Trening

Rzeczy, o których musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć

Rzeczy, o których musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć

Coraz więcej osób decyduje się na wprowadzenie aktywności fizycznej w swoje codzienne życie. Ćwiczenia i ruch mają zbawienny wpływ na pracę całego organizmu. Zwiększają one odporność i przyczyniają się do poprawienia kondycji. Dodatkowo zmniejszają one ryzyko rozwoju  wielu chorób między innymi  serca, nowotworów, układu oddechowego oraz układu ruchu. Jednak zanim zaczniesz ćwiczyć, koniecznie musisz dowiedzieć się najważniejszych rzeczy na temat aktywności fizycznej.

  1. Zwiększa zapotrzebowanie na witaminy i minerały

Podczas wysiłku fizycznego organizm zostaje pobudzony do pracy, a to sprawia, że procesy, które w nim zachodzą, zaczynają przyśpieszać. Pojawia się pot, który wytrąca z organizmu nie tylko wodę, ale również ważne elektrolity, czyli minerały. Ze względu na zwiększenie aktywności fizycznej, należy do codziennej diety wprowadzić kilka zmian.

Na co dzień najlepiej jeść większe porcje owoców i warzyw, które są bogatym źródłem witamin i minerałów. Warto również sięgać po suplementy diety z kompleksem niezbędnych składników odżywczych.

  1. Trening nie dla każdego

Niestety intensywne treningi nie są dla każdego. Jeśli masz problemy ze zdrowiem lub cierpisz z powodu choroby przewlekłej, zanim zaczniesz ćwiczyć, zapytaj się swojego lekarza, czy jest to wskazane w twoim stanie. Nagłe zwiększenie intensywności życia nie jest również zalecane dla kobiet w ciąży i najmłodszych. W ich przypadku lepiej wybierać się na 15-30-minutowy trening aerobiku lub innych lekkich i niewymagających ćwiczeń niż skakać na głęboką wodę. Taka nagła zmiana dla każdego może być szokiem i negatywnie wpłynie na pracę całego organizmu. Zanim więc zdecydujesz się na wybranie trening dla siebie, sprawdź, na co możesz sobie pozwolić, a co nie jest dla ciebie odpowiednie.

  1. Wybierz trening

To, w jaki sposób będziesz ćwiczyć, będzie decydowało o tym, jakie osiągniesz efekty. Tak więc podczas wyboru ćwiczeń sprawdź, czy pomogą ci one osiągnąć twój cel. Jeśli nie lepiej nie włączaj ich do swojego planu treningowego.

Przykładowo osoby, które chcą poprawić swoją kondycję, powinny wybierać treningi aerobowe, czyli na przykład bieganie, pływanie, czy jazda na rowerze. Dla osób, których celem treningowym jest zwiększenie masy mięśniowej, sprawdzą się treningi, które do pracy silnie pobudzają układ mięśniowy. Takie ćwiczenia nazywane są również siłowymi. Zaś problemy z nadwagą i otyłością mogą zwalczyć treningi, które podnoszą temperaturę ciała i wpływają na prace układu hormonalnego.

  1. Na początek rozgrzewka

Ne ma znaczenia, jaki wybierzesz trening, ani ile będzie on trwał, jednak przed każdym treningiem zawsze konieczne jest przejście przez rozgrzewkę. Jest ona niezbędna do przygotowania ciała i organizmu na wysiłek fizyczny. Dzięki niej jesteśmy mniej narażeni na urazy i kontuzje.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

Najlepsza gimnastyka dla seniorów

KlaudiaCzerwiec 16, 2019

Mity na temat robienia brzuszków

KlaudiaCzerwiec 15, 2019

Jakie są wady i zalety ćwiczenia na siłowni?

KlaudiaCzerwiec 15, 2019

Jak prawidłowo wykonywać brzuszki

KlaudiaCzerwiec 14, 2019

Jak poprawić efektowność treningów?

KlaudiaCzerwiec 13, 2019

Czy bieganie może zaszkodzić?

KlaudiaCzerwiec 10, 2019

Odpowiednia technika treningowa – co jest ważne?

KlaudiaMaj 21, 2019

Zasady szybkiego i zdrowego biegania

KlaudiaMaj 20, 2019

Kiedy biegać – rano, czy wieczorem?

KlaudiaMaj 19, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone