Dietetyka i zdrowe odżywianie

Słodycze, które WARTO jeść podczas odchudzania

Słodycze, które WARTO jeść podczas odchudzania

Mogłoby się wydawać, że zerwanie ze słodkościami to podstawa diety odchudzającej. Nie bez przyczyny cukier przedstawiany jest ostatnimi czasy jako główny winowajca otyłości, detronizując nawet osławiony już tłuszcz. Jak się jednak okazuje, niektóre słodycze są nie tylko nieszkodliwe, ale i pomocne w odchudzaniu! Sprawdź, jakie słodycze warto jeść podczas redukcji!

Gorzka czekolada

Któż z nas nie przepada za czekoladą. Jeśli masz na myśli tę mleczną, musimy Cię rozczarować – chodzi o gorzką. I to tę, która zawiera minimum 70% masy kakaowej. Gorzka czekolada dostarczy Twojemu organizmowi dużą dawkę magnezu oraz potasu, jednak w czasie żmudnego odchudzania unaoczni się jej największa zaleta. Jaka? Dzięki zawartości np. anandamidu lub 2-etylofenyloaminy, czyli związków wpływających psychoaktywnie na ośrodkowy układ nerwowy, gorzka czekolada działa… euforycznie! To związki organiczne wpływające na produkcję endorfin, a ich działanie można poczuć także np. w czasie euforii biegacza.

Sorbety i lody wodne

Przygotowanie sorbetów oraz lodów wodnych jest nie tylko wygodne i łatwe, ale i tanie. Przygotujesz na na bazie naturalnych soków z owoców wyciśniętych w sokowirówce. Mrożenie soków pozwala zachować wszelkie witaminy oraz inne cenne składniki odżywcze, zaś wyciśnięty w domu sok ze świeżych owoców będzie zdrowszy od tego sklepowego. Pamiętaj, że najlepiej sprawdzają się wolnoobrotowe sokowirówki które nie pozbawiają soku cennego miąższu. W ten sposób przygotujesz odchudzające desery nie tylko owocowe, ale i warzywne.

Cukierki lukrecjowe

Lukrecja to niezwykle ceniona, acz mało w Polsce, roślina lecznicza. Dodawana jest m.in. do cukierków, ciast, żelków oraz wielu innych słodkości. My proponujemy Ci jednak te naturalne, przygotowane na bazie lukrecji i pozbawione dodatkowych cukrów słodycze. Dlaczego warto spożywać lukrecję? Ma ona działanie przeciwbakteryjne, wykrztuśne, przeciwzapalne, antyoksydacyjne i antyalergiczne. Jest także jedną z najstarszych roślin leczniczych. Należy jednak pamiętać, że lukrecja wpływa na poziom potasu w organizmie i może podnosić ciśnienie tętnicze krwi, dlatego nie jest polecana osobom z nadciśnieniem. Korzystając z leczniczych właściwości lukrecji warto też suplementować potas.

Ciasto marchewkowe

Zgadza się, tradycyjne ciasta to prawdziwa bomba kaloryczna. Zawierają mnóstwo tłuszczu, cukru i mąki, a wartość kaloryczna blachy ciasta może odpowiadać całkowitemu tygodniowemu zapotrzebowaniu energetycznemu dorosłej kobiety. Jak temu zaradzić? Przygotuj mniej kaloryczne ciasta na bazie warzyw lub owoców, np. ciasto marchewkowe, chlebek bananowy czy piernik z pomidorów. Mąkę pszenną zastąp tą pełnoziarnistą.

Batoniki musli i ciastka owsiane

Czym zastąpić niezdrowe batony i ciastka? Ich niskokalorycznymi odpowiednikami! Odchudzające batoniki musli czy ciastka owsiane są nie tylko smaczne i niskokaloryczne, ale i zawierają cenne składniki odżywcze, np. tj. witaminy i minerały. Dostarczą Ci także błonnika, który wspiera odchudzanie poprzez uczucie sytości oraz wpływ na wypróżnianie. W przypadku batoników i ciastek musisz jednak zwrócić uwagę na ich skład. Wiele popularnych batoników jedynie udaje zdrowe, jednocześnie zawierając mnóstwo sacharozy oraz szkodliwych substancji. Czym bardziej naturalne i zawierające mniej składników, tym lepsze.

Wielokrotnie przekonywaliśmy, że w czasie odchudzania nie musisz rezygnować całkowicie ze słodyczy, nawet tych uznawanych za niezdrowe. Wystarczy, że będziesz spożywać niewielkie ilości, które wpiszą się w Twoje zapotrzebowanie kaloryczne. Jeśli jednak wolisz sobie je odpuścić, postaw na w pełni zdrowe słodycze, które wręcz pomogą Ci podczas redukcji. Pomysłów na dietetyczne słodkości jest naprawdę wiele!

Dużo zdrowych przepisów znajdziesz tutaj.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone