Zdrowie

Przeciwutleniacze w codziennej diecie

Przeciwutleniacze w codziennej diecie

Trwa jesień, a w naszych domach pojawia się jeszcze wiele owoców i warzyw. Są one pełne witamin i minerałów, jednak nie tylko. Dostarczają one do organizmu liczne i silne przeciwutleniacze, które są również nazywane antyoksydantami. Są to składniki, które niezbędne są to zachowania zdrowia. Jedne z najsilniejszych to witamina C, E i A. Jakie jeszcze przeciwutleniacze znajdują się w codziennej diecie i jaką mają one rolę dla organizmu człowieka?

Przeciwutleniacze – czym są i dlaczego warto po nie sięgać?

Przeciwutleniacze to inaczej antyoksydanty. Są to związki, które trafiają do organizmu, by móc wspierać jego działanie. Po pierwsze i najważniejsze, przeciwutleniacze wspomagają walkę z wolnymi rodnikami. Mają one negatywny wpływ na nasz organizm, a ich działanie przyczynia się do niszczenia wielu komórek i powstawania komórek nowotworowych. Możemy więc stwierdzić, że antyoksydanty niwelują działanie wolnych rodników, a dzięki temu chronią nas przed rozwojem chorób cywilizacyjnych, w tym różnego rodzaju nowotworami. Trzeba również pamiętać, że są one niezbędne do zatrzymania procesów starzeniowych, dzięki czemu nasza skóra, włosy oraz całe ciało wolniej się starzeje, a my na dłużej pozostajemy młodzi. W diecie wyróżnia się wiele rodzajów antyoksydantów. Do tych najsilniejszych należą:

 Jakie działanie mają przeciwutleniacze

Przeciwutleniacze mają silne i ważne znaczenie dla zdrowia naszego organizmu. Zapobiegają one rozwojowi wielu chorób, które nazywane są cywilizacyjnymi, w tym zmniejszają ryzyko zachorowania na różnego rodzaju nowotwory. Ich obecność w diecie jest konieczna, ponieważ przy ich niedoborach może dojść do zaburzenia równowagi między wolnymi rodnikami, a przeciwutleniaczami. Wolne rodniki są obecne w niemal każdej komórce ciała człowieka. Powodują one liczne uszkodzenia w organizmie. Niszczą błony komórkowe, DNA oraz przyczyniają się do niszczenia białek, które biorą udział w procesach enzymatycznych. Sprzyjają one zwiększeniu się ilości stresu oksydacyjnego, który powoduje wiele zmian w organizmie. Jeśli dojdzie do niedoboru przeciwutleniaczy, to stres oksydacyjny może się przedłużyć, co będzie miało negatywny wpływ na zdrowie. Przyczynić się on może do rozwoju chorób takich, jak:

  • Choroby serca,
  • Udar mózgu,
  • Miażdżyca,
  • Różnego rodzaju nowotwory,
  • Cukrzyca,
  • Zwyrodnienie plamki żółtej.

Przez stres oksydacyjny przyspieszają procesy starzenia się organizmu. To dlatego przeciwutleniacze powinny się znaleźć w naszej codziennej diecie. Mają one za zadanie chronić nas i wspierać pracę wszystkich układów i narządów. Nie może ich zabraknąć, ponieważ ich niedobór sprawia, że zwiększa się ilość toksycznych składników, które zaburzają pracę układów i mogą doprowadzić do wielu powikłań. Czego więc unikać, by nie zaburzyć równowagi antyoksydantów w organizmie? Należy zmniejszyć ilość:

  • Alkoholu w diecie,
  • Konserwantów,
  • Tytoniu,
  • Promieniowania,

 

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zdrowie

More in Zdrowie

Sprawność fizyczna i sprawność seksualna – czy to się wyklucza?

KlaudiaStyczeń 13, 2019

Jak zadbać o pamięć bez leków?

KlaudiaStyczeń 8, 2019

Jak poprawić pamięć u dzieci?

KlaudiaStyczeń 7, 2019

Jakich rzeczy unikać, by mieć lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 5, 2019

Domowa pielęgnacja paznokci

KlaudiaStyczeń 4, 2019

Co zrobić, kiedy pojawiają się problemy z pamięcią

KlaudiaStyczeń 3, 2019

Marchewki i jabłka w diecie redukcyjnej

RedakcjaStyczeń 2, 2019

Co pogarsza pamięć? – uważaj na to co robisz

KlaudiaStyczeń 2, 2019

Choroby paznokci – jak leczyć

KlaudiaStyczeń 2, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone