Dietetyka i zdrowe odżywianie

Migdały – czemu warto jeść?

Migdały – czemu warto jeść?

Wiele osób zapomina, że prawidłowa, zdrowia dieta powinna być zróżnicowana, a także dobrze zbilansowana. Tylko odżywiając się w taki sposób, będziemy w stanie zadbać o nasze zdrowie i wpłynąć na funkcjonowanie organizmu. Warto zadbać o to, by w codziennej diecie znalazły się jedynie takie składniki, które przyczyniać się będą do poprawy funkcjonowania organizmu i dostarczać będą cenne substancje odżywcze do układu pokarmowego. W diecie każdego z nas powinny znaleźć się różnego rodzaju orzechy, ponieważ mają one w sobie dużo ilości cennych kwasów tłuszczowych i nie tylko. Jedne z najlepszych są migdały. Czemu warto je jeść? Koniecznie się tego przekonaj.

Migdały są bogate w składniki odżywcze

Po migdały warto sięgać, ponieważ dostarczają one do organizmu duże ilości składników mineralnych. Są bogate w wapń, dzięki czemu wspierają układ kostny i zęby. Migdały są również niezastąpione w chwilach i senności, ponieważ dostarczają do organizmu duże dawki magnezu. Działają dzięki temu antystresowo. Jednak to nie jedyne pierwiastki, które znajdziemy w tych małych, ale drogocennych orzechach. Bogate są one również w cynk, potas i fosfor. Cynk niezbędny jest dla zdrowia skóry, włosów i paznokci, a także dba o równowagę hormonalną. Fosfor jest potrzebny do budowania zębów i kości, a potas przyczynia się do zachowania zdrowia serca i mózgu.

Migdały są bogate w witaminy

Minerały, to nie jedyne składniki odżywcze, które znajdują się w migdałach. Są one również bogate w witaminy. Dostarczają do organizmu duże ilości witaminy E, która jest jednym z największych przeciwutleniaczy. Nazywana jest ona witaminą młodości, a jest tak dzięki temu, że zwalcza ona wolne rodniki i niweluje ich szkodliwe działanie. Migdały to również witaminy z grupy B, które są niezbędne dla zachowania zdrowia psychicznego i umysłowego. Są one wsparciem dla układu nerwowego. Dzięki temu jedzenie migdałów wspiera pamięć, poprawia koncentrację. Doskonale nadają się one jako przekąska dla osób, które narażone są na długotrwały stres.

Migdały wspierają odchudzanie

Wiele osób nie ma o tym pojęcia, ale migdały przyczyniają się do przyśpieszenia procesu odchudzania. Mimo tego, że zawierają one w sobie wiele zdrowych tłuszczy, to i tak koniecznie powinny pojawić się w diecie osób, których celem jest zrzucenie zbędnej masy ciała. Kwasy tłuszczowe sprawiają, że praca metabolizmu zostaje uregulowana. Migdały dostarczają do organizmu cenne dawki błonnika, dzięki czemu po ich zjedzeniu żołądek się zapełnia, a my mamy uczucie pełności, przez co zmniejsza się nasz apetyt. Dzięki nim jesteśmy w stanie zmniejszyć ilość spożywanych w ciągu dnia kalorii, a to sprawia, że zbędę kilogramy ,zaczną szybciej znikać.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone