Trening

Trening na czczo

Trening na czczo

Wiele osób zaraz po przebudzeniu myśli o śniadaniu i filiżance aromatycznej kawy. Inni natomiast uważają, że jest to najlepszy moment na trening. Trenowanie na czczo ma zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników. Ci pierwsi twierdzą, że trening o tej porze dnia przynosi najlepsze rezultaty, natomiast drudzy zwracają uwagę na zagrożenia związane uprawieniem sportu przed pierwszym posiłkiem. Czy aktywność fizyczna z rana to dobry pomysł, a jeżeli tak, to jaki rodzaj treningu jest najlepszy o tej porze dnia?

Trening cardio

Poranne treningi cardio są popularne wśród osób, które chcą uzyskać redukcję wagi bez utraty masy mięśniowej. Niestety, pewne błędy mogą sprawić, że osiągnie się efekt odwrotny. Kluczową rolę odgrywa tutaj właściwie zabezpieczenie mięśni przed katabolizmem, czyli odpowiednia dieta i suplementacja. Ryzyko degradacji mięśni można ograniczyć, stosując przed treningiem suplementy zawierające aminokwasy rozgałęzione BCAA.

W korzystniejszej sytuacji są osoby, które zmagają się z dużą nadwagą i otyłością, czyli skupiają się wyłącznie na utracie tkanki tłuszczowej, a nie na stanie mięśni.

Nie oznacza to jednak, że w takiej sytuacji można rozpocząć ćwiczenia od razu po wstaniu z łóżka. Należy odczekać godzinę, ponieważ w trakcie nocnego wypoczynku nawadniają się dyski międzykręgowe kręgosłupa. Wysiłek fizyczny tuż po przebudzeniu mógłby doprowadzić do problemów z kręgosłupem, a nawet do przepukliny dysku międzykręgowego. Należy także mieć świadomość tego, że treningi na czczo mogą być mniej efektywne niż po spożyciu posiłku, ze względu na mniejszą siłę. Pożywienie jest dla organizmu źródłem energii, dlatego wykonywanie ćwiczeń na czczo często sprawia trudności.

Trening aerobowy

Kolejny rodzaj treningu, który według wielu osób jest doskonały z rana, to trening aerobowy. Jednak także w tym przypadku pojawia się ryzyko katabolizmu mięśniowego. Brak pożywienia sprawia, że organizm musi czerpać energię z mięśni. Podczas wykonywania ćwiczeń aerobowych z rana tętno nie powinno przekraczać 70% tętna maksymalnego. Na początku lepiej trenować tylko pół godziny. Podobnie jak w przypadku treningu cardio, lepsze efekty mogą uzyskać osoby dążące do redukcji dużej nadwagi.

Podsumowując, poranek nie jest najlepszym momentem na trening, szczególnie jeżeli dąży się do rozbudowy masy mięśniowej. W pewnych sytuacjach może przynieść pozytywne rezultaty, jednak decydując się na trenowanie na czczo trzeba zachować ostrożność. Podejmowanie nieprzemyślanych decyzji, takich jak rozpoczynanie treningu pięć minut po wstaniu z łóżku, może mieć negatywny wpływ na zdrowie. Nie można także zapominać o odpowiedniej suplementacji, które pozwoli uniknąć katabolizmu mięśniowego. Dobrze byłoby zatem inaczej zorganizować swój dzień i przeznaczyć na trening inną porę. Na zakończenie warto zaznaczyć, że przed porannym treningiem można, a nawet powinno się, wypić trochę wody. Po nocnym spoczynku organizm potrzebuje bowiem nawodnienia. Najlepiej sięgnąć po szklankę wody.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

Typowe błędy początkujących na siłowni – czego należy unikać?

Spalacze.plPaździernik 14, 2018

Napoje izotoniczne – warto czy nie?

KlaudiaPaździernik 8, 2018

Iść na siłownię – najczęstsze pytania sportowców

KlaudiaPaździernik 7, 2018

Turystyka górska – sposób na odchudzanie

spalaczePaździernik 2, 2018

Jak ćwiczyć w domu?

MonikaWrzesień 30, 2018

Jak często ćwiczyć, by trening był efektowny?

MonikaWrzesień 29, 2018

Jak wybrać dobrą siłownię? 11 rzeczy, na które musisz zwrócić uwagę!

Spalacze.plWrzesień 16, 2018

Jak proteiny wpływają na trening

KlaudiaWrzesień 16, 2018

Jak trenować z piłką

KlaudiaWrzesień 14, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone