szybkiego obniżenia poziomu złego cholesterolu we krwi. Kwasy omega-9 dbają także o zdrowie naczyń krwionośnych, a także regulują ciśnienie krwi.

Nie wiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale mają one także działanie przeciwnowotworowe, tak więc ich spożywanie przyczynia się do zmniejszenia ryzyka rozwoju różnego rodzaju nowotworów. Jeśli nie wiesz, gdzie szukać kwasów omega-9 to ich najlepszym źródłem są:

  • Awokado,
  • Migdały,
  • Oliwa z oliwek.

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Redukcja – czym jest i kiedy jest potrzebna

MonikaStyczeń 16, 2019

Zdrowa dieta na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 15, 2019

Płatki owsiane – czemu warto je jeść?

MonikaStyczeń 14, 2019

Najlepsze pomysły na śniadanie dla sportowca

MonikaStyczeń 13, 2019

Rodzaje żywności funkcjonalnej

KlaudiaStyczeń 12, 2019

Najlepsze diety oczyszczające

MonikaStyczeń 12, 2019

Kwasy omega –3 na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaStyczeń 11, 2019

Kolory owoców i warzyw i ich właściwości

MonikaStyczeń 11, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone