Dietetyka i zdrowe odżywianie

Sposoby radzenia sobie ze stresem

Sposoby radzenia sobie ze stresem

Stres to nie tylko stan psychiczny, ale również stan fizjologiczny , reakcja organizmu. Nadmiar negatywnego napięcia może mieć niekorzystny wpływ na zdrowie. Dlatego ważne jest, aby nad stresem zapanować i tym samym poprawić jakość swojego życia.

Skuteczne w tym będą dla nas:

  • dieta

odpowiednio zbilansowana dieta pomaga zniwelować skutki stresu. Ważne jest również wzbogacanie jadłospisu w produkty zawierające magnez, w sytuacji gdy stres jest długotrwały lub gdy spożywamy duże ilości kofeiny czy alkoholu, warto wprowadzić dodatkową suplementację tego pierwiastka, możemy także w tak trudnej sytuacji stresu sięgnąć po preparaty zawierające inne składniki korzystnie działające na nasz układ nerwowy: witaminę B, potas.

 

  • aktywność fizyczna

wystarczy 15 minut dziennie, by skutecznie wesprzeć organizm w walce ze stresem, dlaczego? otóż podczas takiej aktywności fizycznej organizm produkuje endorfiny, zwane po prostu hormonami szczęścia, pomagają one rozluźnić mięśnie, zmniejszają dyskomfort psychiczny, codzienna porcja ruchu wpływa także na zdrowe kości i wzmocnienie mięśni.

  • głęboki oddech

panując nad swoim oddechem możemy wpływać na rozluźnienie ciała i zmniejszenie napięcia, można to osiągnąć stosując proste ćwiczenie: przyjmij wygodną pozycję ciała, zachowując kręgosłup w pozycji prostej, weź głęboki oddech i powoli wydychaj powietrze, postaraj się taki oddech zastosować 16 razy w ciągu minuty.

  • kontrola mięśni

to metoda polegająca na napinaniu i rozluźnianiu mięśni w poszczególnych partiach ciała, zanim przystąpisz do ćwiczenia przyjmij wygodną pozycję ciała, leż, zamknij oczy, unormuj rytm oddechu, każdą partię mięśni napinaj przez około 10 sekund, jak potrafisz najmocniej, a potem je rozluźnij, napinanie rozpocznij od prawej, a potem przejdź do lewej stopy, następnie łydki, uda, pośladki, plecy, brzuch, ręce, ramiona, szyja, twarz.

  • medytacja

to jedna z metod, pomagająca osiągnąć wyciszenie oraz zredukować napięcie, medytacja polega wyłącznie na skupieniu się na jednej, przyjemnej rzeczy, jeden seans powinien trwać około 30 minut, podczas medytacji trzeba także przyjąć wygodną pozycję, najlepiej w przyjemnym i cichym miejscu,

Natura dająca pomoc w walce ze stresem

  • chmiel zwyczajny i melisa lekarska

pomagają osiągnąć dobry sen i spokój,

wspiera organizm w pokonywaniu stresu emocjonalnego i napięcia nerwowego,

zioło to wspiera organizm w stanie relaksacji, zapewnia dobre samopoczucie,

  • szyszki chmielu i kozłek lekarski

wyciszają po ciężkim dniu, dają rozluźnienie,

pomaga w czasie rozdrażnienia spowodowanego stresem, leczy bezsenność i nerwicę,

  • rumianek

oprócz kojącego działania dla dzieci w czasie kolki jest także rośliną wspierającą osoby zestresowane u których właśnie układ nerwowy powoduje zaburzenia pracy żołądka i jelit.

Pamiętajmy, by unikać stresu, a już jeżeli niestety ma on na nas wpływ ponieważ nie możemy go uniknąć starajmy się szybko i skutecznie niwelować jego niemiłe konsekwencje. Nie dopuszczajmy do długotrwałego oddziaływania go na nasz organizm.

 

Wyświetl komentarz (1)

1 Komentarz

  1. Wiktoria

    lipiec 5, 2017 na 12:27 pm

    dobrym sposobem walki ze stresem są herbatki i suplementy ziołowe. na nowoczesneziola.pl najczęściej je sobie zamawiam, bo mają ogromny wybór i to wysokiej jakości preparatów i produktów. bardzo lubię np ich herbistres własnie na łagodzenie objawów stresu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcjawrzesień 23, 2021

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plwrzesień 9, 2021

Grzyby nootropowe do kawy

Redakcjawrzesień 1, 2021

Przepisy na posiłki z odżywki białkowej

Monikaczerwiec 17, 2021

Czasowa głodówka: Co to takiego? Czy warto spróbować?

Sylwiaczerwiec 16, 2021

Dietetyczne sosy – sosy zero kalorii

Redakcjaczerwiec 15, 2021

Ile kalorii spalasz w ciągu dnia?

Klaudiaczerwiec 14, 2021

Drugie śniadanie – najlepsze przepisy

Redakcjaczerwiec 2, 2021

Nieszczelne jelito co to? Objawy i leczenie.

spalaczemaj 7, 2021

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone