Zdrowie

Przeciwutleniacze w codziennej diecie

Przeciwutleniacze w codziennej diecie

Trwa jesień, a w naszych domach pojawia się jeszcze wiele owoców i warzyw. Są one pełne witamin i minerałów, jednak nie tylko. Dostarczają one do organizmu liczne i silne przeciwutleniacze, które są również nazywane antyoksydantami. Są to składniki, które niezbędne są to zachowania zdrowia. Jedne z najsilniejszych to witamina C, E i A. Jakie jeszcze przeciwutleniacze znajdują się w codziennej diecie i jaką mają one rolę dla organizmu człowieka?

Przeciwutleniacze – czym są i dlaczego warto po nie sięgać?

Przeciwutleniacze to inaczej antyoksydanty. Są to związki, które trafiają do organizmu, by móc wspierać jego działanie. Po pierwsze i najważniejsze, przeciwutleniacze wspomagają walkę z wolnymi rodnikami. Mają one negatywny wpływ na nasz organizm, a ich działanie przyczynia się do niszczenia wielu komórek i powstawania komórek nowotworowych. Możemy więc stwierdzić, że antyoksydanty niwelują działanie wolnych rodników, a dzięki temu chronią nas przed rozwojem chorób cywilizacyjnych, w tym różnego rodzaju nowotworami. Trzeba również pamiętać, że są one niezbędne do zatrzymania procesów starzeniowych, dzięki czemu nasza skóra, włosy oraz całe ciało wolniej się starzeje, a my na dłużej pozostajemy młodzi. W diecie wyróżnia się wiele rodzajów antyoksydantów. Do tych najsilniejszych należą:

 Jakie działanie mają przeciwutleniacze

Przeciwutleniacze mają silne i ważne znaczenie dla zdrowia naszego organizmu. Zapobiegają one rozwojowi wielu chorób, które nazywane są cywilizacyjnymi, w tym zmniejszają ryzyko zachorowania na różnego rodzaju nowotwory. Ich obecność w diecie jest konieczna, ponieważ przy ich niedoborach może dojść do zaburzenia równowagi między wolnymi rodnikami, a przeciwutleniaczami. Wolne rodniki są obecne w niemal każdej komórce ciała człowieka. Powodują one liczne uszkodzenia w organizmie. Niszczą błony komórkowe, DNA oraz przyczyniają się do niszczenia białek, które biorą udział w procesach enzymatycznych. Sprzyjają one zwiększeniu się ilości stresu oksydacyjnego, który powoduje wiele zmian w organizmie. Jeśli dojdzie do niedoboru przeciwutleniaczy, to stres oksydacyjny może się przedłużyć, co będzie miało negatywny wpływ na zdrowie. Przyczynić się on może do rozwoju chorób takich, jak:

  • Choroby serca,
  • Udar mózgu,
  • Miażdżyca,
  • Różnego rodzaju nowotwory,
  • Cukrzyca,
  • Zwyrodnienie plamki żółtej.

Przez stres oksydacyjny przyspieszają procesy starzenia się organizmu. To dlatego przeciwutleniacze powinny się znaleźć w naszej codziennej diecie. Mają one za zadanie chronić nas i wspierać pracę wszystkich układów i narządów. Nie może ich zabraknąć, ponieważ ich niedobór sprawia, że zwiększa się ilość toksycznych składników, które zaburzają pracę układów i mogą doprowadzić do wielu powikłań. Czego więc unikać, by nie zaburzyć równowagi antyoksydantów w organizmie? Należy zmniejszyć ilość:

  • Alkoholu w diecie,
  • Konserwantów,
  • Tytoniu,
  • Promieniowania,

 

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zdrowie

More in Zdrowie

Sztuczne przeciwutleniacze: nowy hit w świecie suplementów zdrowotnych?

SylwiaListopad 19, 2018

Wsparcie flory bakteryjnej jelit – zapobieganie stłuszczenia wątroby

SylwiaListopad 14, 2018

Osmoza – delikatna równowaga

SylwiaListopad 13, 2018

Witamina E dla kobiet

KlaudiaListopad 8, 2018

Witamina D dla kobiet

KlaudiaListopad 8, 2018

Sen – dobry na wszystko?

SylwiaListopad 8, 2018

Białko- wszystko o jego stosowaniu po treningu

SylwiaListopad 6, 2018

Jakie produkty wspomagają odporność?

MonikaListopad 5, 2018

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu

KlaudiaListopad 5, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone