Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zamienniki cukru – jakie wybrać?

Zamienniki cukru – jakie wybrać?

Po cukier sięgamy bardzo często. Jest to produkt, który osładza nasze napoje oraz wiele dań. Nie jest to słodkość, która ma korzystny wpływ na nasze zdrowie. Jedzenie dużej ilości cukru może przyczyniać się do osłabienia układu odpornościowego. Osoby, które jedzą duże dawki cukry, często mają problemy ze szkliwem zębów, a dodatkowo jest to składnik, który przyczynia się do spowolnienia pracy metabolizmu, więc może prowadzić do problemów z nadwagą, a nawet otyłością. Czas więc dowiedzieć się jakie zamienniki cukru białego są dla nasz najlepsze. Oto ich lista.

Miód

Jest to produkt, który przetworzony jest przez pszczoły. Zanim jednak sięgniemy po miód, to warto pamiętać, że jest on bardziej kaloryczni niż cukier biały, więc nie zaleca się jego spożywania w nadmiernych ilościach. Miód bogaty jest w składniki mineralne, a także liczne enzymy. Tak więc nie zaburza on równowagi mineralnej w organizmie człowieka, tak jak robi to biały cukier. W miodzie dostępne są:

Syrop z agawy

Jest to jeden z produktów słodzących, który najpopularniejszy jest w Meksyku. Jego smak jest słodki, tak samo, jak miód, a jednak jest on nieco mniej kaloryczny. W syropie z agawy znajduje się fruktoza, a jest ona przyswajana przez organizm znacznie dłużej niż często stosowana glukoza. Warto również wiedzieć, że w tym zamienniku cukru znajdują się duże ilości inuliny, a jest to składnik o działaniu prbiotku. Ten składnik przyczynia się do poprawienia stanu flory bakteryjnej w przewodzie pokarmowym, a także obniża poziom złego cholesterolu we krwi. Inulina przyczynia się do poprawy pracy przewodu pokarmowego.

Cukier brązowy

Jest to cukier, który produkowany jest z brzozy. Jest on w pełni naturalny, a mimo tego, że jest on tak samo słodki, jak cukier biały, to jego kaloryczność jest mniejsza aż o czterdzieści procent. Wyglądem i budową przypomina on cukier biały, a jednak, zamiast uszkadzać organizm, tak jak to robi biała toksyczna słodkość, ksylitol przyczynia się do przyspieszenia gojenia się organizmu, korzystnie wpływa na układ immunologiczny, a także sprawa on, że procesy starzeniowe znacząco się opóźniają.

Stewia

Stewia jest znacznie słodsza od cukru białego, a nie dostarcza do organizmu prawie żadnych kalorii. Produkowana jest ona z liści, a najlepiej sprawdzają się te zielone. W stewi dostępne są liczne składniki odżywcze takie jak:

  • Witaminy z grupy B,
  • Witamina C,
  • Magnez,
  • Wapń,
  • Chrom,
  • Cynk,
  • Żelazo,
  • Selen,
  • Tłuszcze,
  • Białka.
Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Ferrytyna- za co jest odpowiedzialna, co powoduje, co w sytuacji jej nadmiaru, a co z jej niedoborem?

SylwiaMaj 29, 2020

Jak jeść tanio i zdrowo – czy  to możliwe?

MonikaMaj 22, 2020

Migdały – czemu warto jeść?

MonikaKwiecień 14, 2020

Jak wyeliminować cukier z diety? 8 kroków do ograniczenia spożycia cukru

Spalacze.plKwiecień 10, 2020

Czym jest deficyt kaloryczny i jak go obliczyć?

Spalacze.plKwiecień 9, 2020

Odchudzanie – czy możemy to zrobić bez diety i ćwiczeń?

SylwiaMarzec 31, 2020

Wzmocnienie odporności  – co stosować

SylwiaMarzec 27, 2020

Czy probiotyki mogą pomóc w chudnięciu?

SylwiaMarzec 20, 2020

Jak wzmocnić układ odpornościowy w czasie walki z koronawirusem (COVID-19)?

SylwiaMarzec 18, 2020

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone