Trening

Najlepsza gimnastyka dla seniorów

Najlepsza gimnastyka dla seniorów

Nie ma znaczenia ile mamy lat, dla każdego człowieka ważne jest, by budować swoje zdrowie i dbać o to, by ciało nie straciło sił i kondycji. Dlatego nawet osoby po pięćdziesiątym roku życia powinny dbać o to, by mieć czas na aktywność fizyczną. Ćwiczenia dla seniorów powinny być jednak specyficzne i dobrze dobrane, by miały dobry wpływ na zdrowie. Nie mogą narażać na kontuzję, czy wyczerpanie organizmu, ponieważ nie będzie to miało dobrego wpływ na zdrowie i samopoczucie seniora. Jakie więc są najlepsze ćwiczenia dla osób starszych?

Wspomagaj mięśnie

Doskonała siła mięśni jest potrzebna każdemu z nas. Ma ona zapewniać prawidłowe funkcjonowanie układu ruchu, ale również zmniejszyć ryzyko pojawienia się różnego rodzaju urazów i złamań. Trzeba wiedzieć, że siła mięśni wraz z wiekiem zaczyna się zmniejszać, a jest to szczególnie widoczne u osób o niskiej aktywności fizycznej. Tak więc podstawowymi ćwiczeniami dla seniorów powinno być rozciąganie, a także rozgrzewanie poszczególnych partii ciała. Mają one angażować mięśnie do pracy, dzięki czemu pomagają wzmocnić siły i zmniejszyć problemy, które pojawiają się w obrębie układu ruchu u osób starszych.

Wybieraj ćwiczenia na rozciąganie

Dla seniorów bardzo ważne jest rozciąganie. Nie można o nim zapomnieć, a tego rodzaju ćwiczeń można wykonywać nawet każdego dnia, ponieważ są umiarkowane i nie przeciążają organizmu. Ich regularne wykonywanie sprawia, że zwiększa się nasza swoboda ruchów, a co więcej pozwalają one na zachowanie sprawności ciała mimo upływających lat. Dzięki nim seniorzy mogą cieszyć się lepszą wytrzymałością i wydajnością.

Zadbaj o swoją równowagę

Problemy z poruszaniem się mogą pojawić się u osób w starszym wieku. Przyczyn tego może być wiele, a jednak przy każdym problemie związanym z układem ruchu warto pamiętać o równowadze. Są to ćwiczenia szczególnie polecane dla osób, które mają problemy z pojawiającymi się ograniczeniami ruchowymi.

Ćwiczenia wytrzymałościowe dla seniorów

Sporty wytrzymałościowe to najlepszy sposób na to, by zwiększyć wydajność swojego organizmu i utrzymać jego kondycję na długie lata. Dla osób starszych doskonale sprawdzą się:

  • Spacery,
  • Jogging,
  • Pływanie,
  • Jazda na rowerze,
  • Chodzenie,
  • Inne czynności ruchowe.

Trzeba wiedzieć, że nawet grabienie liści przyczynia się do zwiększenia pracy serca, a także oddychania. Dzięki temu w organizmie dochodzi do poprawienia się przepływu krwi na długi czas. Warto więc budować swoją wytrzymałość każdego dnia. Treningi dla seniorów początkujących nie muszą trwać dłużej niż pięć minut, a i tak będą miały skuteczne działanie na organizm. Dodatkowo mogą one zwiększyć wytrzymałość i wydajność organizmu. Po kilku tygodniach można wydłużyć czas treningu, jednak w przypadku seniorów nie zawsze jest to konieczne.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

More in Trening

 Jakie są zalety i wady ćwiczenia w domu?

KlaudiaCzerwiec 18, 2019

Jak trenować w czasie letnich upałów?

Spalacze.plCzerwiec 17, 2019

Mity na temat robienia brzuszków

KlaudiaCzerwiec 15, 2019

Jakie są wady i zalety ćwiczenia na siłowni?

KlaudiaCzerwiec 15, 2019

Jak prawidłowo wykonywać brzuszki

KlaudiaCzerwiec 14, 2019

Jak poprawić efektowność treningów?

KlaudiaCzerwiec 13, 2019

Czy bieganie może zaszkodzić?

KlaudiaCzerwiec 10, 2019

Odpowiednia technika treningowa – co jest ważne?

KlaudiaMaj 21, 2019

Zasady szybkiego i zdrowego biegania

KlaudiaMaj 20, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone