Dietetyka i zdrowe odżywianie

Unikaj białej śmierci – sól, cukier i mąka

Unikaj białej śmierci – sól, cukier i mąka

Wiele się mówi na temat tego, jak cukier i sól negatywnie wpływają na nasze zdrowie. Nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele tych produktów znajduje się w naszej codziennej diecie i jak łatwo jest przekroczyć zalecaną dawkę. Czas uświadomić sobie, jak nadmiar cukru i soli wpływa na nasze zdrowie i dlaczego najlepiej unikać produktów, które potocznie nazywane są białą śmiercią?

Cukier – niebezpieczna słodycz

Po słodkości sięgamy bardzo często, a są one bogate w cukry w dużych ilościach. Codziennie pijemy kawę, herbatę, czy też soki, a są to napoje słodzone. Jedna łyżeczka cukru to już dla wielu osób za mało, więc jeden kupek kawy zawierać może nawet trzy łyżeczki białej trucizny. W obecnych czasach nawet jedzenie pełne jest cukrów. Tak więc przekroczenie zalecanej dawki nie jest trudne w tym przypadku. A dlaczego nie warto sięgać po ten składnik i lepiej go unikać w codziennej diecie?

Nie wiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale spożywanie cukru może przyczynić się do osłabienia układu odpornościowego. Ma również wpływ na proces wchłaniania się składników odżywczych z układu pokarmowego do organizmu. Cukier zmniejsza stężenie witamin z grupy B, miedzi, a także chromu. To o czym przekonało się wiele osób, ta biała słodkość przyczynia się do problemów z zębami, a także sylwetką.

Sól – nieświadome przekraczanie zalecanej dawki

Wydaje nam się, że sól nie gości w dużych ilościach w naszej diecie. Dosolenie makaronu, czy zupy to przecież nie dużo. Jednak sól to składnik, po który sięgamy nieświadomie. Znajduje się ona w wielu produktach spożywczych, które jemy codziennie. Warto wiedzieć, że na świcie co roku solna śmierć to przyczyna zgonów aż 2 milionów ludzi. Jej nadmiar w diecie prowadzić może do rozwoju ciężkich chorób układu sercowo-naczyniowego:

  • Zawałów,
  • Udarów,
  • Miażdżycy.

Dzienna porcja soli, która jest dla nas bezpieczna to zaledwie sześć gramów. Jest to nie wiele, ponieważ jedynie łyżeczka soli. Sami przyprawimy dania większą ilością soli, a przecież znajduje się ona w wielu produktach spożywczych w nadmiernych ilościach. Tak więc miliony osób na całym świecie codziennie przekracza zalecaną dawkę soli.

Mąka – zbędne kalorie w codziennej diecie

Mąka jest produktem ubogim w składniki, które cenne są dla organizmu człowieka. Mąka pszenna nie jest dla nas bezpieczna, ponieważ w przeciwieństwie do innego rodzaju mąk nie zawiera błonnika, czy cennych witamin i minerałów. Najlepiej więc usunąć ze swojej diety mąkę pszenną za zastąpić ją inną, która bogata jest w cenne składniki odżywcze.

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zapotrzebowanie kaloryczne

KlaudiaLuty 24, 2019

Wartości odżywcze jabłka

KlaudiaLuty 24, 2019

Jakie wartości odżywcze mają ziemniaki?

KlaudiaLuty 19, 2019

Jakie wartości odżywcze ma zielony jęczmień?

KlaudiaLuty 19, 2019

Jakie wartości odżywcze ma pizza?

KlaudiaLuty 18, 2019

Jakie wartości odżywcze ma kawa?

KlaudiaLuty 17, 2019

Jakie wartości odżywcze ma barszcz czerwony?

KlaudiaLuty 16, 2019

Długowieczność – tajemnica Japończyków

MonikaLuty 16, 2019

Ile kalorii spalasz w ciągu dnia?

KlaudiaLuty 14, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone