Dietetyka i zdrowe odżywianie

Unikaj białej śmierci – sól, cukier i mąka

Unikaj białej śmierci – sól, cukier i mąka

Wiele się mówi na temat tego, jak cukier i sól negatywnie wpływają na nasze zdrowie. Nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele tych produktów znajduje się w naszej codziennej diecie i jak łatwo jest przekroczyć zalecaną dawkę. Czas uświadomić sobie, jak nadmiar cukru i soli wpływa na nasze zdrowie i dlaczego najlepiej unikać produktów, które potocznie nazywane są białą śmiercią?

Cukier – niebezpieczna słodycz

Po słodkości sięgamy bardzo często, a są one bogate w cukry w dużych ilościach. Codziennie pijemy kawę, herbatę, czy też soki, a są to napoje słodzone. Jedna łyżeczka cukru to już dla wielu osób za mało, więc jeden kupek kawy zawierać może nawet trzy łyżeczki białej trucizny. W obecnych czasach nawet jedzenie pełne jest cukrów. Tak więc przekroczenie zalecanej dawki nie jest trudne w tym przypadku. A dlaczego nie warto sięgać po ten składnik i lepiej go unikać w codziennej diecie?

Nie wiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale spożywanie cukru może przyczynić się do osłabienia układu odpornościowego. Ma również wpływ na proces wchłaniania się składników odżywczych z układu pokarmowego do organizmu. Cukier zmniejsza stężenie witamin z grupy B, miedzi, a także chromu. To o czym przekonało się wiele osób, ta biała słodkość przyczynia się do problemów z zębami, a także sylwetką.

Sól – nieświadome przekraczanie zalecanej dawki

Wydaje nam się, że sól nie gości w dużych ilościach w naszej diecie. Dosolenie makaronu, czy zupy to przecież nie dużo. Jednak sól to składnik, po który sięgamy nieświadomie. Znajduje się ona w wielu produktach spożywczych, które jemy codziennie. Warto wiedzieć, że na świcie co roku solna śmierć to przyczyna zgonów aż 2 milionów ludzi. Jej nadmiar w diecie prowadzić może do rozwoju ciężkich chorób układu sercowo-naczyniowego:

  • Zawałów,
  • Udarów,
  • Miażdżycy.

Dzienna porcja soli, która jest dla nas bezpieczna to zaledwie sześć gramów. Jest to nie wiele, ponieważ jedynie łyżeczka soli. Sami przyprawimy dania większą ilością soli, a przecież znajduje się ona w wielu produktach spożywczych w nadmiernych ilościach. Tak więc miliony osób na całym świecie codziennie przekracza zalecaną dawkę soli.

Mąka – zbędne kalorie w codziennej diecie

Mąka jest produktem ubogim w składniki, które cenne są dla organizmu człowieka. Mąka pszenna nie jest dla nas bezpieczna, ponieważ w przeciwieństwie do innego rodzaju mąk nie zawiera błonnika, czy cennych witamin i minerałów. Najlepiej więc usunąć ze swojej diety mąkę pszenną za zastąpić ją inną, która bogata jest w cenne składniki odżywcze.

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak jeść tanio i zdrowo – czy  to możliwe?

MonikaMaj 22, 2020

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaKwiecień 14, 2020

Jak wyeliminować cukier z diety? 8 kroków do ograniczenia spożycia cukru

Spalacze.plKwiecień 10, 2020

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plKwiecień 9, 2020

Odchudzanie – czy możemy to zrobić bez diety i ćwiczeń?

SylwiaMarzec 31, 2020

Wzmocnienie odporności  – co stosować

SylwiaMarzec 27, 2020

Czy probiotyki mogą pomóc w chudnięciu?

SylwiaMarzec 20, 2020

Jak wzmocnić układ odpornościowy w czasie walki z koronawirusem (COVID-19)?

SylwiaMarzec 18, 2020

Dieta ketogeniczna zasady ketozy – FAQ

SylwiaMarzec 17, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone