Trening

Najważniejsze zasady treningowe

Najważniejsze zasady treningowe

Aktywność fizyczna i sport to czynniki, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie. Przyczyniają się one do poprawienia kondycji i zwiększenia wydajności. Coraz więcej osób decyduje się na samodzielne ćwiczenie w domu lub chodzenie na siłownię. Trzeba jednak wiedzieć, że trening nie jest tak prosty, jak może nam się wydawać. Jest wiele zasad, których należy przestrzegać, by trening był bezpieczny dla zdrowia i niósł ze sobą wiele korzyści. Koniecznie sprawdź, jakie są najważniejsze zasady treningowe.

1. Regularność to podstawa

Jeśli mamy jakiś cel treningowy, to konieczne jest dbanie o regularność. Decyzja o ćwiczeniach powinna nas przygotować na to, że konieczne będzie znalezienie czasu kilka razy w tygodniu na trening. Kiedy nie będziemy ćwiczyć regularnie, to pojawić się może problem z brakiem efektywności.

3. Dbaj o odżywianie

Zdrowa aktywność fizyczna to nie tylko ćwiczenia, ale również dobrze zbilansowana dieta. Organizm podczas wysiłku  fizycznego zwiększa swoje zapotrzebowanie na niektóre składniki odżywcze, więc konieczne jest sięgnięcie po odpowiednie produkty i suplementy diety. W codziennej diecie każdego sportowca nie może zabraknąć:

  • Witamin z grupy B,
  • Witaminy D,
  • Magnezu,
  • Cynku,
  • Żelaza,
  • Wapnia,
  • Kolagenu,
  • Białka,
  • Węglowodanów,
  • Tłuszczy
  • Kwasów omega-3,
  • Błonnika.

3.Nawadniaj organizm

Podczas treningu temperatura ciała człowieka zaczyna się znacząco podnosić. Przez to organizm zaczyna wytwarzać pot, by mógł on ochłodzić ciało i zapobiegać przegrzaniu się. Jest to więc bardzo ważny proces, ale jego skutkiem ubocznym jest wydalanie płynów z organizmu. Przez to sportowy potrzebują większej ilości wody. Przeciętny człowiek powinien w ciągu dnia wypić około 2 litów płynów, a osoby aktywne fizycznie dwa razy więcej.

4. Określ cel treningowy

Na początek powinieneś określić, jaki masz cel treningowy. To pomoże ci wybrać ćwiczenia, które będą prowadzić cię do twojego celu. Wybranie planu treningowego nie jest łatwe. Dla osób na diecie odchudzającej doskonale sprawdzą się treningi interwałowe. A kulturyści powinni stawiać na ćwiczenia siłowe.

5. Korzystaj z porady eksperta

Nie łatwo jest wybrać odpowiednie ćwiczenia do swoich potrzeb i wiele osób nie wie jak wykonywać powtórzenia. Kiedy pojawia się u ciebie taki problem, to nie czekaj, możesz poradzić się ekspertów. Wystarczy, że zadasz nurtujące cię pytanie na forum  i dzięki temu możesz uzyskać odpowiedź doświadczonego sportowca lub trenera.

6. Dbaj o regenerację

Są osoby, które nie mają energii do ćwiczeń, a są również tacy, którzy mają jej aż nadmiar. Takie osoby często wykonują treningi codziennie, a nawet kilka razy dziennie. Niestety co za wiele to nie zdrowo i jak się okazuje, możemy również nadmiernie przemęczyć organizm, jeśli będziemy ćwiczyć zbyt intensywnie. Dla każdej osoby potrzebny jest czas na regenerację. Zazwyczaj trwa on od 24 do 48 godzin.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

Jak przygotować się do długiej trasy na rowerze?

Spalacze.plLuty 23, 2019

Motywacja do ćwiczeń na nowy rok

KlaudiaLuty 21, 2019

Jaki strój do biegania wybrać w chłodne dni?

MonikaLuty 20, 2019

Jak zapobiec kontuzjom w treningu siłowym?

Spalacze.plLuty 18, 2019

Jak zacząć ćwiczyć po świętach?

MonikaLuty 18, 2019

Jaki trening może wspomóc odchudzanie?

MonikaLuty 18, 2019

10 tys. kroków dziennie — czy warto podjąć wyzwanie?

Spalacze.plLuty 13, 2019

Jak poprawić kondycję przed sezonem rowerowym?

Spalacze.plStyczeń 21, 2019

Rzeczy, o których musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć

MonikaStyczeń 16, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone