Dietetyka i zdrowe odżywianie

Post Dąbrowskiej – opis diety i zasady stosowania

Post Dąbrowskiej – opis diety i zasady stosowania

W obecnych czasach mamy dostępnych wiele rodzajów diet – czy to zdrowotnych czy odchudzających. Powstają one dzięki licznym badaniom, praktyce i doświadczeniu lekarzy i dietetyków, a te bardziej sensowne i przebadane, mogą posłużyć się wielu osobom. Jedną z takich diet jest Post Dąbrowskiej, znany jako dieta warzywno-owocowa. Jakie są jej zasady? Czy warto ją zastosować?

Dieta dr Dąbrowskiej to jedna z bardziej restrykcyjnych diet, mająca na celu przyniesienie zdrowotnych efektów. Jej celem jest oczyszczenie organizmu z zalegającego materiału, toksyn i przywrócenia homeostazy organizmu. Jest to dwuetapowa dieta, której zasad należy ściśle przestrzegać, by osiągnąć konkretne wyniki.

Pierwszy etap tej diety to oczyszczająca głodówka, która może trwać od kilku to nawet kilkudziesięciu dni. Taka głodówka ma na celu oczyszczenie jelit z zalegających mas kałowych oraz niepotrzebnych złogów, jak i również rozpoczęcie zużywania materiału zapasowego, jak nadmierna tkanka tłuszczowa czy glikogen mięśniowy.

Drugim etapem jest przejście do lekkiej i zdrowej diety oraz utrzymanie jej praktycznie do końca swojego życia. Ma to na celu zachowanie uzyskanych efektów i nie obciążanie organizmu po raz kolejny.

Wg dr Dąbrowskiej dieta przeznaczona jest dla osób osłabionej odporności (np. chorych na choroby autoimmunizacyjne),  ze schorzeniami neurologicznymi, zaburzeniami gospodarki hormonalnej czy z zespołem metabolicznym.

Warto pamiętać o odpowiednim przygotowaniu się i wejściu na tą dietę oraz o równie skrupulatnym i ostrożnym wyjściu z niej.

Nie polecałabym jednak wchodzenia na tą dietę bez uprzedniej konsultacji z lekarzem oraz dobrym dietetykiem. Czasami niektóre schorzenia i stany fizjologiczne będą przeciwwskazaniem do stosowania tej diety i można wyrządzić sobie więcej szkód niż pożytku. Nie stosuj jej na własną rękę!

Dieta dr Dąbrowskiej to przede wszystkim eliminacja cukru, tłuszczów trans, produktów pszenicznych, tłustego nabiału, mięsa i przetworów mięsnych, kawy, herbaty, alkoholu, napojów, słonych przekąsek, produktów zawierających dodatki do żywności i przetworzonej żywności.

Przykładowy jadłospis:

Śniadanie:
Sok marchewkowy z surówką z czerwonej i białej kapusty

Obiad:
Zupa jarzynowa czysta, gotowane warzywa, sok pomarańczowy

Kolacja:
Koktajl, mus jabłkowy, gotowany kalafior

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Sibutramina niebezpieczne odchudzanie!

spalaczeGrudzień 14, 2018

Węglowodany, czy są potrzebne w diecie?

KlaudiaGrudzień 14, 2018

Jak jeść w święta, by nie przytyć? Niezawodne sposoby!

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Odchudzasz się? Uważaj na te produkty! 10 podstępnych i tuczących produktów

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Słodycze, które WARTO jeść podczas odchudzania

Spalacze.plGrudzień 10, 2018

Jakie suplementy diety warto wprowadzić do diety dzieci?

KlaudiaGrudzień 10, 2018

Zamienniki cukru – jakie wybrać?

MonikaGrudzień 9, 2018

Unikaj białej śmierci – sól, cukier i mąka

MonikaGrudzień 8, 2018

Działanie zielonej kawy – jakie ma właściwości, w jakich dawkach przyjmować?

KlaudiaGrudzień 6, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone