Dietetyka i zdrowe odżywianie

Przedwczesny spadek formy – jaka jest przyczyna?

Przedwczesny spadek formy – jaka jest przyczyna?

Czas wiosny zbliża się nieubłaganie, promienie słoneczne coraz częściej wyłaniają się zza chmur i wzrasta temperatura powietrza na zewnątrz. A jednak wiele osób mimo zmian w pogodzie nadal czuje się senne, nie ma energii i cały czas odczuwa silne zmęczenie, które nie pozwala na najmniejszy wysiłek. Bardzo możliwe jest to, że pojawił się u ciebie problem z przesileniem wiosennym. U niektórych osób przed wiosną i w czasie jej pierwszych tygodni pojawia się osłabienie i brak energii. Jaka jest tego przyczyna? A najlepsze pytanie, jak sobie z tym poradzić? Na oba te pytania dziś sobie odpowiemy.

Dlaczego nie masz energii?

Przełom zimy i wiosny to czas, kiedy pojawić się mogą wahania ciśnienia, a także przemieszczają się różne fronty atmosferyczne. Przez to organizm człowieka musi walczyć z wyższymi temperaturami, a zmiany w pogodzie sprawiają, że zmienia się praca układu hormonalnego, układu krążenia. To może przyczynić się do pojawienia się nieprzyjemnych bóli mięśni,  a u wielu osób występować mogą skoki ciśnienia. A dodatkowo pojawia się zmiana czasu, co może negatywnie wpłynąć na nasze samopoczucie. W powietrzu pojawiać się zaczynają pyłki roślin, a to prowadzi do pojawienia się alergii, a niektóre osoby czują się przez to osłabione.

Co możesz zrobić?

Wiosna to czas, kiedy każdy z nas powinien poczuć przypływ energii, a to dlatego, że pogoda się poprawia, jest coraz cieplej, słońce coraz częściej mocno świeci, a także zbliża się do nas lato. Jednak jak widać są czynniki, które mogą negatywnie wpłynąć na nasze samopoczucie, jak z tym walczyć?

  1. Zmień swoją dietę

Niedobory składników odżywczych w organizmie mogą przyczynić się do pogorszenia nastroju i samopoczucia.

  • Niskie stężenie żelaza – sprawia, że czujemy się zmęczeni,
  • Niedobór magnezu – zmniejsza się odporność organizmu na stres i stajemy się rozdrażnieni,
  • Niedobór witaminy D – to uczucie osłabienia i podatność na infekcje,
  • Niskie stężenie wapnia – to zwiększona podatność na alergie.

Sprawdź swoją dietę i staraj się wprowadzić do niej więcej owoców i warzyw, by była ona bogata w cenne składniki odżywcze, które są ci niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu.

  1. Stań się aktywny fizycznie

Nie ma nic lepszego na pobudzenie organizmu, a także na poprawienie nastroju niż więcej ruchu. Staraj się więc codziennie wychodzić na spacer lub spędzać czas aktywnie fizycznie. Unikaj długotrwałego spędzania czasu w zamkniętych pomieszczeniach, na kanapie przed telewizorem, ponieważ to może sprawić, że poczujesz się senny i zabraknie ci energii do ruchu. Jeżeli pogoda nie dopisuje, możesz się wybrać na basen lub zacząć ćwiczyć w domu.

  1. Daj sobie więcej czasu

Wiosną możesz poczuć przypływ siły i energii, a może być wręcz przeciwnie. Nie przejmuj się, nie musisz od razu tryskać radością, ponieważ zmieniła się pora roku. Daj sobie więcej czasu i nie nakładaj na siebie za dużo obowiązków.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zastosowanie awokado

KlaudiaCzerwiec 18, 2019

Odchudzanie a dieta wegańska – co trzeba wiedzieć?

Spalacze.plCzerwiec 17, 2019

Niedokrwistość związana z niedoborem żelaza. Jakie są objawy, jakie skutki, jak leczyć?

SylwiaCzerwiec 15, 2019

Czy warto jeść truskawki?

KlaudiaCzerwiec 11, 2019

Co trzeba jeść podczas długiego i krótkiego treningu?

KlaudiaCzerwiec 10, 2019

Co jeść, by  przybrać  na wadze?

KlaudiaCzerwiec 8, 2019

Len – właściwości, zastosowanie i wartości

MonikaMaj 26, 2019

Bób – działanie i właściwości

MonikaMaj 25, 2019

Skrobia – gdzie występuje i jakie ma właściwości?

MonikaMaj 24, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone