Suplementacja

Słaba pamięć, a dieta

Słaba pamięć, a dieta

O tym, że dieta ma wpływ na prace mózgu, powinien wiedzieć już każdy z nas. Udowodniły to liczne badania, a nawet niewielkie niedobory niektórych składników odżywczych mogą doprowadzić do wielu zaburzeń w pracy układu nerwowego. Już od czterdziestu lat wiemy o tym, że mózg ma ogromne zapotrzebowanie na witaminy, minerały, a także niektóre makroskładniki.

Jeśli więc pojawiają się u ciebie problemy z pamięcią, to przyczyną tego może być nieprawidłowo zbilansowana dieta, która doprowadza do licznych niedoborów. Warto dowiedzieć się, jak powinna wyglądać dieta na dobrą pamięć i lepszą koncentrację. Dajemy najlepsze porady oraz podpowiadamy, jakie składniki konieczne są do prawidłowej pracy mózgu.

  1. Węglowodany

Nie wiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale dla zachowania prawidłowej pracy mózgu niezbędne są węglowodany. Cukier dostarcza niemal 50% energii, jaka potrzebna jest układowi nerwowemu do prawidłowej pracy. Kiedy w organizmie za małe jest stężenie glukozy, to praca mózgu zaczyna bardzo szybko zwalniać, przez co pojawiają się u nas zaburzenia z koncentracją, problemy z pamięcią i osłabienie umiejętności umysłowych. Takie objawy mogą się u nas pojawić już dziesięć minut po tym, jak organizm wykrywa niedobory węglowodanów. Można więc pokusić się na stwierdzenie, że jednym z najważniejszych składników dających energię i odżywiających mózg, są węglowodany.

  1. Witaminy z grupy B

Są one niezawodne, jeśli chodzi o pracę układu nerwowego. Niezbędne do zachowania zdrowia umysłowego i psychicznego. Nie może ich zabraknąć w organizmie, ponieważ budują one komórki nerwowe, a więc są jednym z ważniejszych budulców mózgu. Dodatkowo biorą one również udział w zwiększaniu poziomu hormonu melatoniny, a jest on odpowiedzialny za utrzymanie dobrego nastroju. Wpływają na koncentrację i pamięć, a przy ich niedoborze od razu pojawiają się zaburzenia umysłowe, które zmniejszają efektywność naszej pracy. Jeśli dokucza ci słaba pamięć, to konieczne jest uzupełnienie niedoborów witamin z grupy B. Te znajdują się w zielonych warzywach, niektórych owocach.

  1. Magnez

Niedobory magnezu to problem niemal każdego z nas. A jest to jeden z ważniejszych pierwiastków w naszym organizmie, więc należy w szybkim czasie uzupełnić jego niedobory. Magnez odpowiada za zachowanie zdrowia psychicznego i umysłowego. Wysokie stężenie tego pierwiastka w organizmie zmniejsza poziom stresu, przyczynia się do poprawy nastroju, a także zmniejsza ryzyko depresji. Warto po niego sięgnąć, kiedy mamy kłopoty z pamięcią, ponieważ dba on o prawidłowy przepływ bodźców z jednej komórki nerwowej z drugiej. Jest również doskonały przy problemach z bezsennością, a te przyczynić się mogą do wyczerpania mózgu, a także do zmniejszenia efektywności jego pracy.

  1. Cynk

Cynk jest pierwiastkiem, który słabo się przyswaja do organizmu, a jednocześnie nie wiele znajduje się go w pożywieniu. Przez to łatwo o jego niedobór, a to przyczyniać się może do problemów z pamięcią i koncentracją. Cynk ma największe działanie na układ nerwowy u dzieci, ponieważ wspiera ich rozwój.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Suplementacja

More in Suplementacja

ZMA – na poprawę snu i jakość ćwiczeń

KlaudiaMaj 18, 2019

MSM – na problemy ze stawami

KlaudiaMaj 15, 2019

Jakie skuteczne boostery testosteronu wybrać?

KlaudiaMaj 14, 2019

Jak dawkować BCAA i EAA

KlaudiaMaj 12, 2019

Jabłczan kreatyny – poznaj jego działanie

KlaudiaMaj 11, 2019

Pompa mięśniowa — jak ją osiągnąć?

Spalacze.plKwiecień 24, 2019

5 zalet cytruliny, które wykorzystasz w treningu siłowym

Spalacze.plKwiecień 11, 2019

Rodzaje spalaczy tłuszczu

KlaudiaLuty 22, 2019

Suplementy prozdrowotne – jakie mają działanie?

KlaudiaStyczeń 29, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone