Dietetyka i zdrowe odżywianie

Tyję, choć mało jem

Tyję, choć mało jem

Wiele osób narzeka na przybieranie na wadze pomimo spożywania niewielkiej ilości produktów. Niektórzy twierdzą nawet, że „tyją od powietrza”. Czy w takiej sytuacji przyczyną problemu zawsze są schorzenia, wpływające na przybieranie na wadze? Na to pytanie należy udzielić odpowiedzi przeczącej. Wprawdzie niektóre choroby sprzyjają one przybieraniu na wadze, jednak są one dosyć rzadkie. Co zatem kryje się za tyciem mimo ograniczenia pożywienia? Oto kilka możliwych przyczyn.

Nie ilość, tylko jakość

Na początku warto przypomnieć, że odchudzanie nie polega na nie jedzeniu lub radykalnym ograniczaniu pożywienia. To co jemy, jest ważniejsze od tego ile jemy. Jeżeli ktoś mówi, że je mało, to warto zapytać go czym się odżywia. Malutki kawałek tortu czekoladowego (100 g) dostarcza 390 kcal. To więcej niż w czterech średniej wielkości jabłkach, które ważą razem  około 720 gram. Cztery jabłka to większy posiłek niż mały kawałek tortu, ale mniej zagrażający szczupłej sylwetce.

Nie tylko jedzenie

Osoby dążące do redukcji masy ciała zazwyczaj skupiają się wyłącznie na tym co jedzą, zapominając o tym, że ważne jest także to co piją. Zagrożenie stanowią między innymi soki. Szklanka soku typu „Kubuś” dostarcza 125 kcal. W przypadku napojów gazowanych sytuacja nie wygląda lepiej. W 200 ml szklance oranżady znajduje się 70 kcal, podobnie jak w jednej szklance coli. Mogłoby się wydawać, że to nie wiele, ale rzadko kończymy na jednej szklance. W upalne dni pijemy duże ilości chłodnych napojów, dlatego lato sprzyja pochłanianiu kalorii wraz z piciem. Litr napojów typu oranżada czy cola dostarcza organizmowi około 350 kcal i dużą ilość cukru. Sklepowe soki i napoje bez wątpienia nie są produktami odpowiednimi dla osób odchudzających się. Zagrożeniem jest również alkohol. Sam w sobie jest wysokokaloryczny, a dodatkowo spowalnia przemianę materii. Jedno półlitrowe piwo to około 200-250 zbędnych kcal, a lampka półsłodkiego czerwonego wina – 144 kcal.

Złe skutki podjadania

Wiele osób nie zwraca uwagi na drobne przekąski, nie zdając sobie sprawy z tego, jak wiele kcal można spożyć podczas podjadania. Małe ciasteczko po śniadaniu, dwa krakersy podczas przerwy w pracy, kęs ciasta podczas wizyty w kuchni, plasterek żółtego sera przed kolacją… Łączna ilość pochłoniętego w ten sposób pożywienia bywa bardzo duża. Nie powinien zatem dziwić fakt, że skutkiem takiego postępowania jest przybieranie na wadze. Jedną z najtrudniejszych zmian, które trzeba wprowadzić podczas odchudzania, jest rezygnacja z podjadania. Jeżeli okazuje się to zbyt trudne, to należy zastąpić tradycyjne przekąski czymś lekkim.

Nieregularne posiłki

Nie bez powodu zaleca się spożywanie posiłków o stałych porach. Jeżeli odstęp między jednym a drugim posiłkiem wynosi dwie godziny, a między trzecim a czwartym sześć godzin, to można się spodziewać konsekwencji w postaci złej przemiany materii. Jedynym właściwym rozwiązaniem jest zmiana nawyków żywieniowych. Nie oznacza to, że trzeba jeść posiłki regularnie z dokładnością co do pięciu minut. Małe różnice w przerwach między kolejnymi posiłkami nie powinny mieć negatywnego wpływu na masę ciała.

Pułapki dietetyczne

Przyczyną przybierania na wadze mogą być również pułapki dietetyczne, w które wpada wiele osób dążących do obniżenia masy ciała. Jedną z najbardziej podstępnych pułapek są produkty light. Wiele z nich ma tyle samo lub prawie tyle samo kalorii co normalne produkty, nie wspominając o ich wpływie na zdrowie.

Oczywiście, może się zdarzyć, że tycie jest spowodowane złą przemianą materii. Można spróbować poprawić metabolizm, stosując odpowiednie suplementy diety. Jednym z najlepszych produktów jest Thyrene firmy Metabolic Nutrition. To preparat zawierający składniki, które regulują pracę tarczycy. Funkcjonowanie tego gruczołu ma istotny wpływ na tempo metabolizmu i efekty odchudzania. Dodatkowo suplement wspomaga spalanie substratów energetycznych, dlatego spożyte kalorie są lepiej wykorzystywane jako źródło energii. Wiele osób jest zadowolonych z efektów uzyskanych dzięki preparatom zawierającym zieloną kawę, wśród których znajduje się Green Coffe firmy Activlab.

Sprawdź też: Poradnik odchudzania od A do Z!

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Redukcja – czym jest i kiedy jest potrzebna

MonikaStyczeń 16, 2019

Zdrowa dieta na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 15, 2019

Płatki owsiane – czemu warto je jeść?

MonikaStyczeń 14, 2019

Najlepsze pomysły na śniadanie dla sportowca

MonikaStyczeń 13, 2019

Rodzaje żywności funkcjonalnej

KlaudiaStyczeń 12, 2019

Najlepsze diety oczyszczające

MonikaStyczeń 12, 2019

Kwasy, które musisz znać

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Kwasy omega –3 na lepszą pamięć

KlaudiaStyczeń 11, 2019

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaStyczeń 11, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone