Dietetyka i zdrowe odżywianie

Nie mogę schudnąć – przyczyny problemów ze schudnięciem

Nie mogę schudnąć – przyczyny problemów ze schudnięciem

Ponownie szukasz w internecie sposobu na to, jak schudnąć. Decydujesz się na przetestowanie na sobie nowej diety, a ma ona podobno pomóc ci schudnąć i w ciągu pięciu dni. Zaczynasz odchudzanie, ale po upływie tygodnia nadal nie widzisz żadnych efektów. Jak jest tego przyczyna? Gdzie znowu popełniasz błąd? A może są jakieś konkretne przyczyny twoich trudności ze zmniejszeniem masy ciała?

  1. Za mało się ruszasz

Niestety wiele osób uważa, że dieta to jedynie zdrowe odżywianie. Jednak do odchudzania potrzebne jest coś więcej niż zrezygnowanie z jedzenia słodyczy. Człowiek, który jest mało aktywny ma małe zapotrzebowanie kaloryczne. Okazuje się więc, że wysiłek fizyczny jest najlepszym sposobem na to, by zmniejszyć swoją masę ciała. Ruch sprawia, że organizm szybciej trawi spożyty posiłek, a jednocześnie przyczynia się do spalania większej ilości kalorii. Nawet takie czynności, jak wyjście do sklepu, mycie okien, czy pranie dywanów, pozwala ci na spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej. Jednak jeżeli jesteś na diecie, to taki ruch może być za mały.

  1. Często podjadasz

Problemem wielu osób na odchudzaniu, jest to, że podjadają one między posiłkami. To właśnie takie podjadanie sprawia, że tyjemy i przekraczamy limit zapotrzebowania kalorycznego. Jeżeli naprawdę chcesz schudnąć, to staraj się spożywać od czterech do pięciu posiłków na dobę i skończ z podjadaniem.

  1. Wierzysz w żywność light

Przechodząc na dietę często wychodzimy do sklepu i szukamy na półkach produktów light. Wydaje nam się, że takie produkty są nie tylko zdrowsze, ale przede wszystkim zawierają w swoim składzie mniej cukru, więc są niskokaloryczne. Niestety takiego rodzaju produkty nie tylko są drogie, ale również nie pozwalają nam na odchudzanie, ponieważ są kaloryczne i ich skład pozostawia wiele do życzenia. Lepiej więc unikać takich produktów na diecie.

  1. Pijesz za mało wody

Często zapominamy o tym, że organizm w ciągu dnia potrzebuje przynajmniej dwóch litrów wody. Niestety to może mieć negatywny wpływ na naszą sylwetkę, ponieważ jeżeli pijemy za mało, to w organizmie zalegają produkty przemiany materii, które są szkodliwe dla zdrowia i spowalniają pracę niektórych procesów biochemicznych.

  1. Nie trwasz przy jednej diecie

Na diecie wiele osób staje się niecierpliwych i kiedy po dwóch tygodniach niewidoczne są efekty diety, to wydaje nam się, że jest ona nieskuteczna i czas zmienić ją na inną. Jednak problem nie jest w diecie, ale w twoim nastawieniu. Każdy organizm potrzebuje czasu na przyzwyczajenie się do nowych nawyków żywieniowych. Daj więc mu na to czas i dopiero po dłuższym czasie możesz liczyć na to, że dieta da jakiekolwiek efekty.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone