Trening

Zasady szybkiego i zdrowego biegania

Zasady szybkiego i zdrowego biegania

Bieganie jest jednym z najzdrowszych i najpopularniejszych sportów na całym świecie. Coraz więcej osób decyduje się na bieganie i dowiaduje się, że ten sport daje naprawdę wiele korzyści dla zdrowia i pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. Ruch sprawia, że praca serca zostaje znacząco wzmocniona. Poprawia się również praca układu krążenia, a bieganie zwiększa naszą wytrzymałość i koncentrację. Jest to trening, który wspomaga odchudzanie i przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Pomaga również modelować swoje ciało. Jak widać, bieganie jest sportem, który naprawdę ma działanie prozdrowotne, jednak do osiągnięcia takich efektów, konieczne jest wykonywanie dobrej techniki biegania.

Przed bieganiem nie jedź co najmniej godzinę

Jeżeli pójdziesz biegać po posiłku, to praca twojego organizmu będzie ukierunkowana głównie na trawieniu. A to sprawia, że mniej energii poświęci na trening, a to zmniejszy efektywność biegania. Jednak nie można biegać zupełnie na czczo. Taki stan organizmu może również zmniejszać naszą energię i wytrzymałość. Najlepiej, jeżeli przed treningiem biegowym spożyjesz posiłek, jednak powinien on się odbyć co najmniej godzinę przed ćwiczeniami.

Nie zapomnij o rozgrzewce

Każdy organizm potrzebuje trochę czasu, by być gotowym na intensywny wysiłek fizyczny. Rozpoczęcie treningu od biegu może narażać nas na niepotrzebną kontuzję. Dla swojego dobra i bezpieczeństwa warto przed każdym treningiem wykonać pięciominutową rozgrzewkę. Jednak nie może być ona zbyt męcząca. To mają być lekkie, rozciągające ćwiczenia, które przygotują ciało, a w szczególności mięśnie i stawy na większy wysiłek. Po tych kilku minutach twoje ciało się rozgrzeje, a ty możesz przejść do biegania. Dzięki temu, że mięśnie będą lepiej przygotowane czas treningu może być wydłużony, a ty będziesz w stanie poprawić swoje wyniki.

Pamiętaj o dobrych butach

Tak naprawdę to zakupienie dobrych i wygodnych butów do biegania, jest jedyną inwestycją, jaką musisz poczynić, by móc szybko i zdrowo biegać. Pamiętaj, że bieganie w złych butach może doprowadzić do problemów ze stawami. Buty do biegania dobrej jakości są tak skonstruowane, by nacisk na stopę nie był za duży, noga była dobrze amortyzowana. To pomaga w pracy stawów i sprawia, że efekty biegania są znacznie lepsze. Nie musisz od razu wydawać tysiąca złotych na dobre buty. Na rynku jest wiele butów do biegania, które spełniają swoje zastosowanie, a ich koszt nie przekracza trzystu złotych.

Pamiętaj o technice biegania

Pamiętaj, by w czasie biegania głowę mieć skierowaną w dół. Tak samo należy postępować z klatką piersiową, która nie powinna być skierowana w dół, a podczas treningu musi być cały czas wyprostowana. Sylwetka powinna być ułożona prosto, a dzięki temu będziemy się mniej męczyć, nasze ruchy będą dobrze zsynchronizowane, a ciało nabierze odpowiedniego tempa.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trening

More in Trening

Ćwiczenia wyszczuplające nogi

KlaudiaMaj 4, 2020

Porady dla opornych, czyli jak nie zrezygnować z treningu? 

MonikaKwiecień 24, 2020

Dlaczego warto jeździć na rolkach

KlaudiaKwiecień 21, 2020

Jak bieganie wpływa na nasze zdrowie

KlaudiaKwiecień 17, 2020

Siedzący tryb życia

SylwiaMarzec 6, 2020

Najlepsze spalacze tłuszczu – co stosować oprócz treningu?

RedakcjaLuty 19, 2020

Zmniejszanie rozmiaru piersi podczas odchudzania

RedakcjaListopad 9, 2019

Jak prawidłowo wykonywać brzuszki?

KlaudiaPaździernik 18, 2019

Pogodzenie treningów z pracą – jak to zrobić?

MonikaWrzesień 13, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone