Dietetyka i zdrowe odżywianie

Nie mogę schudnąć – przyczyny problemów ze schudnięciem

Nie mogę schudnąć – przyczyny problemów ze schudnięciem

Ponownie szukasz w internecie sposobu na to, jak schudnąć. Decydujesz się na przetestowanie na sobie nowej diety, a ma ona podobno pomóc ci schudnąć i w ciągu pięciu dni. Zaczynasz odchudzanie, ale po upływie tygodnia nadal nie widzisz żadnych efektów. Jak jest tego przyczyna? Gdzie znowu popełniasz błąd? A może są jakieś konkretne przyczyny twoich trudności ze zmniejszeniem masy ciała?

  1. Za mało się ruszasz

Niestety wiele osób uważa, że dieta to jedynie zdrowe odżywianie. Jednak do odchudzania potrzebne jest coś więcej niż zrezygnowanie z jedzenia słodyczy. Człowiek, który jest mało aktywny ma małe zapotrzebowanie kaloryczne. Okazuje się więc, że wysiłek fizyczny jest najlepszym sposobem na to, by zmniejszyć swoją masę ciała. Ruch sprawia, że organizm szybciej trawi spożyty posiłek, a jednocześnie przyczynia się do spalania większej ilości kalorii. Nawet takie czynności, jak wyjście do sklepu, mycie okien, czy pranie dywanów, pozwala ci na spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej. Jednak jeżeli jesteś na diecie, to taki ruch może być za mały.

  1. Często podjadasz

Problemem wielu osób na odchudzaniu, jest to, że podjadają one między posiłkami. To właśnie takie podjadanie sprawia, że tyjemy i przekraczamy limit zapotrzebowania kalorycznego. Jeżeli naprawdę chcesz schudnąć, to staraj się spożywać od czterech do pięciu posiłków na dobę i skończ z podjadaniem.

  1. Wierzysz w żywność light

Przechodząc na dietę często wychodzimy do sklepu i szukamy na półkach produktów light. Wydaje nam się, że takie produkty są nie tylko zdrowsze, ale przede wszystkim zawierają w swoim składzie mniej cukru, więc są niskokaloryczne. Niestety takiego rodzaju produkty nie tylko są drogie, ale również nie pozwalają nam na odchudzanie, ponieważ są kaloryczne i ich skład pozostawia wiele do życzenia. Lepiej więc unikać takich produktów na diecie.

  1. Pijesz za mało wody

Często zapominamy o tym, że organizm w ciągu dnia potrzebuje przynajmniej dwóch litrów wody. Niestety to może mieć negatywny wpływ na naszą sylwetkę, ponieważ jeżeli pijemy za mało, to w organizmie zalegają produkty przemiany materii, które są szkodliwe dla zdrowia i spowalniają pracę niektórych procesów biochemicznych.

  1. Nie trwasz przy jednej diecie

Na diecie wiele osób staje się niecierpliwych i kiedy po dwóch tygodniach niewidoczne są efekty diety, to wydaje nam się, że jest ona nieskuteczna i czas zmienić ją na inną. Jednak problem nie jest w diecie, ale w twoim nastawieniu. Każdy organizm potrzebuje czasu na przyzwyczajenie się do nowych nawyków żywieniowych. Daj więc mu na to czas i dopiero po dłuższym czasie możesz liczyć na to, że dieta da jakiekolwiek efekty.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak jeść tanio i zdrowo – czy  to możliwe?

MonikaMaj 22, 2020

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaKwiecień 14, 2020

Jak wyeliminować cukier z diety? 8 kroków do ograniczenia spożycia cukru

Spalacze.plKwiecień 10, 2020

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plKwiecień 9, 2020

Odchudzanie – czy możemy to zrobić bez diety i ćwiczeń?

SylwiaMarzec 31, 2020

Wzmocnienie odporności  – co stosować

SylwiaMarzec 27, 2020

Czy probiotyki mogą pomóc w chudnięciu?

SylwiaMarzec 20, 2020

Jak wzmocnić układ odpornościowy w czasie walki z koronawirusem (COVID-19)?

SylwiaMarzec 18, 2020

Dieta ketogeniczna zasady ketozy – FAQ

SylwiaMarzec 17, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone