Dietetyka i zdrowe odżywianie

Post Dąbrowskiej – opis diety i zasady stosowania

Post Dąbrowskiej – opis diety i zasady stosowania

W obecnych czasach mamy dostępnych wiele rodzajów diet – czy to zdrowotnych czy odchudzających. Powstają one dzięki licznym badaniom, praktyce i doświadczeniu lekarzy i dietetyków, a te bardziej sensowne i przebadane, mogą posłużyć się wielu osobom. Jedną z takich diet jest Post Dąbrowskiej, znany jako dieta warzywno-owocowa. Jakie są jej zasady? Czy warto ją zastosować?

Dieta dr Dąbrowskiej to jedna z bardziej restrykcyjnych diet, mająca na celu przyniesienie zdrowotnych efektów. Jej celem jest oczyszczenie organizmu z zalegającego materiału, toksyn i przywrócenia homeostazy organizmu. Jest to dwuetapowa dieta, której zasad należy ściśle przestrzegać, by osiągnąć konkretne wyniki.

Pierwszy etap tej diety to oczyszczająca głodówka, która może trwać od kilku to nawet kilkudziesięciu dni. Taka głodówka ma na celu oczyszczenie jelit z zalegających mas kałowych oraz niepotrzebnych złogów, jak i również rozpoczęcie zużywania materiału zapasowego, jak nadmierna tkanka tłuszczowa czy glikogen mięśniowy.

Drugim etapem jest przejście do lekkiej i zdrowej diety oraz utrzymanie jej praktycznie do końca swojego życia. Ma to na celu zachowanie uzyskanych efektów i nie obciążanie organizmu po raz kolejny.

Wg dr Dąbrowskiej dieta przeznaczona jest dla osób osłabionej odporności (np. chorych na choroby autoimmunizacyjne),  ze schorzeniami neurologicznymi, zaburzeniami gospodarki hormonalnej czy z zespołem metabolicznym.

Warto pamiętać o odpowiednim przygotowaniu się i wejściu na tą dietę oraz o równie skrupulatnym i ostrożnym wyjściu z niej.

Nie polecałabym jednak wchodzenia na tą dietę bez uprzedniej konsultacji z lekarzem oraz dobrym dietetykiem. Czasami niektóre schorzenia i stany fizjologiczne będą przeciwwskazaniem do stosowania tej diety i można wyrządzić sobie więcej szkód niż pożytku. Nie stosuj jej na własną rękę!

Dieta dr Dąbrowskiej to przede wszystkim eliminacja cukru, tłuszczów trans, produktów pszenicznych, tłustego nabiału, mięsa i przetworów mięsnych, kawy, herbaty, alkoholu, napojów, słonych przekąsek, produktów zawierających dodatki do żywności i przetworzonej żywności.

Przykładowy jadłospis:

Śniadanie:
Sok marchewkowy z surówką z czerwonej i białej kapusty

Obiad:
Zupa jarzynowa czysta, gotowane warzywa, sok pomarańczowy

Kolacja:
Koktajl, mus jabłkowy, gotowany kalafior

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone