Dietetyka i zdrowe odżywianie

Magnez z witaminą B6 – czemu warto przyjmować

Magnez z witaminą B6 – czemu warto przyjmować

W telewizji i na rynku coraz więcej się słyszy na temat suplementów diety, które łączą ze sobą witaminę B6 i magnez.  Czemu to połączenie jest tak korzystne i dlaczego poleca się spożywanie takich preparatów osobom aktywnym fizycznie? Dziś się o tym przekonamy.

Jakie działanie na organizm ma magnez

Magnez jest niezbędny dla zachowania zdrowia układu nerwowego oraz pracy szarych komórek. Ma on wpływa na proces metabolizmu tłuszczu, białek i węglowodanów, dlatego ma znaczenie w procesie dostarczania i wytwarzania zapasów energii dla wszystkich komórek i tkanek znajdujących się w organizmie. Magnez ma niezastąpione działanie na układ nerwowy zmniejszając nadpobudliwość oraz mając właściwości uspokajające. Dodatkowo wpływa on na pracę mózgu usprawniając procesy pamięciowe oraz wzmacniając koncentrację. Ma on również znaczenie dla zdrowia układu sercowo-naczyniowego. Osoby, które spożywają odpowiednie ilości tego pierwiastka znacznie rzadziej umierają na zawały serca. Jest on jednak skuteczny nie tylko w zapobieganiu występowania chorób serca, ale również wspomaga ich leczenie. Zostaje on podany osobom, które przeszły przez zawał. Warto również wspomnieć, że jeśli dojdzie do niedoboru magnezu ścianki naczyń krwionośnych zaczną się zwężać przez co może dojść do wzrostu ciśnienia krwi. Dlatego właśnie specjaliści zalecają spożywanie dużej ilości magnezu osobom z nadciśnieniem tętniczym. Ma on wpływa na zdrowie kobiet. Jest preparatem szczególnie pomocnym podczas miesiączki, ponieważ zmniejsza skurcze mięśni macicy i niweluje ból brzucha. Może również okazać się skuteczny przy walce z migrenami oraz wspomagać leczenie cukrzycy typu 2.

Witamina B6  i jej działanie na organizm

Jest to jeden z najważniejszych składników, którego nie może zabraknąć w organizmie człowieka. Ma ona wpływa na większość procesów biochemicznych, które zachodzą o ciele. Ma ona swój udział w procesie metabolizmu białek, węglowodanów tłuszczy. Jest ona również potrzebna do przechodzenia prawidłowego procesu syntezy hormonów, enzymów i hemoglobiny. Jest również wiele innych zadań, które ma witamina B6  w naszym organizmie. Ma ona znaczenie dla procesu regulowania ciśnienia krwi oraz wpływa pozytywnie na pracę serca. Nie może jej zabraknąć w diecie sportowców i kobiet, ponieważ zapobiega ona skurczom mięśni. Jej obecność jest niezbędna dla układu nerwowego, ponieważ je zadaniem jest regulowanie jego pracy. Jest ona również potrzebna do redukowania skutków ubocznych, które pojawiają się po spożyciu niektórych leków. Witamina B6 jest potrzebna do zachowania prawidłowego funkcjonowania i zdrowia nerek. Reguluje ich pracę oraz wspomaga ich leczenie. Ma również działanie zapobiegawcze jeśli chodzi o kamienice nerkową. Witamina B6 jest często uważana za przyjaciela kobiety, ponieważ pomaga ona złagodzić objawy napięcia przedmiesiączkowego. Jest również składnikiem, który dba o  wgląd. Zwalcza ona stany zapalne, które pojawiają się na skórze, a co więcej ma ona zdolność do  zapobiegania wypadania włosów.

Witamina B6 i magnez – czemu warto?

To połączenie ma niezastąpione działanie na organizm człowieka. Warto zaznaczyć, że magnez jest pierwiastkiem, który słabo się przyswaja do organizmu. Przez to wiele osób może cierpieć na jego niedobór. A objawami niedoboru magnezu są:

  • Bóle głowy,
  • Problemy z bezsennością,
  • Zaburzenia pracy układu trawiennego,
  • Problemy z koncentracją,
  • Bóle mięśni,
  • Osłabienie organizmu,
  • Spadek nastroju,
  • Rozdrażnienie,
  • Osłabienie się staniu fizycznego i psychicznego.

U osób aktywnych fizycznie i kobiet suplementacja magnezem jest szczególnie ważna. A witamina B6 należy do jednych z ważniejszych składników odżywczych dla każdego organizmu żywego. Tak więc połączenie to ma niezastąpione działanie na zdrowie, samopoczucie i wygląd. Należy również pamiętać, że witamina B6 zwiększa przyswajalność magnezu do organizmu z przewodu pokarmowego.

 

 

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Gdzie szukać białka? 

KlaudiaPaździernik 16, 2018

Hormonalna terapia zastępcza – dla kogo? kiedy stosować? czy jest bezpieczna?

spalaczePaździernik 9, 2018

Suplementy diety bezpieczne dla kobiet w ciąży

KlaudiaPaździernik 9, 2018

Napoje izotoniczne – warto czy nie?

KlaudiaPaździernik 8, 2018

Post Dąbrowskiej – opis diety i zasady stosowania

SylwiaWrzesień 29, 2018

Dieta sportowca – co jest najważniejsze?

MonikaWrzesień 28, 2018

Dieta 1500 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 28, 2018

Dieta 1200 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 27, 2018

Dieta 1000 kalorii – zasady i przykładowy jadłospis

SylwiaWrzesień 26, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone