Dietetyka i zdrowe odżywianie

Wsparcie flory bakteryjnej jelit – zapobieganie stłuszczenia wątroby

Wsparcie flory bakteryjnej jelit – zapobieganie stłuszczenia wątroby

Niealkoholowa choroba otłuszczenia wątroby (NAFLD) znacznie częściej występuje osób otyłych i często, nieleczona, przeradza się w marskość i zwłóknienie tego narządu, a nawet w nowotwór.

Badanie tego zjawiska na przestrzeni lat uwypukliło możliwe czynniki wywołujące tę patologię. Zaliczono do nich m.in czynniki środowiskowe, genetyczne i metaboliczne, a także skład i modyfikacje mikroflory jelitowej.

To właśnie ten ostatni aspekt zwrócił uwagę grupy kalifornijskich naukowców koordynowanej przez Bern Schnabl. Oceniali oni, czy pacjenci dotknięci tym problemem wykazali większą przepuszczalność jelit jako negatywny czynnik NAFLD; wyniki wykazały większą obecność we krwi określonych substancji pochodzących z metabolizmu jelitowej flory bakteryjnej (przede wszystkim kwasy żółciowe i krótkołańcuchowe kwasy tłuszczowe, takie jak etanol, kwas fenylooctowy i 3-4-hydropenolaktan). Stwierdzono, że mogą one mieć  ważną rolę w rozwoju choroby.

Z tych względów, naukowcy zaangażowani w badania, dalej potwierdzają najnowsze doniesienia o osi funkcjonalnej istniejącej pomiędzy jelitami, wątrobą i metabolizmem. Hipoteza pozwala tworzyć nowe strategie mające na celu modyfikację ilość i skład jelitowej flory bakteryjnej od wczesnego dzieciństwa, aby zachować nienaruszoną przepuszczalność błony śluzowej i zapobiec wzrostowi bakterii sprzyjając wytwarzaniu tych metabolitów

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

3 popularne mity dotyczące tłuszczy

SylwiaGrudzień 16, 2018

8 najważniejszych ziół adaptogennych i ich wpływ na redukcje stresu

SylwiaGrudzień 16, 2018

Sibutramina niebezpieczne odchudzanie!

spalaczeGrudzień 14, 2018

Węglowodany, czy są potrzebne w diecie?

KlaudiaGrudzień 14, 2018

Jak jeść w święta, by nie przytyć? Niezawodne sposoby!

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Odchudzasz się? Uważaj na te produkty! 10 podstępnych i tuczących produktów

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Słodycze, które WARTO jeść podczas odchudzania

Spalacze.plGrudzień 10, 2018

Jakie suplementy diety warto wprowadzić do diety dzieci?

KlaudiaGrudzień 10, 2018

Zamienniki cukru – jakie wybrać?

MonikaGrudzień 9, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone