Dietetyka i zdrowe odżywianie

Post Dąbrowskiej – opis diety i zasady stosowania

Post Dąbrowskiej – opis diety i zasady stosowania

W obecnych czasach mamy dostępnych wiele rodzajów diet – czy to zdrowotnych czy odchudzających. Powstają one dzięki licznym badaniom, praktyce i doświadczeniu lekarzy i dietetyków, a te bardziej sensowne i przebadane, mogą posłużyć się wielu osobom. Jedną z takich diet jest Post Dąbrowskiej, znany jako dieta warzywno-owocowa. Jakie są jej zasady? Czy warto ją zastosować?

Dieta dr Dąbrowskiej to jedna z bardziej restrykcyjnych diet, mająca na celu przyniesienie zdrowotnych efektów. Jej celem jest oczyszczenie organizmu z zalegającego materiału, toksyn i przywrócenia homeostazy organizmu. Jest to dwuetapowa dieta, której zasad należy ściśle przestrzegać, by osiągnąć konkretne wyniki.

Pierwszy etap tej diety to oczyszczająca głodówka, która może trwać od kilku to nawet kilkudziesięciu dni. Taka głodówka ma na celu oczyszczenie jelit z zalegających mas kałowych oraz niepotrzebnych złogów, jak i również rozpoczęcie zużywania materiału zapasowego, jak nadmierna tkanka tłuszczowa czy glikogen mięśniowy.

Drugim etapem jest przejście do lekkiej i zdrowej diety oraz utrzymanie jej praktycznie do końca swojego życia. Ma to na celu zachowanie uzyskanych efektów i nie obciążanie organizmu po raz kolejny.

Wg dr Dąbrowskiej dieta przeznaczona jest dla osób osłabionej odporności (np. chorych na choroby autoimmunizacyjne),  ze schorzeniami neurologicznymi, zaburzeniami gospodarki hormonalnej czy z zespołem metabolicznym.

Warto pamiętać o odpowiednim przygotowaniu się i wejściu na tą dietę oraz o równie skrupulatnym i ostrożnym wyjściu z niej.

Nie polecałabym jednak wchodzenia na tą dietę bez uprzedniej konsultacji z lekarzem oraz dobrym dietetykiem. Czasami niektóre schorzenia i stany fizjologiczne będą przeciwwskazaniem do stosowania tej diety i można wyrządzić sobie więcej szkód niż pożytku. Nie stosuj jej na własną rękę!

Dieta dr Dąbrowskiej to przede wszystkim eliminacja cukru, tłuszczów trans, produktów pszenicznych, tłustego nabiału, mięsa i przetworów mięsnych, kawy, herbaty, alkoholu, napojów, słonych przekąsek, produktów zawierających dodatki do żywności i przetworzonej żywności.

Przykładowy jadłospis:

Śniadanie:
Sok marchewkowy z surówką z czerwonej i białej kapusty

Obiad:
Zupa jarzynowa czysta, gotowane warzywa, sok pomarańczowy

Kolacja:
Koktajl, mus jabłkowy, gotowany kalafior

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak jeść tanio i zdrowo – czy  to możliwe?

MonikaMaj 22, 2020

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaKwiecień 14, 2020

Jak wyeliminować cukier z diety? 8 kroków do ograniczenia spożycia cukru

Spalacze.plKwiecień 10, 2020

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plKwiecień 9, 2020

Odchudzanie – czy możemy to zrobić bez diety i ćwiczeń?

SylwiaMarzec 31, 2020

Wzmocnienie odporności  – co stosować

SylwiaMarzec 27, 2020

Czy probiotyki mogą pomóc w chudnięciu?

SylwiaMarzec 20, 2020

Jak wzmocnić układ odpornościowy w czasie walki z koronawirusem (COVID-19)?

SylwiaMarzec 18, 2020

Dieta ketogeniczna zasady ketozy – FAQ

SylwiaMarzec 17, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone