Dietetyka i zdrowe odżywianie

Migdały – czemu warto jeść?

Migdały – czemu warto jeść?

Wiele osób zapomina, że prawidłowa, zdrowia dieta powinna być zróżnicowana, a także dobrze zbilansowana. Tylko odżywiając się w taki sposób, będziemy w stanie zadbać o nasze zdrowie i wpłynąć na funkcjonowanie organizmu. Warto zadbać o to, by w codziennej diecie znalazły się jedynie takie składniki, które przyczyniać się będą do poprawy funkcjonowania organizmu i dostarczać będą cenne substancje odżywcze do układu pokarmowego. W diecie każdego z nas powinny znaleźć się różnego rodzaju orzechy, ponieważ mają one w sobie dużo ilości cennych kwasów tłuszczowych i nie tylko. Jedne z najlepszych są migdały. Czemu warto je jeść? Koniecznie się tego przekonaj.

Migdały są bogate w składniki odżywcze

Po migdały warto sięgać, ponieważ dostarczają one do organizmu duże ilości składników mineralnych. Są bogate w wapń, dzięki czemu wspierają układ kostny i zęby. Migdały są również niezastąpione w chwilach i senności, ponieważ dostarczają do organizmu duże dawki magnezu. Działają dzięki temu antystresowo. Jednak to nie jedyne pierwiastki, które znajdziemy w tych małych, ale drogocennych orzechach. Bogate są one również w cynk, potas i fosfor. Cynk niezbędny jest dla zdrowia skóry, włosów i paznokci, a także dba o równowagę hormonalną. Fosfor jest potrzebny do budowania zębów i kości, a potas przyczynia się do zachowania zdrowia serca i mózgu.

Migdały są bogate w witaminy

Minerały, to nie jedyne składniki odżywcze, które znajdują się w migdałach. Są one również bogate w witaminy. Dostarczają do organizmu duże ilości witaminy E, która jest jednym z największych przeciwutleniaczy. Nazywana jest ona witaminą młodości, a jest tak dzięki temu, że zwalcza ona wolne rodniki i niweluje ich szkodliwe działanie. Migdały to również witaminy z grupy B, które są niezbędne dla zachowania zdrowia psychicznego i umysłowego. Są one wsparciem dla układu nerwowego. Dzięki temu jedzenie migdałów wspiera pamięć, poprawia koncentrację. Doskonale nadają się one jako przekąska dla osób, które narażone są na długotrwały stres.

Migdały wspierają odchudzanie

Wiele osób nie ma o tym pojęcia, ale migdały przyczyniają się do przyśpieszenia procesu odchudzania. Mimo tego, że zawierają one w sobie wiele zdrowych tłuszczy, to i tak koniecznie powinny pojawić się w diecie osób, których celem jest zrzucenie zbędnej masy ciała. Kwasy tłuszczowe sprawiają, że praca metabolizmu zostaje uregulowana. Migdały dostarczają do organizmu cenne dawki błonnika, dzięki czemu po ich zjedzeniu żołądek się zapełnia, a my mamy uczucie pełności, przez co zmniejsza się nasz apetyt. Dzięki nim jesteśmy w stanie zmniejszyć ilość spożywanych w ciągu dnia kalorii, a to sprawia, że zbędę kilogramy ,zaczną szybciej znikać.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Redukcja – czym jest i kiedy jest potrzebna

MonikaStyczeń 16, 2019

Zdrowa dieta na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 15, 2019

Płatki owsiane – czemu warto je jeść?

MonikaStyczeń 14, 2019

Najlepsze pomysły na śniadanie dla sportowca

MonikaStyczeń 13, 2019

Rodzaje żywności funkcjonalnej

KlaudiaStyczeń 12, 2019

Najlepsze diety oczyszczające

MonikaStyczeń 12, 2019

Kwasy, które musisz znać

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Kwasy omega –3 na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Kolory owoców i warzyw i ich właściwości

MonikaStyczeń 11, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone