Dietetyka i zdrowe odżywianie

Masło orzechowe – jakie jest najlepsze?

Masło orzechowe – jakie jest najlepsze?

W obecnych czasach coraz więcej osób interesuje się zdrowym trybem życia, a więc chce poszerzyć swoją wiedzę na temat odżywiania. Niestety w Internecie pojawia się wiele trendów i porad, które nie do końca są zdrowe i bezpieczne dla zdrowia, więc może pojawić się wiele niejasności. Często produkty, które są określone jako zdrowe i pełnowartościowe, wcale takie nie są i nie mają nic wspólnego ze zdrowym trybem życia. Dlatego musisz dowiedzieć się, jakie produkty wybierać najlepiej, jeżeli chcesz zmienić swoje nawyki żywieniowe na zdrowe. Bardzo ważną kwestią, jest czytanie etykiet, które najwięcej mówią nam o danym produkcie.

Masło orzechowe – co musisz wiedzieć

Dla wielu osób, które dbają o zdrowie i szczupłą sylwetkę, produktem, który obowiązkowo musi znaleźć się w kuchni, jest masło orzechowe. Niestety bardzo często w tym produkcie, który jest pozornie zdrowy, znajdują się zbędne dodatki, które mają poprawiać smak i ulepszać konsystencję. Jeżeli jednak uda ci się znaleźć prawdziwe masło orzechowe, bez zbędnych dodatków, to sam będziesz wiedzieć, że nie warto wybierać takich, które są tylko udawane i nie mają nic wspólnego z tym zdrowym, naturalnym produktem. Najlepiej jest sięgać po produkty, które są naturalne i nigdy nas nie zawodzą ze względu na smak ani skład.

Masło orzechowe – jakie wartości?

Zanim dowiemy się, jakie składniki najczęściej występują w słabej jakości masłach orzechowych, warto przekonać się, dlaczego warto sięgnąć po ten zdrowy produkt i włączyć go do codziennej diety. Wiele osób unika jego spożywania, ponieważ ma on wysoką kaloryczność. Jednak nie wiele osób zdaje sobie sprawę, że jest to produkt sycący, więc nie spożywamy jego dużych ilości, a dodatkowo daje on wiele korzyści zdrowotnych. Oczywiście dla zdrowia i wyglądu sylwetki nie będzie korzystne podjadanie masła orzechowego łyżeczką ze słoika. Takie podjadanie w krótkim czasie może doprowadzić do zawrotnego zwiększenia się masy ciała. Jednak nic nie powinno stawać na przeszkodzie dodawania masła orzechowego do koktajli owocowych, białkowych, czy nakładania go na kanapki i omlety.

Warto sięgać po masło orzechowe, ponieważ jest to produkt, który zawiera w sobie wiele wartościowych składników, które mają doskonały wpływ na funkcjonowanie ustroju człowieka. Jest bogatym źródłem kwasów tłuszczowych nienasyconych. Dodatkowo zawiera w sobie duże ilości białka. Jest również źródłem witamin i minerałów, takich jak:

Wspomaga trawienie, ponieważ dostarcza do organizmu duże ilości błonnika.

Masło orzechowe – skład

Wysokiej jakości masło orzechowe może być wykonane z samych orzechów ziemnych, laskowych lub nerkowca. W rzeczywistości nie trzeba żadnych więcej dodatków, by ten produkt mógł znaleźć się gotowy do spożycia w naszej kuchni. Możemy go zrobić samodzielnie. Wystarczy mieć do dyspozycji dobry blender i dużą ilość orzechów. Niestety nie każdy z nas ma czas, czy nawet wystarczająco dobry sprzęt w domu, by móc zrobić własne masło orzechowe. Jednak znalezienie w sklepie dobrej jakości masła orzechowego, również nie należy do najłatwiejszych. Istnieje wiele produktów, które mają w składzie zbędne dodatki. Są to między innymi:

  • Olej palmowy,
  • Sól,
  • Cukier,
  • Syrop glukozowy.

Tych dodatków lepiej unikać, ponieważ nie mają one dobrego wpływu na zdrowie, dodają kaloryczności produktom, a także sprawiają, że masło orzechowe staje się mniej wartościowym produktem.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy ziemniaki tuczą?

SylwiaGrudzień 2, 2019

Adipex 75 – niebezpieczne odchudzanie

spalaczeListopad 6, 2019

Dynia – wartości odżywcze i właściwości

KlaudiaPaździernik 16, 2019

Alkohol w diecie sportowca

MonikaPaździernik 12, 2019

Działanie zielonej kawy – jakie ma właściwości, w jakich dawkach przyjmować?

KlaudiaPaździernik 11, 2019

Mity i fakty na temat kreatyny

KlaudiaPaździernik 9, 2019

Suplementy diety, które podnoszą libido

MonikaPaździernik 5, 2019

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu

MonikaPaździernik 3, 2019

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

SylwiaPaździernik 2, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone