Dietetyka i zdrowe odżywianie

Łosoś – jakie ma właściwości i warto go zjeść?

Łosoś – jakie ma właściwości i warto go zjeść?

Jeszcze kilka lat temu łosoś uchodził za rybę luksusową, a jadało się ją jedynie od święta. Jednak doskonale nadaje się ona na obiad i może stanowić idealne danie na różnego rodzaju przyjęcia. Łosoś jest rybą zdrową, a dodatkowo bardzo łatwo się go przygotowuje, a można go zrobić na wiele sposobów. Bez względu na to, w jakiej formie go przygotujemy, jest on pyszny i zdrowy.

Łosoś jest dobry, bo to tłusta ryba

Niezależnie od tego, jaki rodzaj łososia wybierzemy, będzie on zdrowy, ponieważ jest to tłusta ryba, która ma wiele zalet i posiada bogaty skład. Ryba ta dostarcza do organizmu cenne składniki odżywcze, takie jak:

To właśnie skład jest jedną z największych zalet łososia i warto po niego sięgać, ponieważ ze względu na to, że jest tłustą rybą, to wszystkie składniki odżywcze z łatwością będą wchłaniały się do organizmu  podczas spożywania,

Łosoś łatwy w przygotowaniu

Wydawać się może, że przygotowanie ryby, takiej jak łosoś do spożycia będzie skomplikowane. Jednak prawda jest taka, że bardzo łatwo jest przygotować łososia w różnych formach. Możemy przygotować go na parze, piec w piekarniku, a także na wiele innych sposobów. W sklepach dostępne są nie tylko surowe kawałki ryby, ale również plastry przygotowane do spożycia, które można dodać do sałatki, czy zjeść z kanapką. Sposobów na przygotowanie łososia, jest naprawdę wiele, a nie jest ona wymagająca, więc każdy powinien poradzić sobie z przygotowaniem danej ryby na wiele sposobów.

Jak wybrać dobrego łososia?

Niestety w sklepach roi się od różnych rodzajów łososia. Można znaleźć rybę mrożoną, świeżą, wędzoną, a także w różnych przetworach. Kiedy decydujemy się na zakupienie świeżego łososia, to zazwyczaj jest on już wypatroszony, ale nadal z głową. W domu należy go dobrze oczyścić z łusek, a także dobrze przepłukać pod wodą, ponieważ łuski bardzo dobrze przylegają do tuszki i mogą zostać niezauważone. Dla osób, które cenią sobie wygodę lepszym wyborem będzie zakupienie ryby, która jest świeża, ale w filecie, albo podzielona jest na dzwonka. Jeżeli widoczne są ości, to można je z łatwością usunąć pęsetą.

Jeżeli nasz wybór pada na łososia w plastrach, to najlepiej wybierać płaty, które są równej grubości, a także warto zwrócić uwagę na to, czy słoje tłuszczu są duże i regularne. Takie właśnie są najlepsze. W niektórych sklepach możemy znaleźć płaty łososia przełożone koperkiem i cytryną, a są również wersje bardziej luksusowe, gdzie łosoś przełożony jest pergaminem – jest to opcja dla wygody.

Dla osób, które chcą zrobić tatara z łososia, albo chcą go użyć do sałatki, najlepszym wyborem będzie łosoś w kawałkach, który jest wędzony i jest gotowy do spożycia.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu

MonikaPaździernik 3, 2019

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

SylwiaPaździernik 2, 2019

Dlaczego nie wolno jeść zupek chińskich?

MonikaPaździernik 1, 2019

Mieszanki białek

MonikaWrzesień 12, 2019

Masło orzechowe – jakie jest najlepsze?

MonikaWrzesień 11, 2019

Uzależnienie od słodyczy

SylwiaWrzesień 2, 2019

Przyprawy i produkty zmniejszające apetyt

SylwiaSierpień 30, 2019

Zdrowe produkty, ale z umiarem

SylwiaSierpień 28, 2019

Jakie wartości odżywcze ma zielony jęczmień?

KlaudiaSierpień 19, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone