Dietetyka i zdrowe odżywianie

Wzmocnienie odporności  – co stosować

Wzmocnienie odporności  – co stosować

W walce z wirusami niezwykle ważnym elementem jest zadbanie o swoją odporność. Wirus atakuje ze zdwojoną mocą przede wszystkim ludzi chorych, jak również i tych po przebytych chorobach. Układ odpornościowy nie jest bowiem w stanie sobie poradzić, w związku z czym przyjmuje te wirusy i rozpoczyna się w naszym organizmie prawdziwe szaleństwo.

***

Na co na pewno warto stawiać? Co stanowi dobre rozwiązanie? Jakie produkty lub jaki tryb życia są w stanie pomóc nam tą odporność wzmacniać?

  • rosół 

Rosół dobry na wszystko – z pewnością to powiedzenie zna każdy z nas. To właśnie on wspomaga układ odpornościowy, on wpływa na prawidłową pracę jelit, on zmniejsza wszelkie stany zapalne w organizmie. W pracy układu odpornościowego, niezwykle ważną rolę odgrywają jelita. Aby o nie dbać, na pewno rosół stanowi doskonały wybór dla każdego. Zawarte w nim kolagen i aminokwasy są dla jelit prawdziwym wybawieniem.

  • witamina C

Witamina C jest niezwykle ważna w codziennej diecie. Warto więc zaopatrzyć się we wszelkie produkty żywnościowe, które są w stanie nam dostarczyć jak największe dawki tej właśnie witaminy. Na co warto postawić? Na pewno na owoce cytrusowe, na czerwoną paprykę, na pietruszkę, czarną porzeczkę, ananas, mango. Dzięki ich spożywaniu, działają one na organizm przeciwzapalnie, jak również i przeciwutleniająco. Witamina C wraz z cynkiem jest doskonała na infekcję dróg oddechowych, jak również i na przeziębienia oraz zapalenie oskrzeli.

  • probiotyki

Bardzo duże znaczenie w budowaniu odporności odgrywają  probiotyki. To właśnie one przyczyniają się do wrażliwości pokarmowej, one mają wpływ na choroby autoimmunologiczne, one wzmacniają układ odpornościowy. Można zażywać probiotyki w formie pokarmów, jak również i przyjmować odpowiednie suplementy. Probiotyki są dobrymi bakteriami, które oprócz wspierania odporności, zwiększają także detoksykację okrężnicy.

  • witamina D

Jest niezwykle ważna, gdy w grę wchodzi nasza odporność. Jeśli witaminy D mamy za mało, zwiększa się nasza podatność na infekcje. Jest ona również bardzo dobra za zakażenie górnych dróg oddechowych, dlatego też jej obecność jest konieczna. W okresie wiosenno – letnim korzystajmy z uroków słońca, w pozostałym okresie stosujmy odpowiednią suplementację.

  • cynk

Cynk jest takim pierwiastkiem, który powinien być podawany w przypadku przeziębienia, jak również i innych chorób. Zmniejsza on objawy związane z przeziębieniem i skraca czas chorowania.

  • aktywność fizyczna

Z całą pewnością aktywność fizyczna odgrywa niezwykle ważną rolę na każdej płaszczyźnie,w  tym również i w budowaniu naszej odporności. Warto więc stawiać na ruch, wybierając odpowiednią dla siebie formę aktywności, tak, aby dawała korzyści, ale jednocześnie i przynosiła ogrom przyjemności.

  • mniej stresu

Stres jest zły na wszystko, w tym również i na osłabienie naszej aktywności. Choć większość z nas żyje dziś w stresie prowadząc tak intensywny tryb życia, to jednak mimo wszystko warto stawiać na takie rozwiązania, by było go w naszym życiu jak najmniej.

  • lepszy sen

Jak to mówi przysłowie, sen jest dobry na wszystko i możemy się z tym jak najbardziej zgodzić. Odpowiednia ilość snu wpływa znacząco na nasz układ odpornościowy. Im bardziej będziemy przykładać rolę do jakości i ilości przespanych w ciągu doby godzin snu, tym lepiej nasz układ odpornościowy będzie radził sobie ze wszelkimi infekcjami.

Podsumowanie

Z całą pewnością jednym z kluczowych elementów w walce z wirusem, a jednocześnie przy budowaniu naszej odporności odgrywają proste rozwiązania – zdrowa dieta, aktywność, odpowiednia suplementacja. Im bardziej przyłożymy do tego wagę, tym lepsze uzyskamy dzięki temu efekty.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Jak jeść tanio i zdrowo – czy  to możliwe?

MonikaMaj 22, 2020

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaKwiecień 14, 2020

Jak wyeliminować cukier z diety? 8 kroków do ograniczenia spożycia cukru

Spalacze.plKwiecień 10, 2020

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plKwiecień 9, 2020

Odchudzanie – czy możemy to zrobić bez diety i ćwiczeń?

SylwiaMarzec 31, 2020

Czy probiotyki mogą pomóc w chudnięciu?

SylwiaMarzec 20, 2020

Jak wzmocnić układ odpornościowy w czasie walki z koronawirusem (COVID-19)?

SylwiaMarzec 18, 2020

Dieta ketogeniczna zasady ketozy – FAQ

SylwiaMarzec 17, 2020

Skuteczne odchudzanie – 10 wskazówek

SylwiaMarzec 11, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone