Suplementacja

ZMA – skuteczny witaminowy suplement diety?

ZMA – skuteczny witaminowy suplement diety?

ZMA to jeden z popularnych suplementów diety dla sportowców. Jego zadaniem jest poprawienie funkcjonowania organizmu osoby aktywnej fizycznie, a także wsparcie układu mięśniowego. Tego rodzaju suplement diety mimo tego, że jest popularny, to często nie jest doceniany. Jego jednym z największych zalet jest to, że ma on bardzo prosty skład. W ZMA znajdują się jedynie potrzebne składniki witaminowe i minerały, które mają niezastąpione działanie na organizm człowieka.

Cynk, magnez i witamina B6 to składniki, które wpływają na prace układu mięśniowego, a także mają silne działanie na funkcjonowanie układu hormonalnego, który jest szczególnie ważny dla osób aktywnych fizycznie. Czas się przekonać jakie działanie ma ZMA oraz, czy warto po niego sięgać?

  1. Magnez

Pierwszym powodem, dla którego warto sięgnąć po ZMA, jest zawartość magnezu. Jest to pierwiastek, na którego niedobór cierpi wiele osób aktywnych fizycznie. Jest on wytrącany z organizmu wraz z potem i moczem, a jego niedobory prowadzić mogą do:

  • Zaburzeń snu,
  • Zaburzeń rytmu skurczy mięśni,
  • Bólu mięśni,
  • Bólu głowy,
  • Rozdrażnienia,
  • Uczucia zmęczenia,
  • Senności,
  • Problemów z koncentracją i pamięcią.

Magnez jest również niezbędnym składnikiem odżywczym, który wpływa na pracę układu mięśniowego. Reguluje on skurcze, a także wspiera procesy regeneracji. Nie powinno więc go zabraknąć w diecie sportowców.

  1. Cynk

Kolejnym powodem, dla którego warto przyjmować ZMA, jest cynk. Jest to składnik mineralny, który ma niezastąpiony wpływ na pracę układu hormonalnego. Dla sportowców, a w szczególności dla mężczyzn szczególnie ważny jest testosteron. Jeśli w organizmie za małe jest jego stężenie, to budowanie masy mięśniowej może być znacząco utrudnione. Pojawić się mogą również inne objawy takie jak:

  • Mała masa ciała,
  • Problemy z rozbudową tkanki mięśniowej,
  • Nieefektowne ćwiczenia,
  • Brak siły,
  • Niska wytrzymałość,
  • Nadmierne wypadanie włosów i ubogie owłosienie,

Cynk jest składnikiem odżywczym, którego zadaniem jest regulowanie pracy układu hormonalnego, a w szczególności testosteronu. Odpowiedni poziom cynku to wysoki poziom testosteronu i znacznie lepsze wyniki treningowe.

Warto również pamiętać, że cynk jest pierwiastkiem, na którego niedobór narzeka wiele osób. Warto więc sięgnąć po ZMA, ponieważ dba on o uzupełnienie niedoborów tego pierwiastka.

  1. Witamina B6

Niezastąpionym składnikiem, który występuje w tym suplemencie diety, jest również witamina B6. Jej działanie w przypadku ZMA jest niezastąpione, a to dlatego, że przyczynia się ona do zwiększenia działania magnezu i cynku. Witamina B6 dodatkowo przyczynia się do zwiększenia przyswajalności obu tych składników, a także wspiera pracę układu nerwowego i hormonalnego. Jest więc składnikiem, który zasługuje na szczególną uwagę w diecie osób aktywnych fizycznie i doświadczonych sportowców.

Kliknij aby dodać komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Suplementacja

More in Suplementacja

Rodzaje spalaczy tłuszczu

KlaudiaLuty 22, 2019

Suplementy prozdrowotne – jakie mają działanie?

KlaudiaStyczeń 29, 2019

Szafran – czy to skuteczny suplement diety?

KlaudiaStyczeń 28, 2019

Mity na temat suplementów diety

MonikaStyczeń 21, 2019

Witamina H – jakie jest jej działanie, czym jest i dlaczego warto suplementować

KlaudiaStyczeń 19, 2019

Słaba pamięć, a dieta

KlaudiaStyczeń 18, 2019

Efedryna skuteczny sposób na odchudzanie?

SylwiaStyczeń 17, 2019

Przedtreningówki – jaki jest ich skład?

MonikaStyczeń 15, 2019

Przedtreningówi – rodzaje przedtreningówek

MonikaStyczeń 15, 2019

Copyright © 2016 spalacze.pl Wszelkie prawa zastrzeżone