Suplementacja

MSM – na problemy ze stawami

MSM – na problemy ze stawami

Każda osoba aktywna fizycznie powinna zdawać sobie sprawę, jak kluczowa jest prawidłowa suplementacja podczas wysiłku fizycznego. Dostarczanie do organizmu odpowiednich składników w określonych dawkach sprawia, że nasze ciało, jest znacznie lepiej przygotowane na wysiłek, zwiększa się nasza wytrzymałość, a także mamy siłę na wykonanie większych wyzwań. Dla wielu osób suplementacja kojarzy się negatywnie, ale w rzeczywistości, w wielu przypadkach jest ona niezbędna. Jednym z preparatów, który jest skuteczny i zarazem bezpieczny dla każdego, jest MSM. Ze względu na to, że ta nazwa dla wielu osób brzmi tajemniczo, wyjaśnimy sobie czym właściwie jest ten suplement diety.

Czym jest MSM?

Na początek warto rozwinąć ten tajemniczy skrót. MSM to oznaczenie dla metylosulfonylometanu. Mimo rozwinięcia to nadal nazwa to może z niczym się nam nie kojarzyć. Może bliższe będzie określenie metylosiarczan metanu albo najprościej organiczny związek siarki. To związek, który ma istotny wpływ dla organizmu człowieka. Bierze on udział w syntezie aminokwasów i niektórych enzymów. Ma wpływ na prace układu odpornościowego, a jest to możliwe, ponieważ działa stymulująco na produkcję przeciwciał, a także glutationu, czyli silnego antyoksydantu. W suplementacji związek ten znany jest pod postacią białego proszku, który nie ma żadnego charakterystycznego zapachu, ale wyróżnia się znakomitą rozpuszczalnością w cieczach.

MSM w naturze

Siarka to związek, który w dużych ilościach występuje w organizmie człowieka. Szacuje się, że jej ilość można określić na około 0,2 miligrama na każdy kilogram masy ciała. Jej stężenie jest nieco niższe niż fosforu i wapnia, które również występują w każdej komórce. Z tego względu można sądzić, że mężczyzna, który waży około 70 kilogramów w swoim ciele naturalnie ma około 140 gramów siarki, a połowa z tego mieści się w mięśniach, skórze i kościach.

Ten minerał występuje również w wielu produktach pochodzenia naturalnego. Można do nich zaliczyć:

  • Świeże owoce,
  • Warzywa,
  • Herbatę,
  • Krowie mleko,
  • Produkty zbożowe,
  • Jajka,
  • Mięso.

Można by sądzić, że w przyrodzie, w codziennej diecie i w organizmie człowieka powinno być bardzo dużo siarki, a jednak pojawiają się częste problemy z jego niedoborem. Składnik ten ulega szybkiemu zniszczeniu podczas gotowania, zamrażania, czy pasteryzowania. Większość produktów w naszej diecie poddawane jest tym procesom, a to sprawia, że poziom siarki, spada w nich praktycznie do zera. A dodatkowo organizm człowieka regularnie wydala siarkę wraz z moczem.

MSM – skutki suplementacji

Preparaty z ograniczą siarką są stosowane leczniczo i profilaktycznie. Mają one wpływ na utrzymanie dobrej kondycji naczyń krwionośnych, włosów, paznokci i skóry. Pomagają usuwanie toksyn z organizmu, a także zwiększają przyswajalność składników odżywczych. Ich największym plusem dla osób starszych i aktywnych fizycznie, jest to, że wpływają ona na jakość i wytrzymałość stawów.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Suplementacja

Pompa mięśniowa — jak ją osiągnąć?

Spalacze.plLipiec 19, 2019

Tabletki wspomagające pamięć

KlaudiaCzerwiec 17, 2019

Suplementy na zdrową wątrobę

KlaudiaCzerwiec 17, 2019

Suplementy diety na poprawę pracy jelit

KlaudiaCzerwiec 16, 2019

Niedokrwistość związana z niedoborem żelaza. Jakie są objawy, jakie skutki, jak leczyć?

SylwiaCzerwiec 15, 2019

ZMA – na poprawę snu i jakość ćwiczeń

KlaudiaMaj 18, 2019

Jakie skuteczne boostery testosteronu wybrać?

KlaudiaMaj 14, 2019

Jak dawkować BCAA i EAA

KlaudiaMaj 12, 2019

5 zalet cytruliny, które wykorzystasz w treningu siłowym

Spalacze.plMaj 11, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone