Trening

Zakwasy, a kolejny trening

Zakwasy, a kolejny trening

Problemem początkujących, a także doświadczonych sportowców, mogą być zakwasy. Pojawiają się one, kiedy w mięśniach zaczyna gromadzić się kwas mlekowy, który przyczynia się do pojawienia się bólu i silnego dyskomfortu podczas poruszania się. Zakwasy pojawiają się często po intensywnym treningu, a kiedy przychodzi czas na kolejny dzień treningowy, a zakwasy nie znikają, to zaczynamy się zastanawiać, co należy zrobić? Czy zakwasy mają nas zmusić do zrezygnowania z treningu? Czy kolejne ćwiczenia wraz z zakwasami są bezpieczne?

Czym są zakwasy?

Jeśli chcemy dowiedzieć się, czy można ćwiczyć przy zakwasach, to na początek warto sobie wyjaśnić, czym dokładnie one są i w jakim procesie one powstają. Zakwasy to inaczej ból mięśni, który nie występuje dłużej niż dwa – trzy dni po treningu. Jednak czasami zakwasy są tak silne, że utrudniają one wykonywane nawet podstawowych czynności takich jak chodzenie, siadanie, czy śmianie się. Przyczyną zakwasów jest nagromadzenie się kwasu mlekowego w komórkach mięśniowych, tak przynajmniej  mówi jedna z teorii na temat zakwasów. Kwas mlekowy może zacząć gromadzić się w mięśniach podczas wykonywania intensywnych ćwiczeń siłowych. Trzeba jednak zaznaczyć, że w takiej sytuacji bolesność pojawić się może przez naruszanie nerwów i to właśnie dlatego pojawić się może wrażliwość, a nawet ból mięśni.

Czy można ćwiczyć, mając zakwasy?

Wiele osób zastanawia się, czy ćwiczenia to dobry pomysł, kiedy nadal doskwiera nam ból spowodowany nagromadzeniem się kwasu mlekowego w komórkach mięśniowych. Jest tylko jednak odpowiedź na to pytanie.

Nie, nie można ćwiczyć, kiedy pojawia się u nas ból mięśni. Wiele osób będzie się decydowało na taki trening, ale nie będzie miał on dobrego wpływu na nasz organizm. Nawet jeśli ćwiczenia, które będziemy wykonywać, nie będą dotyczyły partii ciała, gdzie pojawiły się zakwasy, to ból może być tak silny, że przy każdym ruchu może być on nie do wytrzymania. Tak więc najlepszym sposobem, jest zrezygnowanie z ćwiczeń, na czas aż zakwasy nie miną. Nie ma się co przejmować, ponieważ kwas mlekowy zazwyczaj znika z mięśni w ciągu siedemdziesięciu dwóch godzinach, a nawet wcześniej. Tak więc po tym czasie możemy wrócić do ćwiczeń.

Nie można również ćwiczyć, kiedy zakwasy są niewielkie. Kiedy ćwiczenia dotyczą partii ciała, w których pojawia się ból, trening powinien zostać przesunięty. Mięśnie i ciało powinno mieć czas na regenerację i odpoczynek. Jest to czas, kiedy mięśnie mają się obudować, a kwasy mlekowe mają zostać wydalone. Regeneracja jest również potrzebna, kiedy zakwasy się nie pojawiają. Warto więc zaczekać z treningiem jeden lub dwa dni, by ból minął, a ćwiczenia nie wywoływały dyskomfortu.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

Rzeczy, o których musisz wiedzieć zanim zaczniesz ćwiczyć

MonikaStyczeń 16, 2019

Najważniejsze zasady treningowe

MonikaStyczeń 13, 2019

Ból kręgosłupa w czasie ćwiczeń – co musisz wiedzieć

MonikaStyczeń 7, 2019

Odchudzanie w domu — jak zacząć ćwiczenia odchudzające?

Spalacze.plGrudzień 30, 2018

Jak wypracować duże i pękate bicepsy? 10 wskazówek

Spalacze.plGrudzień 27, 2018

5 najefektywniejszych ćwiczeń na klatkę piersiową

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Czy pływanie odchudza? 10 niesamowitych korzyści z pływania

Spalacze.plGrudzień 11, 2018

Tętno – jakie ma znaczenie w odchudzaniu?

Spalacze.plGrudzień 10, 2018

Jak stworzyć domową siłownię – najlepsze sposoby

KlaudiaGrudzień 9, 2018

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone