Dietetyka i zdrowe odżywianie

Witaminy z grupy B – bogactwo dobrego

Witaminy z grupy B – bogactwo dobrego

Witaminy z grupy B są bardzo  ważne dla nas. Jak działają, gdzie ich szukać, te wszystkie informacje w tym wpisie. Szczegóły o bardzo ważnej grupie składników dla każdego człowieka.

WITAMINY Z GRUPY B

Dla większości z nas zwykły dzień to stres, pośpiech, niebyt zdrowe posiłki. Do tego mało snu i prawie zerowa aktywność fizyczna. Taki tryb życia niestety bardzo szybko odbija się na naszym zdrowiu. Jak i również wyglądzie. Szybkie męczenie, znużenie, a do tego zły stan skóry i paznokci są właśnie takimi negatywnymi efektami.

WITAMINA B1

Witamina B1 sprawia, że posiłki przez nas spożywane są dobrze przetwarzane i dostarczamy organizmowi odpowiednią ilość glukozy. Dodatkowo witamina B1 ma właściwości detoksykujące. Należy spożywać pożywienie zawierające w zwiększonej ilości tą witaminę szczególnie gdy pijemy dużo kawy ( także bezkofeinowej), herbaty, a także po przebytych infekcjach połączonych z gorączką.

NAJLEPSZE ŹRÓDŁA WITAMINY B1to soja,orzechy pistacjowe, kasza gryczana.

WITAMINA B2

Witamina B2 pomaga organizmowi uodpornić się na atak choroby nowotworowej. Wspiera narząd wzroku. Szczególnie zalecana  ponieważ leczy,  rozwiązuje problem pękania kącików ust, bezsenności i problemy skórne.

NAJLEPSZE ŹRÓDŁA WITAMINY B2 to:mleko i jego przetwory,

WITAMINA B3

Witamina ta powoduje zmniejszenie stężenia cholesterolu, obniża ciśnienie tętnicze krwi i poprawia pracę trzustki. Jest szczególnie ważna dla osób pracujących fizycznie, a także odchudzających się.

WITAMINA B5

Niezbędna jest do wytwarzania hormonów wspierających nas do przystosowania się do sytuacji stresowych, wymagających skupienia. Wspiera także urodę; włosy i paznokcie. Gdy poczujesz skurcze mięśni i zmęczenie to może oznaczać jej niedobór.

NAJLEPSZE ŹRÓDŁA WITAMINY B5 to: wątróbka i otręby,

WITAMINA B6 

To witamina, która jest podstawowym wsparciem dla serca. Także dla mięśni to ważny element witaminowy ponieważ bierze udział w przemianach glukozy w glikogen. Wspiera odporność – tworzy przeciwciała. Większe zapotrzebowanie na tą witaminę mają kobiety w ciąży i seniorzy.

NAJLEPSZE ŹRÓDŁA WITAMINY B6 to: mięso wieprzowe i papryka.

WITAMINA B12

Witamina B12 to tzw. czerwona witamina. Wspiera ona w poprawie apetytu. Zapobiega anemii. Może także zmniejszać ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera. Zapobiega także chorobom psychicznym. Jest niezbędna do prawidłowej pracy przewodu pokarmowego i układu krwionośnego. Przeciwdziała także zmęczeniu, wzmacnia koncentrację.

NAJLEPSZE ŹRÓDŁA WITAMINY B12 to: makarony i śledzie

Witaminy z grupy B stanowią  niezbędne składniki na każdym etapie życia. Są pomocne zarówno w profilaktyce jak i do prawidłowego przebiegu wszystkich procesów życiowych.

 

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Ferrytyna- za co jest odpowiedzialna, co powoduje, co w sytuacji jej nadmiaru, a co z jej niedoborem?

SylwiaMaj 29, 2020

Jak jeść tanio i zdrowo – czy  to możliwe?

MonikaMaj 22, 2020

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaKwiecień 14, 2020

Jak wyeliminować cukier z diety? 8 kroków do ograniczenia spożycia cukru

Spalacze.plKwiecień 10, 2020

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plKwiecień 9, 2020

Odchudzanie – czy możemy to zrobić bez diety i ćwiczeń?

SylwiaMarzec 31, 2020

Wzmocnienie odporności  – co stosować

SylwiaMarzec 27, 2020

Czy probiotyki mogą pomóc w chudnięciu?

SylwiaMarzec 20, 2020

Jak wzmocnić układ odpornościowy w czasie walki z koronawirusem (COVID-19)?

SylwiaMarzec 18, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone