Dietetyka i zdrowe odżywianie

Wstęp do odchudzania- dieta oczyszczająca

Wstęp do odchudzania- dieta oczyszczająca

 

Dieta oczyszczająca ma na celu usunięcie z organizmu zalegających w nim toksyn, a w rezultacie poprawę samopoczucia i ograniczenie ryzyka chorób, za które odpowiadają szkodliwe substancje, znajdujące się w ciele człowieka. Według niektórych dietetyków oczyszczenie organizmu to dobry wstęp do odchudzania. Istnieje dużo diet oczyszczających. Oto najpopularniejsze z nich.

Dieta ryżowa

Pierwsza propozycja to trzydniowa dieta ryżowa. W trakcie tych trzech dni spożywamy wyłącznie brązowy ryż bez dodatku soli i innych przypraw. Jest to zatem dieta jednoskładnikowa. W tym miejscu warto zwrócić uwagę na to, że wielu specjalistów uznaje monodiety za najskuteczniejsze sposoby oczyszczania organizmu. Podczas stosowania diety ryżowej można pić wodę niegazowaną oraz niesłodzoną zieloną herbatę. Brązowy ryż jest bogaty w błonnik, dlatego usprawnia przeminę materii. Dieta ryżowa skutecznie usuwa toksyny, a dodatkowo może poprawić kolory skóry. Warto pamiętać o tym, że torebka ryżu ma około 200 kcal, a w ciągu dnia trzeba dostarczyć organizmowi przynajmniej 1000 kcal. Trudno zjeść na raz dużą porcję ryżu, dlatego posiłki powinny być częste.

Dieta jaglana

Zamiast ryżu można wykorzystać kaszę jaglaną. Podobnie jak w przypadku diety ryżowej, inne produkty są tutaj zakazane, ale do kaszy można dodać trochę przypraw. Kasza jaglana jest zbożem zasadotwórczym, dlatego taka dieta doskonale się sprawdzi w przypadku zakwaszenia organizmu. Zaleca się jedzenie od 3 do 5 posiłków w ciągu dnia. Najczęściej można spotkać się z informacją, że maksymalny czas trwania diety wynosi 14 dni, ale warto zwrócić uwagę na to, że zdaniem specjalistów monodiet nie można stosować dłużej niż tydzień. Do picia poleca się wodę i napary ziołowe.

Dieta jabłkowa

            Bardzo skuteczną dietą oczyszczającą jest także dieta jabłkowa. Wbrew swojej nazwie nie jest to kolejna monodieta. Jabłka stanowią główny, lecz nie jedyny element jadłospisu. Czas trwania diety wynosi od 4 do 7 dni. Jabłka powinny być spożywane wraz z każdym posiłkiem. Można jeść owoce, a także pić wyciśnięty z nich sok. Oczywiście nie oznacza to, że można pozwolić sobie na jedzenie wszystkiego. Posiłki powinny nić lekki i niskokaloryczne. Najlepiej jeść takie produkty jak pieczywo pełnoziarniste, ryż, owoce, warzywa i chudy nabiał. Bez wątpienia jest to dobra propozycja dla osób, które nie są w stanie wytrwać na monotonnej diecie jednoskładnikowej.

Dieta sokowa

            Kolejna dieta oczyszczają polega na spożywaniu soków owocowych i warzywnych. Soki te przez tydzień zastępują normalne posiłki. Warto pamiętać o tym, że chodzi tutaj o świeżo wyciśnięte soki, a nie o te kupowane w sklepach, które zawierają dużo cukru, zagęstników i innych dodatków. Najlepszym czasem na dietę sokową jest lato, ponieważ właśnie wtedy mamy do wyboru najwięcej owoców i warzyw. Można jednak zastosować tę dietę także na początku wiosny, wykorzystując na przykład owoce egzotyczne albo kiszoną kapustę. Szczególnie polecane są pomidory, marchew, seler, buraki, jabłka, pomarańcze, kiszona kapusta i grejpfruty. Niezależnie od tego, po jakie owoce i warzywa zamierzmy sięgnąć, rano należy rozpocząć od wypicia wody z sokiem z cytryny. Do pory obiadowej pijemy soki owocowe, natomiast na obiad i pozostałe posiłki przeznaczone są soki warzywne. Taki podział związany jest z wysoką zawartością cukru w owocach. Węglowodany są dobrym źródłem energii, ale spożywane w drugiej połowie dnia mogą odkładać się w postaci tkanki tłuszczowej. Soki można lekko podgrzewać i dodawać do nich zioła i przyprawy, na przykład bazylię, pieprz lub gałkę muszkatołową. Wieczorem zaleca się wypicie naparu albo herbaty z kopru włoskiego. Można pić także inne herbaty ziołowe oraz wodę mineralną. Niedopuszczalna jest natomiast czarna herbata, kawa, alkohol i inne używki. Taką dietę można powtarzać nie częściej niż co trzy miesiące. Wytrwanie na diecie sokowej będzie prostsze, jeżeli przed dwa tygodnie poprzedzające jej rozpoczęcie ograniczy się kaloryczność posiłków.

Dieta kapuściana

            Dobre efekty przynosi także trzydniowa dieta kapuściana. Jej podstawą jest kapusta, z której przygotowuje się specjalny bigos bez dodatku soli i cukru. Można wykorzystać zarówno kiszoną, jak i świeżą białą kapustę. Pozostałe składniki bigosu to papryka, 4 pomidory, kawałek pora albo cebula, seler oraz 2 korzenie pietruszki wraz z natką. Warzywa te dodajemy do 1,5-2 kg kapusty. Do biosu dodaje się także oliwę, ale w takiej ilości, aby dzienne spożycie nie przekraczało 2 łyżek. Potrawę należy przyprawić ziołami wspomagającymi trawienie- majerankiem, kminkiem i koprem włoski. Bigosu nie smażymy, tylko gotujemy albo dusimy. Na podstawie podanego przepisu można przygotować porcję bigosu, która powinna wystarczyć na 3 dni. Istnieje łagodniejsza wersja diety, która dopuszcza dodanie do 2 posiłków porcji ryby albo chudego mięsa, a także spożywanie normalnych, chociaż lekkich śniadań.

Suplementy oczyszczające organizm

            Jeżeli z jakichkolwiek powodów nie możemy pozwolić sobie na dietę oczyszczającą, to warto sięgnąć po suplementy, które wspomagają usuwanie toksyn z organizmu. Takie preparaty zawierają między innymi beta-karoten, witaminy C i E, cynk, mangan, selen glutaminę, ALA i Q10. Do produkcji suplementów oczyszczających organizm wykorzystuje się przede wszystkim owoce, warzywa i zioła, które zawierają naturalne antyoksydanty.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak budować masę mięśniową?

Julia Cichaczewska2 lutego, 2024

Dieta IF – czym jest Intermittent Fasting?

Julia Cichaczewska18 stycznia, 2024

Napoje fermentowane – sekret zdrowia i witalności

Julia Cichaczewska1 grudnia, 2023

Jak poprawić działanie spalaczy tłuszczu? – praktyczne wskazówki

Julia Cichaczewska3 listopada, 2023

Dieta bogata w białko – zalety i wady

Spalacze.pl3 października, 2023

Naturalne spalacze tłuszczu – Jakie produkty mogą wspomagać proces spalania tłuszczu?

Julia Cichaczewska22 września, 2023

Zdrowe odżywianie: klucz do sukcesu – porady dietetyczne, nowości

spalacze11 kwietnia, 2023

Zdrowe zamienniki słodyczy – sprawdź czym zastąpić słodycze

spalacze29 marca, 2023

Czy jedzenie grzybów jest bezpieczne?

Redakcja23 września, 2021

Jesteśmy tu dla Ciebie – od pierwszego kroku na ścieżce zdrowia, aż po finish. Odkryj naszą różnorodną ofertę, zaczerpnij wiedzy z naszego bloga i dołącz do społeczności, która wie, że zdrowie to więcej niż tylko dieta i ćwiczenia.

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone