Dietetyka i zdrowe odżywianie

Suplementy diety bezpieczne dla kobiet w ciąży

Suplementy diety bezpieczne dla kobiet w ciąży

Kobiety, które spodziewają się dziecka nie mogą sięgać po wszystkie preparaty odżywcze, ponieważ wiele składników może mieć negatywny wpływ na rozwój płodu. W trakcie tych ważnych dziewięciu miesięcy należy szczególnie uważać co znajduje się w diecie, ponieważ to jak odżywia się kobieta w ciąży ma ogromny wpływ na zdrowie dziecka. Dziś sprawdzimy sobie jakie suplementy diety są bezpieczne dla kobiet w ciąży.

Kwas foliowy – niezbędny w diecie kobiety w ciąży

Kas foliowy jest nie tylko bezpieczny dla kobiet w ciąży, ale również bardzo ważny dla rozwoju płodu. Dlatego specjaliści zalecają kobietą spodziewającym się dziecka przyjmowanie preparatów z tym składnikiem odżywczym. Jego obecność w diecie jest konieczna już od początku trwania w ciąży. Warto więc sięgnąć po preparaty z tą ważną witaminą.

Witamina A – dla zdrowia oczu

Kobiety w ciąży powinny przyjmować odpowiednie dawki witaminy A. Co prawda na początku nie jest ona tak bardzo ważna, dlatego jej dawki są niskie w suplementach diety dla kobiet w pierwszym trymestrze ciąży. Jednak witamina A w większych dawkach powinna znaleźć się w trakcie trzeciego trymestru ciąży. Jest to czas szczególnie ważny dla rozwój dziecka. To w tych ostatnich tygodniach rozwija się zmysł wzroku oraz układ wzroku. Dziecko otwiera oczy i zaczyna obserwować siebie i to co otacza go do około. Kiedy przyszła mama w ostatnich tygodniach ciąży poświeci latarką na brzuch, to poczuć może, że główka dziecka obraca się w stronę światła. Witamina A odpowiada za układ wzroku, dlatego tak ważna jest w ostatnim trymestrze ciąży. W tym czasie warto więc sięgać po preparaty z witaminą A, jednak należy szczególnie uważać na to, by nie przekraczać zalecanej dawki.

Wapń i witamina D

To również ważne składniki w diecie kobiety spodziewającej się dziecka. Wapń odpowiada za prawidłową budowę układu kostnego, a witamina D zwiększa przyswajalność wapnia oraz wspomaga jego przemieszczanie się do kości. Przyjmując odpowiednie dawki tego suplementu diety dbamy o zdrowie płodu i jego prawidłowy rozwój.

Probiotyki dla wzmocnienia floty bakteryjnej

Kobiety w ciąży są szczególnie narażone na powstawanie zapaleń w okolicach intymnych. Jest to dla nich szczególnie niebezpieczne biorąc pod uwagę ich stan fizjologiczny. W trakcie ciąży warto więc sięgać po Probiotyki, które zawierają szczepy zdrowych bakterii, dzięki czemu flora bakteryjna zostaje wzmocniona, co zmniejsza ryzyko występowania stanów zapalnych pochwy.

Selen i witamina C

Są to bezpieczne suplementy diety dla kobiet w ciąży oraz starających się o potomstwo. Oba te składniki zwalczają wolne rodniki, dzięki czemu chronią organizm przed ich negatywnym działaniem. Dzięki temu spowalniają procesy starzeniowe. Poza tym selen i witamina C chronią organizm przed stresem oksydacyjnym. Witamina C dodatkowo wpływa na układ odpornościowy kobiety, dzięki czemu zmniejsza się ryzyko występowania infekcji.

Żelazo – dla zdrowia komórek

Jak większość osób zdaje sobie sprawę, żelazo jest składnikiem odżywczym, który wspiera transport tlenu do każdej komórki w organizmie człowieka. Jednak dla kobiet w ciąży najważniejsze jest to, że Bierze on udział w procesie podziału komórek. Jednak to nie wszystko. Żelazo ma również zbawienny wpływ na funkcjonowanie układu odpornościowego. Warto również pamiętać, że witamina C zwiększa przyswajalność żelaza, więc w ciąży warto sięgać po suplementy diety, które łączą ze sobą te dwa składniki odżywcze.

Podsumowanie

Każdy z tych suplementów diety jest bezpieczny dla kobiet w ciąży, jeśli spożywa się go w odpowiednich proporcjach zalecanych przez ginekologów. Warto jednak pamiętać, że podczas decyzji o suplementacji jakimś składnikiem odżywczym w tym stanie fizjologicznym warto jest skonsultować się ze specjalistą dla zachowania bezpieczeństwa.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

3 popularne mity dotyczące tłuszczy

SylwiaGrudzień 16, 2018

8 najważniejszych ziół adaptogennych i ich wpływ na redukcje stresu

SylwiaGrudzień 16, 2018

Sibutramina niebezpieczne odchudzanie!

spalaczeGrudzień 14, 2018

Węglowodany, czy są potrzebne w diecie?

KlaudiaGrudzień 14, 2018

Jak jeść w święta, by nie przytyć? Niezawodne sposoby!

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Odchudzasz się? Uważaj na te produkty! 10 podstępnych i tuczących produktów

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Słodycze, które WARTO jeść podczas odchudzania

Spalacze.plGrudzień 10, 2018

Jakie suplementy diety warto wprowadzić do diety dzieci?

KlaudiaGrudzień 10, 2018

Zamienniki cukru – jakie wybrać?

MonikaGrudzień 9, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone