Dietetyka i zdrowe odżywianie

Zdrowa dieta na lepszą pamięć

Zdrowa dieta na lepszą pamięć

Mózg tak jak cały organizm potrzebuje odpowiedniego odżywienia, by móc prawidłowo funkcjonować. Potrzebne są wszystkie niezbędne składniki odżywcze takie jak witaminy, minerały, białka, węglowodany i tłuszcze, by komórki mózgowe pracowały na wysokim poziomie, a neurony w szybkim tempie przesyłały informację między sobą. Jeśli chcesz zadbać o zdrowie swojego mózgu, to koniecznie sprawdź, jakie składniki odżywcze powinny znaleźć się w twojej codziennej diecie.

Specjalnie dla was przygotowaliśmy listę produktów, które odpowiadają za budowę i pobudzanie mózgu do pracy. Mózg wraz z wiekiem się starzeje, przez co jego praca może stać się mniej efektowna i spowolniona. A jednak dzięki dobrze zbilansowanej diecie możemy spowolnić proces starzenia się mózgu i sprawić, że będzie on pracował doskonale mimo naszego wieku.

Witamina C – przeciw starzeniu się komórek nerwowych

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, mózg zaczyna się starzeń, a przez to komórki nerwowe umierają. A jednak są sposoby na to, by znacząco spowolnić ten proces i utrzymać komórki mózgowe w wysokiej kondycji na długo. Tym sposobem jest spożywanie witaminy C. Jest ona składnikiem odżywczym, który nie jest syntezowany przez nasz organizm, przez co konieczne jest jej dostarczenie wraz z pożywieniem. Doskonałym źródłem witaminy C są owoce i warzywa. W okresie jesienno-zimowym warto również sięgnąć po suplementy diety.

Białko – budulec mózgu

W codziennej diecie każdego człowieka nie może zabraknąć białek. Zaleca się spożywanie od 1 do 1,8 gramów białek na każdy kilogram masy ciała dziennie. Ta dawka jest doskonała dla osób o umiarkowanej aktywności fizycznej. Im więcej się ruszamy i ćwiczymy, tym więcej białek potrzebujemy. A jednak proteiny to nie tylko zdrowie i dobrze rozbudowane mięśnie. To również odżywienie dla mózgu, a także jego budulec. Jeśli w organizmie zabraknie białek, to proces tworzenia połączeń między komórkami mózgowymi może zostać zaburzony, tak samo, jak praca całego układu nerwowego.

Węglowodany – energia dla mózgu

Mimo tego, że wiele osób uważa węglowodany za przyczynę nadwagi i otyłości, to jest to składnik, którego nie możemy wykluczyć z naszej codziennej diety. Jest on niezbędny, ponieważ dostarcza do organizmu energię, która jest potrzebna do zapamiętywania. Jeśli nie spożywamy węglowodanów, to mózg zaczyna spowalniać swoją pracę, a my czujemy się zmęczeni i senni.

Kwasy omega-3 – paliwo dla komórek nerwowych

Tłuszcze również są niezastąpionym składnikiem odżywczym w codziennej diecie każdego człowieka. Mają one za zadanie wspierać pracę mózgu, a szczególnie układu nerwowego. Kwasy omega-3 wzmacniają połączenia między komórkami, dzięki czemu impulsy między nimi przepływają znacznie sprawniej.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dietetyka i zdrowe odżywianie

More in Dietetyka i zdrowe odżywianie

Napoje energetyczne – co musisz wiedzieć?

KlaudiaMaj 20, 2019

Toksyny w organizmie – sposoby na ich usunięcie

MonikaMaj 18, 2019

Fast foody robią się coraz bardziej niezdrowe

SylwiaKwiecień 27, 2019

Nie mogę schudnąć – przyczyny problemów ze schudnięciem

MonikaKwiecień 19, 2019

Jakie ryby najlepiej jeść?

MonikaKwiecień 18, 2019

Od czego zależy indeks glikemiczny i co nam mówi?

Spalacze.plKwiecień 18, 2019

Łosoś – jakie ma właściwości i warto go zjeść?

MonikaKwiecień 17, 2019

Jak jeść tanio i zdrowo – czy  to możliwe?

MonikaKwiecień 15, 2019

Jak działa metabolizm – choroby metabolizmu

MonikaKwiecień 13, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone