Dietetyka i zdrowe odżywianie

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

Len jest rośliną, która znana jest już od wieków. Stosuje się go jako remedium na wiele dolegliwości. Ze względu na formę można go spożywać osobno lub stosować jako dodatek do potraw. Czas dowiedzieć się, jakie wartości odżywcze, właściwości i zastosowanie ma len.

Wartości odżywcze lnu

Len jest jedną z popularnych roślin, które stosuje się w kuchni, a także jako preparat medycyny naturalnej. Jeżeli połączymy go z wodą, to po pewnym czasie zacznie on pęcznieć, a na jego powierzchni zacznie pojawiać się śluz. Dodatkowo po dokładnym przebadaniu lnu okazuje się, że jest to roślina bogata w składniki odżywcze. Dostarcza on do organizmu:

Zawiera również wiele fosfolipidów, a dodatkowo jest doskonałym źródłem lecytyny. Co więcej, len jest wartościowym źródłem kwasów tłuszczowych, a także omega-3. Warto również wspomnieć, że roślina ta bogata jest w błonnik pokarmowy, a więc wykazuje właściwości odchudzające, oczyszczające i antyoksydacyjne.

Właściwości lnu

Len jest wykorzystywany w medycynie naturalnej już od wieków. Najczęściej używany był w Rzymie na bóle brzucha i problemy z biegunkami. Obecnie jedzenie tej rośliny zaleca się wszystkim osobom, które mają problem z zapaleniem błon śluzowych, zgagą, a także wrzodami i niestrawnością. Dodatkowo włączenie lnu do codziennej diety zaleca się podczas leczenia zaburzeń związanych z hormonami. Najlepiej sięgać po len, jeżeli zaburzenia dotyczą za dużego lub za niskiego stężenia estrogenów. Dieta bogata w len polecana jest dla osób, które są narażone na rozwój nowotworów, a także tych, które się z nimi zmagają. Len pomaga pozbyć się problemów hormonalnych, a dzięki temu zmniejsza ryzyko rozwoju nowotworów, które są związane z zaburzeniami hormonalnymi.

Len jest rośliną, która polecana jest szczególnie dla kobiet. Pomaga złagodzić objawy menopauzy, a także zmniejsza ryzyko rozwoju osteoporozy, na którą kobiety są znacznie częściej narażone niż mężczyźni.

Jak przygotować len do picia?

Len można spożywać na wiele sposobów. Można dwie łyżeczki lnu ciepłą wodą, poczekać piętnaście minut i wypić całość. Taki napój można pić każdego dnia o dowolnej porze. Trzeba jednak wiedzieć, że napój ten ma charakterystyczny smak i konsystencję, która nie każdemu może odpowiadać. Dla poprawy smaku można dodać łyżeczkę miodu. Dla osób, które nie przepadają za smakiem tego napoju, najlepiej dodawać len do potraw, dzięki czemu jego smak nie będzie wyczuwalny.

Dodatkowo trzeba pamiętać, że przy spożywaniu lnu konieczne jest picie większych ilości wody, by nie doszło do odwodnienia. Dlatego po zjedzeniu lnu zaleca się wypicie szklanki wody.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczeListopad 6, 2019

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu

MonikaPaździernik 3, 2019

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

SylwiaPaździernik 2, 2019

Dlaczego nie wolno jeść zupek chińskich?

MonikaPaździernik 1, 2019

Mieszanki białek

MonikaWrzesień 12, 2019

Masło orzechowe – jakie jest najlepsze?

MonikaWrzesień 11, 2019

Uzależnienie od słodyczy

SylwiaWrzesień 2, 2019

Przyprawy i produkty zmniejszające apetyt

SylwiaSierpień 30, 2019

Zdrowe produkty, ale z umiarem

SylwiaSierpień 28, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone