Dietetyka i zdrowe odżywianie

Profilaktyka antynowotworowa

Profilaktyka antynowotworowa

Choroby nowotworowe są tymi, których boimy się najbardziej. Wywołują je nie tylko czynniki genetyczne, ale także złe nawyki żywieniowe. Sporo zależy od tego co jemy. Dlatego dzisiaj dieta antynowotworowa. Polecamy dlatego odpowiednie produkty zmniejszające ryzyko zachorowania na raka.

Aronia

Jest zasobna w przeciwutleniacze, witaminy C i E. Chroni przed rakiem układu krwiotwórczego oraz płuc.

Brokuły

Zawiera selen, kwas foliowy i indole wymiatające rakotwórcze wolne rodniki. Chronią przed rakiem piersi, żołądka i skóry.

Ciemny ryż

Jest obfity w błonnik i przeciwutleniacze. Chroni przed rakiem jelita grubego, żołądka i przełyku.

Czosnek

Obfituje w selen, alicynę, cynk i witaminę C i dlatego chroni przed rakiem płuc, żołądka i jelit.

Grejpfrut

To idealne źródło witaminy C i likopenu chroniących komórki przed uszkodzeniami. Chronią przed rakiem żołądka, jelit, przełyku i płuc.

Czerwone wino

Jest zasobne w polifenole o silnym działaniu przeciwutleniającym. Chroni przed rakiem płuc. Można je też zastąpić garścią winogron.

Zielona herbata

Bogata w kwercetynę, rutynę i kempferol. To one mają działanie ochronne przed rakiem piersi, płuc, jelita grubego żołądka.

Dynia

Jest zasobna w dobroczynne karotenoidy. Chroni przed rakiem układu pokarmowego, szyjki macicy, piersi, pęcherza i skóry.

Fasola

To źródło kwasu foliowego, błonnika i witaminy E. Chroni przed nowotworem żołądka, wątroby, płuc i szyjki macicy.

Brukselka

Dzięki obecności indoli pobudza procesy antynowotworowe. Chroni przed rakiem skóry, płuc i szyjki macicy.

Soja

Zawarta w niej genisteina to fitohormon hamujący wzrost komórek nowotworowych. Chroni przed rakiem piersi, szyjki macicy i prostaty.

Pomidor

Zawiera likopen, który też stanowi tarczę przeciwnowotworową. Ochrania przed rakiem prostaty, jajnika i szyjki macicy.

Płatki owsiane

To skarbnica selenu, witaminy E i błonnika. Chroni przed rakiem płuc i jelita grubego.

Łosoś

Zawiera nienasycone kwasy tłuszczowe omega 3 i selen dające ochronę przed rakiem trzustki, skóry, jajnika i szyjki macicy.

Kapusta

Dzięki kwercetynie, beta – karotenowi, kwasowi foliowemu i błonnikowi ochrania układ pokarmowy, płuca i pęcherz przed chorobą nowotworową.

Kawa

Zawarte w niej polifenole także stanowią barierę przeciwnowotworową dla jelit, odbytu, żołądka i przełyku.

Truskawki

Są bogate w witaminę C, beta- karoten i kwas elagowy. Chroni przed rakiem piersi płuc i żołądka.

Siemię lniane

Są w nim kwasy tłuszczowe, omega 3 i witamina E.  Ochrania przed rakiem żołądka, jelita i płuc.

Produkty te są bardzo ważne i stanowią świetną profilaktykę, w kwestii zapobiegania chorobom. Pamiętajmy na co dzień można naturalnie wspomagać się tym co smaczne.

 

 

 

 

 

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone