Dietetyka i zdrowe odżywianie

Najważniejsze zasady bezpiecznego odchudzania

Najważniejsze zasady bezpiecznego odchudzania

Celem stosowania diety redukcyjnej jest ograniczenia masy ciała. Należy jednak pamiętać o tym, że cel ten nie powinien być realizowany za wszelką cenę. Istnieje kilka zasad, których trzeba przestrzegać, żeby odchudzanie było nie tylko skuteczne, ale i bezpieczne, natomiast po jego zakończeniu nie wystąpił niepożądany efekt jojo.

Pierwszą z tych zasad jest unikanie głodówek. Taki sposób żywienia prowadzi do wielu problemów zdrowotnych, będących wynikiem niedoborów żywnościowych. Pierwszymi objawami stosowania zbyt restrykcyjnej diety jest osłabienie, zawroty głowy oraz wypadanie włosów. Szybko dochodzi do rozwoju anemii, której sprzyja przede wszystkim niedobór żelaza i witaminy B12.

Niedobory żywnościowe mogą powstawać także na skutek stosowania mało urozmaiconej diety. W codziennej diecie nie może zabraknąć produktów zawierających białka, węglowodany, zdrowe tłuszcze, witaminy i składniki mineralne. Niektórzy popełniają błąd, unikając spożywania węglowodanów albo tłuszczy. Są to składniki odżywcze bardzo potrzebne organizmowi, dlatego zamiast eliminowania ich należy skupić się na wyborze tych właściwych. Cenne węglowodany złożone znajdują się między innymi w produktach zbożowych z pełnego przemiału oraz warzywach. W przypadku tłuszczów należy wybierać przede wszystkim te roślinne. Z tłuszczów zwierzęcych można pozwolić sobie na przykład na jogurt.

Kolejną zasadą zdrowego odchudzania jest aktywność fizyczna. Nie wystarczy zmienić swoich nawyków żywieniowych, aby pozbyć się dużej ilości nadmiernej tkanki tłuszczowej. Wybierając aktywność fizyczną należy wziąć pod uwagę przede wszystkim stan swojego zdrowia. Nawet pomimo trenować sportów, do których ma się jakiekolwiek przeciwwskazania zdrowotne.

Za czwartą zasadą zdrowego odchudzania można uznać nawadnianie organizmu. Chociaż coraz częściej mówi się o roli, jaką woda odgrywa w organizmie człowieka, to nie każdy pamięta o wypijaniu codziennie odpowiedniej ilości płynów. Należy mieć na uwadze fakt, że w przypadku większej aktywności fizycznej zapotrzebowanie na wodę wzrasta. Jednocześnie trzeba pamiętać, że kawa i mocna herbata mogą odwadniać organizm, ze względu na zawartą w nich kofeinę i teinę. Nie można zatem zaliczać ich do codziennej dawki napojów, których potrzebuje nasz organizm. Podstawowym napojem powinna być woda mineralna.

Ostatnia zasada to wybór odpowiednich suplementów diety. Ich stosowanie nie jest konieczne, ale często pomagają w osiągnięciu satysfakcjonujących rezultatów. Bardzo ważne jest to, aby wybierać bezpieczne preparaty. Należy unikać wszystkich „cudownych” środków, których producenci zapewniają o szybkim chudnięciu bez potrzeby stosowania diety. W rzeczywistości przyjmowanie tych preparatów może być szkodliwe dla zdrowia, a w najlepszym wypadku okaże się bezskuteczne. Bezpiecznymi suplementami są na przykład preparaty z błonnikiem, który daje uczucie sytości i usprawnia pracę jelit. Pomocne mogą być także spalacze tłuszczu, na przykład Thermo Shape firmy Activlab.

Stosowanie się do powyższych zasad z pewnością ułatwi realizację celu, jakim jest ograniczenie masy ciała, a jednocześnie pozwoli uniknąć wielu niepotrzebnych problemów.

Wyświetl komentarz (1)

1 Komentarz

  1. Micheal

    Grudzień 28, 2015 na 7:05 am

    Hej! tutaj sobie trochę poczytaj Kanapkę prunpooję zrobić z twarogiem,pomidorem,papryką i ogf3rkiem (jakiekolwiek warzywo) lub z chudym serem i warzywem. Może to być chrupkie pieczywo,wafle ryżowe lub chleb razowy. Proponuję też zrobić z twarogiem i dżemem. Dobra kanapka jest z chudą szynką i warzywem. Możesz je komponować z czym chcesz. Ale pamiętaj,żeby nie smarować masłem, almette,serkiem topionym,nutellą,pasztetem Wytrwałości życzę!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Najlepsze na rynku środki do spalania tłuszczu

spalaczeWrzesień 19, 2018

Czemu białko jest takie ważne?

KlaudiaWrzesień 15, 2018

Co pić podczas odchudzania?

RedakcjaWrzesień 12, 2018

Wpływ estrogenów na kobiecą kompozycję sylwetki

Julia CichaczewskaWrzesień 12, 2018

Cukier i jego zamienniki

RedakcjaWrzesień 11, 2018

Dieta redukcyjna a skłonność do podjadania

RedakcjaWrzesień 10, 2018

Jaką rolę w diecie redukcyjnej odgrywają kwasy Omega 3?

RedakcjaWrzesień 10, 2018

Przyczyny nadmiernego łaknienia

RedakcjaWrzesień 9, 2018

Zapotrzebowanie na białko w diecie redukcyjnej

RedakcjaWrzesień 9, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone