Dietetyka i zdrowe odżywianie

Redukcja – czym jest i kiedy jest potrzebna

Redukcja – czym jest i kiedy jest potrzebna

Wiele osób przed rozpoczęciem ćwiczeń siłowych na zwiększenie masy ciała  decyduje się na przejście redukcji. Jest to szczególnie potrzebne osobom, które mają dużą masę tkanki tłuszczowej w organizmie. Taki proces idealnie sprawdzi się również dla osób, które chcą zmniejszyć swoją masę ciała. Czym dokładnie jest redukcja, kiedy i komu jest  potrzebna, a także jak powinna wyglądać prawidłowa redukcja? Tego i wielu innych faktów na ten temat dowiesz się z poniższego artykułu.

Czym jest redukcja?

Redukcja to proces zmniejszania tkanki tłuszczowej w organizmie. Do tego zdania możemy posłużyć się dobrze zbilansowaną dietą redukcyjną oraz treningiem, który wspomaga spalanie tłuszczu. Tego rodzaju proces jest popularny u osób aktywnych fizycznie, których celem treningowym jest zwiększenie masy ciała. Jednak redukcja to przede wszystkim spalanie tłuszczu, czyli redukcja masy ciała.

Redukcja idealnie sprawdzi się dla osób na diecie odchudzającej, jednak nie tylko przez tę grupę jest ona doceniana.

Dieta na redukcję

Podstawą redukcji masy ciała jest dieta. Jeśli chcemy zmniejszyć tłuszczową masę ciała, to konieczne jest wprowadzenie w codziennej diecie wielu zmian. Wiele osób uważa, że w tym wypadku najlepiej jest zrezygnować z tłuszczy, ale tak naprawdę to nie one sprawiają, że tyjemy. Dodatkowo badania wykazały, że diety niskotłuszczowe są mniej efektowne, niż diety nisko węglowodanowe.  To właśnie węglowodany przyczyniają się do zwiększenia masy tkanki tłuszczowej w organizmie. Tak więc dieta redukcyjna powinna być uboga w węglowodany. Nie powinny się w niej znaleźć:

  • Jasne makarony,
  • Biały ryż,
  • Mąka pszenna,
  • Słodycze,
  • Cukier

A zamiast nich warto sięgnąć po składniki, które wspierają pracę metabolizmu i przyczyniają się do przyśpieszenia procesu spalania tłuszczu. Takie preparaty to na przykład:

  • Zielona herbata,
  • Zielona kawa,
  • Imbir,
  • Kofeina,
  • Guarana,
  • L-karnityna,
  • Chrom,
  • Żeń-szeń.

Ćwiczenia na redukcje

Podczas redukcji ważna jest również aktywność fizyczna. Według wielu specjalistów to właśnie ćwiczenia są najlepszym sposobem na pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej z organizmu. W przypadku nadwagi warto zdecydować się na wykonywanie ćwiczeń interwałowych. Mają one wpływ na pracę układu hormonalnego, w dużej mierze ingerują w proces wytwarzania hormonu wzrostu, przyczyniając się do zwiększenia jego stężenia. A jest to czynnik, który ma niezbędny wpływ na proces spalania tkanki tłuszczowej.

Dla kogo jest redukcja?

Jak już wspomnieliśmy, redukcja jest sposobem na zmniejszenie poziomu tkanki tłuszczowej w organizmie. To więc oznacza, że przyczynia się ona do poprawienia wyglądu sylwetki. Jest ona doskonała dla osób, które chcą wyrzeźbić swoje mięśnie, ale na początku są one przykryte tłuszczem, który należy zmniejszyć i usunąć.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zapotrzebowanie kaloryczne

KlaudiaLuty 24, 2019

Wartości odżywcze jabłka

KlaudiaLuty 24, 2019

Jakie wartości odżywcze mają ziemniaki?

KlaudiaLuty 19, 2019

Jakie wartości odżywcze ma zielony jęczmień?

KlaudiaLuty 19, 2019

Jakie wartości odżywcze ma pizza?

KlaudiaLuty 18, 2019

Jakie wartości odżywcze ma kawa?

KlaudiaLuty 17, 2019

Jakie wartości odżywcze ma barszcz czerwony?

KlaudiaLuty 16, 2019

Długowieczność – tajemnica Japończyków

MonikaLuty 16, 2019

Ile kalorii spalasz w ciągu dnia?

KlaudiaLuty 14, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone