Dietetyka i zdrowe odżywianie

Najlepsze pomysły na śniadanie dla sportowca

Najlepsze pomysły na śniadanie dla sportowca

Śniadanie dla każdego sportowca to jeden z najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Jest to posiłek, który pobudza organizm i jest niezbędny do jego prawidłowego funkcjonowania. Dodaje nam energii do wykonywania bieżących zadań, a także sprawia, że mamy więcej siły. W obecnych czasach wiele osób przez pośpiech zapomina o tym, że powinno się jeść śniadanie. Przez to praca organizmu zaczyna się zaburzać, a to przyczynia się do pojawienia się wielu nieprzyjemnych dolegliwości, a także sprawia, że nie mamy siły w ciągu dnia. Śniadanie zatem jest posiłkiem, który najbardziej dba o nasze zdrowie i kondycje, jakie zatem śniadanie powinien jeść sportowiec?

Śniadanie dla sportowca – jaka dieta

Na początek warto ustalić sobie, jakie składniki powinny znaleźć się w codziennym śniadaniu każdego sportowca, a także osób aktywnych fizycznie. Nie może zabraknąć składników odżywczych, które są wręcz niezbędne dla utrzymania prawidłowej kondycji pracy organizmu. Tak więc konieczne jest sięgnięcie po warzywa i owoce, które dostarczą nam witaminy i minerały. Jednak to nie wszystko, na śniadanie każdy sportowiec, który dba o swoje zdrowie, powinien spożyć trzy najważniejsze makroskładniki, czyli:

  • Białka,
  • Węglowodany,
  • Tłuszcze.

Nie może również zabraknąć błonnika, który przyczynia się do poprawy pracy jelit, a dodatkowo zapewnia uczucie sytości na długo.

Śniadanie dla sportowca – jakie zapotrzebowanie kaloryczne?

Warto również ustalić, jakie zapotrzebowanie kaloryczne powinno składać się na śniadanie dla sportowca oraz dla osób, które są aktywne fizycznie. Śniadanie powinno być wysokokalorycznym posiłkiem, jednak trzeba pamiętać, że w większości powinno składać się z białek i błonnika. Dawka węglowodanów i tłuszczy to również to, czego potrzebuje nasz organizm, a jednak trzeba pamiętać, że trzeba je spożywać z umiarem. Tak więc śniadanie dla sportowców powinno dostarczać do organizmu około 600 kalorii, a w tym powinny znaleźć się również witaminy i minerały. Zalecana dawka to około 5 gramów, a białka powinny stanowić około 20 gramów śniadania.

Śniadanie dla sportowca – najlepsze pomysły

Wiele osób ma problem z wymyśleniem dla siebie idealnego śniadania. Musi być ono odpowiednio kaloryczne i dostarczać do organizmu cenne składniki odżywcze. Idealnie na śniadanie sprawdzają się płatki owsiane, które mają dużo białka i błonnika. Dodatkowo można je połączyć z owocami i orzechami, które pełne są witamin i minerałów, a także dostarczają do organizmu cukry, które są źródłem energii. Sprawdzi się również tuńczyk. Jedna puszka tuńczyka ma w sobie aż 23 gramy białka, co jest doskonałą porcją protein na pierwszy posiłek dnia. Możemy go zjeść razem z pełnoziarnistym pieczywem. A do tego na deser zjeść pomarańczę, a do tego wypić kubek pobudzającej kawy.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Redukcja – czym jest i kiedy jest potrzebna

MonikaStyczeń 16, 2019

Zdrowa dieta na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 15, 2019

Płatki owsiane – czemu warto je jeść?

MonikaStyczeń 14, 2019

Rodzaje żywności funkcjonalnej

KlaudiaStyczeń 12, 2019

Najlepsze diety oczyszczające

MonikaStyczeń 12, 2019

Kwasy, które musisz znać

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Kwasy omega –3 na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaStyczeń 11, 2019

Kolory owoców i warzyw i ich właściwości

MonikaStyczeń 11, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone