Dietetyka i zdrowe odżywianie

Minerały witaminy dla włosów i paznokci

Minerały witaminy dla włosów i paznokci

Każdej kobiecie zależy na pięknych włosach, paznokciach i promiennej cerze. Warto zadbać o odpowiednią dietę  i suplementację, która sprawi, że płeć piękna osiągnie świetny efekt, o którym piszemy powyżej. Dlatego powstaje pytanie: czego potrzebują włosy i paznokcie?.

Skrzyp polny i krzem

Skrzyp polny działa przeciwbakteryjnie, regenerująco i remineralizująco. Zioło jest cennym źródłem flawonoidów, potasu i krzemu. Odpowiedni poziom związków krzemu zapewnia skórze elastyczność i sprężystość. Wpływa korzystnie na stan naczyń krwionośnych. Ułatwia odnowę tkanki łącznej. Badania wykazują, że krzem pochodzący właśnie ze skrzypu jest bardzo dobrze przyswajalny. Krzem jest pierwiastkiem śladowym, którego poziom w organizmie zmniejsza się wraz z wiekiem. Pierwiastek ten skutecznie powstrzymuje siwienie włosów. Wzmacnia kruche paznokcie. Zwiększa odporność na grzybicę. Krzem odgrywa także bardzo ważną rolę w procesie mineralizacji kośćca. Zapobiega odwapnieniom. Krzem działa przeciwtrądzikowo. Chroni warstwę rogową naskórka. Pobudza przemianę materii. Przyśpiesza proces gojenia ran.

Witaminy z grupy B

Witaminy te wpływają korzystnie na wiele procesów. Witamina B7 czyli biotyna to substancja bardzo niestabilna, wrażliwa na zmiany temperatury, podgrzewanie, promienie UV, długotrwały kontakt z tlenem, wodą i związkami zasadowymi. Biotyna to przede wszystkim rozwiązanie dla słabych i łamliwych włosów, a także dla łamliwych paznokci. Wspiera walkę z łuszczącą skórą. Biotyna stanowi pomocną witaminę w leczeniu trądziku młodzieńczego. Znajduje się ona w niewielu produktach spożywczych. Dlatego zalecana jest suplementacja tego minerału.

Selen

To znany minerał o właściwościach antyoksydacyjnych. Wspiera nasz organizm w walce z wolnymi rodnikami. Selen odgrywa istotna rolę w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego oraz tarczycy. Jest to także składnik naszej diety wzmacniający włosy i paznokcie. Jego źródłem w pożywieniu są: mięso, owoce morza oraz zboża.

Cynk

Pierwiastek ten znajduje się we wszystkich komórkach naszego ciała. Wpływa na metabolizm kolagenu. Odpowiada za wzrost włosów, paznokci, regenerację tkanek. Reguluje produkcję łoju i gospodarkę hormonalną. Cynk odnajdziemy między innymi w: żółtku jaj, rybach, czerwonym mięsie, rybach.

Witamina E

Witamina ta opóźnia proces pojawiania się zmarszczek na skórze, dodaje blasku cerze. Witaminę E znajdziemy w olejach roślinnych, kiełkach, pestkach dyni i słonecznika.

Witamina C

Odmładza skórę, działa antyoksydacyjnie. Dotlenia skórę i wzmacnia naczynia krwionośne. Kwas askorbinowy czyli inaczej witamina C odpowiada także za gęstość skóry. Źródłem w pożywieniu tej witaminy  są: brokuły, brukselka, pomarańcze, kiwi, cytryny.

Witamina A

Witamina ta opóźnia proces starzenia skóry. Chroni błony komórkowe. Jest niezwykle ważna dla dobrej kondycji skóry, włosów i paznokci. Występuje w marchwi, morelach, szpinaku, czerwonej papryce.

Warto zadbać o naszą dietę właśnie pod kątem piękna cery, włosów. Odpowiednie stężenie witamin i minerałów w postaci suplementacji i diety może wzmocnić piękno.

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcjawrzesień 23, 2021

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plwrzesień 9, 2021

Grzyby nootropowe do kawy

Redakcjawrzesień 1, 2021

Przepisy na posiłki z odżywki białkowej

Monikaczerwiec 17, 2021

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

Sylwiaczerwiec 16, 2021

Dietetyczne sosy – sosy zero kalorii

Redakcjaczerwiec 15, 2021

Ile kalorii spalasz w ciągu dnia?

Klaudiaczerwiec 14, 2021

Drugie śniadanie – najlepsze przepisy

Redakcjaczerwiec 2, 2021

Nieszczelne jelito co to? Objawy i leczenie.

spalaczemaj 7, 2021

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone