Dietetyka i zdrowe odżywianie

Kwasy omega –3 na lepszą pamięć

Kwasy omega –3 na lepszą pamięć

Problemy z pamięcią pojawić się mogą u każdego z nas. Z wiekiem mózg zaczyna się starzeć, przez co  komórki nerwowe działają wolniej i nie są w stanie pracować tak jak jeszcze kilka lat temu. Jednak wiek obecnie nie jest częstą przyczyną problemów z pamięcią. Bardzo często osoby młode, które się uczą, nie są w stanie zapamiętywać nowych informacji i przyswajać wiedzy, jaka jest im potrzebna.

Przyczyną tego mogą być choroby mózgu, a jednak bardzo często przyczyna jest zdecydowanie prostsza. Nieprawidłowa dieta, uboga w ważne składniki odżywcze, które dbają o zdrowie mózgu. Jednymi z takich składników są na przykład kwasy omega-3.

Dlaczego warto jeść kwasy omega-3?

Powodów, dla których warto sięgnąć po kwasy omega-3 jest wiele. Mają one zbawienny wpływ nie tylko na pracę mózgu, ale również całego organizmu. Są potrzebne dla zachowania zdrowia układu krążenia i dbają o prawidłową pracę serca, przyczyniając się do zmniejszenia poziomu złego cholesterolu we krwi. Jednak dziś zaznaczymy rolę kwasów omega-3 dla naszego mózgu. Są one jego składnikiem odżywczym, który wspomaga jego pracę. Nie może ich zabraknąć w codziennej diecie, ponieważ kwasy omega-3 przyczyniają się do pobudzenia procesu budowania nowych komórek nerwowych i wzmacniają one połączenia między nimi. Dzięki temu informacje między neuronami przepływają znacznie szybciej.

Kwasy omega-3 już za życia płodowego

To jak pracuje nasz mózg, jest uzależnione do pewnego stopnia od tego, jak odżywiały się nasze mamy w czasie ciąży. Kobiety w ciąży powinny jeść duże ilości ryb, jajek, owoców, zdrowych olejów, ponieważ w nich znajdują się kwasy omega-3, a one u dziecka wspierają rozwój mózgu. Kobiety, które w czasie ciąży spożywały zalecane dawki kwasów omega-3 dla ich stanu, rodziły większe oraz inteligentniejsze dzieci niż kobiety, które nie spożywały tego składnika lub przyjmowały go w za małych porcjach. Tak więc, by mózg dziecka rozwijał się i pracował prawidłowo, konieczne jest prowadzenie odpowiednio zbilansowanej diety już u kobiet w ciąży, czyli naszego życia płodowego.

Kwasy omega-3 – gdzie ich szukać?

Skoro są one tak ważne dla zdrowia całego organizmu, to konieczne jest zdobycie wiedzy, gdzie można ich szukać. Wiele osób sięgnie po suplementy diety, co nie będzie takim złym posunięciem. Jednak warto na początek sięgnąć po ich naturalne źródła. Ryby morskie to doskonałe źródło kwasów omega-3. Jednak warto pamiętać, że najlepsze są te ryby, które można jeść na surowo lub gotowane w niskich temperaturach, ponieważ mogą one podczas obróbki termicznej stracić cenne składniki odżywcze.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zapotrzebowanie kaloryczne

KlaudiaLuty 24, 2019

Wartości odżywcze jabłka

KlaudiaLuty 24, 2019

Jakie wartości odżywcze mają ziemniaki?

KlaudiaLuty 19, 2019

Jakie wartości odżywcze ma zielony jęczmień?

KlaudiaLuty 19, 2019

Jakie wartości odżywcze ma pizza?

KlaudiaLuty 18, 2019

Jakie wartości odżywcze ma kawa?

KlaudiaLuty 17, 2019

Jakie wartości odżywcze ma barszcz czerwony?

KlaudiaLuty 16, 2019

Długowieczność – tajemnica Japończyków

MonikaLuty 16, 2019

Ile kalorii spalasz w ciągu dnia?

KlaudiaLuty 14, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone