Dietetyka i zdrowe odżywianie

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu

Sposoby na przyśpieszenie metabolizmu

Metabolizm to inaczej proces przemiany materii. Często mówimy, że metabolizm jest szybki lub wolny. To jaki jest metabolizm ma wpływa na proces spalania tkanki tłuszczowej, to wpływa na masę naszego ciała. Jeśli przemiana materii jest spowolniona, to organizm wolniej spala kalorie, więc dochodzi do przemiany składników odżywczych w komórki tłuszczowe, które  zaczynają się odkładać w postaci tkanki tłuszczowej. Jakie są więc sposoby na przyśpieszenie metabolizmu, by uniknąć otyłości lub nadwagi?

Nie zapominaj o śniadaniu

Po odpoczynku i regeneracji, jaką organizm przechodzi podczas snu, potrzebuje on dostarczenia składników odżywczych, które zapewnią mu energię. Jeśli ominiemy śniadanie w ciągu dnia, to metabolizm nie zostanie pobudzony do pracy i w ciągu kilkunastu godzin będzie on spowolniony. Śniadanie to więc najważniejszy posiłek dla każdego, kto dba o swoją sylwetkę. Najlepiej zjeść je do dwóch godzin po przebudzeniu. Na śniadanie najlepiej spożywać węglowodany złożone, produkty pełnoziarniste, tylko takie o niskim indeksie glikemicznym. Warto również zadbać o porcję błonnika, ponieważ poprawa on pracę układu trawiennego i zapewnia uczucie sytości na długo, dzięki czemu nie mam ochoty na podjadanie między posiłkami.

Jedź dużo białka

Nie wiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale spożywanie białka przyśpiesza pracę metabolizmu o ponad dwadzieścia procent. Białka składają się z aminokwasów, które w układzie trawiennym są trawione przed długi czas. Do tego zadania organizm sięga po zapasy energii z tkanki tłuszczowej i spożytych węglowodanów, dzięki czemu ich duża ilość zostaje spalona. Warto więc w każdym posiłku umieścić jeden produkt, który jest źródłem białka w naturalnej formie. Największymi źródłami tego składnika odżywczego są wędliny, drób, ryby, mleko, jajka, twaróg. Ważne jest jednak, by nie przekraczać zalecanej dawki dziennego zapotrzebowania na białko. Zalecana dawka to jeden gram białka na jeden kilogram masy ciała.

Doprawiaj potrawy

Możemy przyśpieszyć spalanie tkanki tłuszczowej i pracę metabolizmu spożywając posiłek. Jest to bardzo poste wystarczy, że każde danie doprawimy odpowiednimi przyprawami. Najlepsze działanie będą miały ostre przypraw oraz te o działaniu rozgrzewającym. Jeśli odpowiednio przyprawimy potrawy to możemy przyśpieszyć pracę metabolizmu nawet o dwadzieścia trzy procent. W codziennej diecie nie może więc zabraknąć takich przypraw, jak chili, ostra papryka, pieprz, kurkuma, cynamon, imbir i kminek. W takich składnikach znajduje się kapsaicyna, która pobudza organizm to szybszego trawienia i rozkładania pokarmu na energię.

Sięgaj po produkty przyśpieszające metabolizm

Jest wiele produktów spożywczych i suplementów diety, które wspierają pracę metabolizmu. Jednymi na najbardziej popularnych są błonnik witalny, zielona herbata i imbir. Błonnik witalny pochodzi od roślin i ma zbawienne działanie na układ trawienny. Oczyszcza on żołądek i jelita z toksyn, złogów oraz resztek niestrawionego pokarmu, dzięki temu zwiększa się ich pasaż. Picie naparów z zielonej herbaty pobudza pracę metabolizmu i wspomaga odchudzanie. Trzy szklanki naparu z zielonej herbaty sprawiają, że w ciągu dnia spalimy niemal dwieście kalorii więcej. A imbir ma działanie rozgrzewające, dzięki czemu zmusza organizm do wytworzenia energii z zapasów tkanki tłuszczowej, by ochłodzić temperaturę ciała.

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone