Dietetyka i zdrowe odżywianie

Oszukać mózg, czyli jak zaspokoić głód, jedząc mniej

Oszukać mózg, czyli jak zaspokoić głód, jedząc mniej

Prawidłowo zaplanowana dieta redukcyjna powinna umożliwić pełne zaspokojenie apetytu. Niestety, osoby przyzwyczajone do spożywania obfitych posiłków mogą mieć problem z przyzwyczajeniem się do spożywania prawidłowych porcji pokarmu. Jednym z rozwiązań tego problemu jest zastosowanie tricków, które oszukują mózg.

Mniejsze naczynia

Najłatwiejszym sposobem jest wymiana dużego talerza na mały. Kromka chleba położona na dużym talerzu wydaje się bardzo mała, ale kiedy znajdzie się ona na małym talerzyku, wygląda na trochę większą. Tak samo dzieje się w przypadku innych posiłków. Jeżeli po nałożeniu porcji pożywienia na duże naczynie widzisz, że jest ono w połowie puste, to podświadomie dochodzisz do wniosku, że jedzenia jest zbyt mało, aby w pełni zaspokoić apetyt. Zupełnie inaczej spojrzysz na mniejsze naczynie, które jest wypełnione jedzeniem po same brzegi. To iluzja optyczna, nazywana efektem Delboeuf’a. Związek pomiędzy wielkością talerza a ilością spożywanego jedzenia został potwierdzony w wielu eksperymentów.

Szklanka wody przed posiłkiem

Spożywanie odpowiedniej ilości płynów jest niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jednak picie wody może nie tylko zaspokoić pragnienie, ale i ograniczyć apetyt. Dobrym pomysłem jest wypicie szklanki wody kwadrans przed posiłkiem, aby częściowo wypełnić żołądek. W takiej sytuacji można zaspokoić apetyt mniejszą ilością pożywienia.

Jedz powoli

Uczucie sytości nie pojawia się zaraz po spożyciu posiłku. Szybkie pochłonięcie jedzenia nie sprawi zatem, że głód od razu zniknie, nie wspominając już o innych negatywnych skutkach spożywania posiłków w pośpiechu. Jeżeli będziesz jadł powoli, to czas pomiędzy przełknięciem ostatniego kęsa a pojawieniem się uczucia sytości skróci się. Oznacza to mniejsze ryzyko, że zdecydujesz się na dokładkę albo zakazaną przekąskę.

W przypadku problemów z nadmiernym łaknieniem można sięgnąć po suplementy ograniczające apetyt. Głód stanowi jedną z najczęstszych przyczyn łamania zasad diety, dlatego warto skorzystać ze wszystkich sposobów, aby się z nim uporać i nie utrudniać sobie odchudzania.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone