Suplementacja

Witamina D i K – dlaczego warto przyjmować je razem? 

Witamina D i K – dlaczego warto przyjmować je razem? 

 

Coraz więcej słyszy się na temat połączenia witaminy D i K. W reklamach pojawiają się suplementy diety przekonujące, że to połączenie będzie miało zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Czy to jednak jest prawda? Dziś przekonamy się jakie działanie ma witamina D, a jakie właściwości posiada witamina K oraz dlaczego warto łączyć te składniki odżywcze.

Witamina D – właściwości i znaczenie dla organizmu

Witamina D jest jednym z najważniejszych składników, który powinien znaleźć się w organizmie człowieka. Jest to składnik odżywczych, którego niedobory należy uzupełniać zwłaszcza podczas sezonu jesienno-zimowego. Jest tak, ponieważ witamina D jest słabo przyswajalnym składnikiem odżywczym, a jego największe ilości znajdują się w słońcu, którego podczas jesieni i zimy jest niewiele. Witamina D jest odpowiedzialna za zdrowie układu kostnego, ponieważ wspiera ona wchłanianie wapnia i wspomaga jego transport do kości. Warto wiedzieć, że witamina ta została wykryta podczas szukania przyczyn i diagnozowania krzywicy u dzieci. Jest przez wielu uznawana za hormon witaminowy. Ma ona znaczenie niemal dla każdego procesu biologicznego, który zachodzi w organizmie. Wpływa ona na odporność, a jej niedobór może doprowadzić do zmniejszenia się zdolności ruchowych i ogólnego osłabienia organizmu. Jest to witamina, która wchodzi w skład komórek budulcowych serca, kości, jelit i mięśni. Ma ona niezastąpione działanie na skórę oraz wpływa na pracę układu hormonalnego.

Witamina K – właściwości i znaczenie dla organizmu

Jest to witamina, o której nie mówi się dużo. Ma ona jednak zbawienny wpływ na zdrowie człowieka. Nie może jej zabraknąć w organizmie, ponieważ ma ona znaczenie dla układu kostnego. Witamina K jest odpowiedzialna za produkcję osteokalcyny, a jest to związek, który jest syntezowany przez komórki kościotwórcze. Do niedawno uważano, że rola witaminy K w organizmie człowieka jest związana jedynie z procesem krzepnięcia krwi. Warto jednak wiedzieć, że ma ona znacznie szersze zastosowanie. Ma ona ogromne znaczenie dla metabolizmu tkanki kostnej. Jest ona również składnikiem, którego nie może zabraknąć w diecie, ponieważ ma ona wpływa na rozrost nowotworów oraz rozwój degeneracji tkanki nerwowej. Witamina K ma również wpływ na pracę układu sercowo-naczyniowego. Zmniejsza ona ryzyko zachorowania i rozwoju wielu chorób serca i układu naczyniowego. A jest tak dzięki temu, że ma ona wpływa na zmniejszanie się płytki miażdżycowej oraz zapobiega zwapnieniu naczyń krwionośnych. Jest to składnik odżywczy, który jest niezbędny do zachodzenia prawidłowego procesu formowania się tkanki kostnej. Mimo tego, że nie wiele się słyszy na temat tej witaminy, warto pamiętać, że ma ona ogromne znaczenie dla zdrowia.

Witamina D i K – dlaczego warto je włączyć?

Warto wiedzieć dlaczego stworzono takie połączenie na rynku suplementów diety. Wiele się mówi o tym, że wapń jest słabo przyswajalnym składnikiem odżywczym, a jest on bardzo ważny dla zdrowia układu kostnego, ponieważ jego on jego głównym budulcem. Jeśli już o tym mowa warto wspomnieć, że stosowanie samego suplementu diety z wapniem może okazać się nieskuteczne, ponieważ w diecie może brakować czynnika, który przetransportuje wapń do układu kostnego. Jeśli w diecie nie pojawi się witamina K, to wapń może zacząć odkładać się w układzie naczyniowym, przez co zwiększa się ryzyko rozwoju chorób układu sercowo- naczyniowego. Witamina D jest potrzebna, by zwiększyć przyswajalność wapnia, a witamina K jest niezbędna do transportu wapnia z krwi do kości. Połączenie to jest więc bardzo ważne i warto o tym pamiętać.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Suplementacja

More in Suplementacja

Sztuczne przeciwutleniacze: nowy hit w świecie suplementów zdrowotnych?

SylwiaListopad 19, 2018

5 zalet suplementowania kreatyny

Spalacze.plListopad 14, 2018

Wsparcie flory bakteryjnej jelit – zapobieganie stłuszczenia wątroby

SylwiaListopad 14, 2018

Sen – dobry na wszystko?

SylwiaListopad 8, 2018

Białko- wszystko o jego stosowaniu po treningu

SylwiaListopad 6, 2018

Receptory androgenowe- co to właściwie jest?

SylwiaListopad 5, 2018

Kroplówki witaminowe – czy warto je stosować?

SylwiaListopad 2, 2018

Co warto pić w czasie treningów?

MonikaListopad 1, 2018

Czy suplementy diety są nam potrzebne, kiedy suplementy diety są nam potrzebne

KlaudiaListopad 1, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone